Bona part dels habitants de
petits pobles de muntanya del
Pallars, sobretot els que queden més
allunyats de les principals vies de comunicació, pateixen des de fa temps
mancances en el servei de paqueteria a domicili que presten diverses empreses de missatgeria.
La raó principal és que a les companyies
no els surt rendible econòmicament fer aquests desplaçaments i, per tant, opten per intentar que siguin els receptors els que
vagin a recollir-lo a la capital de la seva comarca. Una situació que, sovint, els veïns desconeixen quan fan la compra, ja que esperen que el producte els arribi a la porta de casa.
Un dels municipis pallaresos afectats és el de
Sant Esteve de la Sarga, situat a poc més de trenta minuts en cotxe de
Tremp, la capital de comarca. El seu alcalde,
Jordi Navarra, considera que
aquestes mancances no s'haurien de produir per una qüestió d'
equilibri territorial. Així, tot i entendre als treballadors que presten el servei, creu que les empreses haurien de buscar
solucions per fer arribar els paquets.
Ara, molts veïns del municipi opten per facilitar una adreça alternativa a la de casa seva, a Tremp. Fins i tot aquesta opció la fa el mateix consistori, que té una
oficina d'atenció ciutadana a la capital del
Pallars Jussà. Aquesta seu, però, té els dies comptats perquè s'estan fent obres per traslladar el consistori a un edifici del municipi.
Imatge general de Sant Esteve de la Sarga. Foto: A. Lijarcio / ACN
És a partir d'aquest moment quan Navarra, que també és el president del
Consell d'Alcaldies del Pallars Jussà, és planteja fer alguna queixa si continuen sense rebre servei i, fins i tot, elevar-la a nivell comarcal tenint en compte que aquest problema afecta a molts altres pobles.
Val a dit que aquestes incidències no se solen donar en el servei públic que presta
Correus, ja que els
carters si que fan, de forma habitual, els desplaçaments a aquests municipis. Una altra de les
dificultats amb què es troben és que en molts d'ells no hi consten els noms dels carrers o els números de les cases, fet que dificulta la seva localització. En aquest sentit, també és recurrent que els repartidors de missatgeria demanin als veïns que vagin a buscar el paquet a l'entrada del poble en comptes de portar-lo al domicili.
Veïns de l'Alt Urgell demanen millores
Fora del Pallars, i per tal d'analitzar l'abast d'aquest problema, una cinquantena de
veïns dels 250 que hi ha la vall de la
Vansa i Tuixent (l'Alt Urgell)
s'han organitzat per demanar millores en el servei. L'agrupació de veïns es va posar en marxa a finals de novembre i, en un mes, ja s'ha constatat que fins a sis paquets han acabat sent retornats al seu origen.
Un dels seus integrants,
Mario Mata, diu que aquesta acaba sent la conseqüència quan no hi ha acord entre l'empresa de missatgeria i el receptor del producte per fer l'entrega, habitualment a la capital de comarca. A més, s'estan trobant amb casos en què la companyia els hi demana que contractin i paguin un transport privat, quan el servei ja prèviament contractat inclou l'arribada de la compra a la porta de casa.
Altres notícies que et poden interessar
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi