El
Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i la
Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (
FCRI) impulsen, aquest curs 2023-2024, el programa educatiu
Joves Talents Científics-Agricultura, que fomentarà que joves de
Batxillerat i 4t d'ESO del
Pallars segueixin estudis en
ciències agroalimentàries, especialment a les escoles agràries.
La iniciativa s'inicia enguany com a projecte pilot als instituts de
Tremp i de
la Pobla de Segur, així com els de la Noguera, on cinc investigadors de la
Universitat de Lleida (
UdL) impartiran
sessions teòriques i realitzaran
tallers experimentals. El programa es planteja millorar el coneixement de l'alumnat sobre les àrees específiques de
ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques vinculades amb les ciències agroalimentàries.
Joves Talents Científics-Agricultura aplica una fórmula didàctica original i inèdita: s'incorporen
joves científics i científiques a les escoles i instituts que treballen mà a mà amb els docents. Entre tots dos, conceben i duen a terme col·laborativament activitats a classe que mostren els continguts científics de manera clara i atractiva per motivar l'interès per l'agroalimentació.
Cada investigador impartirà, a l'institut assignat, una sessió teòrica combinada amb un taller pràctic experimental sobre àrees específiques vinculades a les ciències agroalimentàries (
biotecnologia alimentària, microorganismes del sòl en agricultura, etc.), aplicant el mètode científic. El programa inclou també
visites als centres de recerca de procedència dels investigadors i les investigadores.
Al final d'aquests tallers, la directora de l'
Escola Agrària del Pallars i la d'Alfarràs explicaran el funcionament dels seus centres com a possibles llocs on aquests joves poden dur a terme aquests estudis.
Altres notícies que et poden interessar
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi