L'
Informe de Comerç i Pla de Dinamització Comercial 2024-2027 del
Pallars Jussà presentat aquest dilluns ha detectat una important
"fuga" de compradors cap a altres comarques i per
Internet. Intentar frenar aquesta tendència i que els residents vegin el Pallars Jussà com a primera opció de compra és un dels reptes del Pla.
Per tot, es plantegen
una trentena d'accions per desplegar els pròxims quatre anys, entre les quals hi ha potenciar la
professionalització del sector, programar
activitats conjuntes, o bé potenciar la
marca Fem Pallars perquè sigui reconeguda pels veïns de la comarca i la gent que ve de fora. El Pla també planteja accions per frenar la
"desertització comercial" de més pobles.
«Manca d'oferta i preus cars»
Tremp i
la Pobla de Segur són les dos poblacions del Jussà amb més pes comercial. Mentrestant, a
Isona i Conca Dellà i
la Torre de Capdella hi ha comerços però en molta menor mesura.
Carme Peix, consultora d'
Idra encarregada de l'estudi, ha explicat que entre els punts febles que han apuntat els entrevistats hi ha la
manca d'oferta a la comarca i la
percepció de preus cars. Revertir aquestes sensacions són alguns dels reptes del Pla.
Presentació de l'Informe de Comerç i del Pla de Dinamització a l'Ajuntament de Tremp. Foto: M. Lluvich / ACN
Ara, per tirar endavant aquestes accions s'haurà de coordinar el sector públic i privat amb l'objectiu de consolidar el sector. L'alcaldessa de Tremp,
Sílvia Romero, ha dit que l'ajuntament ja ha reservat una partida de
24.000 euros per fer-ho.
Paral·lelament a les accions que planteja el Pla -i que s'hauran de consensuar amb els comerciants- ja s'estan fent accions i es preveu la implantació de g
uixetes intel·ligents en diferents municipis per a la distribució de comandes que s'instal·laran aviat. Aquesta acció es finançarà amb
fons Next Generation del Ministeri d'Indústria i Turisme.
Altres notícies que et poden interessar
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi