Dimecres, 20 de novembre de 2024
salut

L'atenció primària del Pirineu, la més ben valorada de Catalunya pels ciutadans

Els usuaris de la regió sanitària qualifiquen amb un 8,15 la seva experiència en aquest nivell assistencial

Pallars Digital Pallars | 27 de febrer de 2024 a les 10:00
Un pacient durant una visita al CAP de Sort | Salut
L'atenció primària del Pirineu és la més ben valorada de Catalunya pels ciutadans. Així ho evidencien els resultats del Pla d'enquestes de percepció, experiència i satisfacció d'usuaris (PLAENSA). Els usuaris preguntats puntuen la satisfacció global amb un 8,15 per sobre de 10 i un 90% afirma que tornaria acudir al seu centre. Els segueixen els de la Regió Sanitària Lleida, amb un 8,06. La nota mitjana de Catalunya se situa en un 7,72.

Així, els aspectes més ben valorats pels ciutadans del Pirineu i que se situen en nivell d'excel·lència, han estat el tracte personal de la infermeria (97,4%), la neteja del CAP (96,7%) i el fet de rebre explicacions comprensibles per part dels professionals (96%). Segueixen l'escolta de la infermeria (95,8%), la coherència de la informació rebuda (95,7%), el fet d'estar en bones mans del professional infermer (95,6%) i el tracte personal del metge (95,3%).
 
 

Reflex de la professionalitat i l'entrega

Per al gerent de la Regió Sanitària Alt Pirineu i Aran, Miquel Abrantes, el fet de situar-se per sobre de la mitjana en la majoria dels aspectes inclosos en l'enquesta, "és tot un orgull i, alhora, un reflex de la professionalitat i l'entrega dels nostres equips d'atenció primària, que han treballat molt intensament en els últims mesos per millorar l'accessibilitat de la ciutadania a aquest nivell assistencial."

La proximitat de l'atenció, apunta Abrantes, "juga un paper fonamental en aquesta bona valoració". Així, explica, "tenim un territori molt gran i una població molt dispersada i envellida, i això condiciona la manera com prestem l'atenció primària, que acaba sent pràcticament al costat de casa", afegeix.
 
De fet, tenim nou CAP i 81 consultoris locals per donar servei a l'1% de la població de Catalunya, que es troba distribuïda en 602 nuclis de població. Això ens obliga a desplaçar-nos molt per oferir una atenció molt propera. I això l'usuari ho percep", ha sentenciat.


Altres notícies que et poden interessar







 

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Subscriu-t'hi

Participació