El Govern de la
Generalitat ha demanat a l'Estat
recuperar la variant de Gerri de la Sal, un projecte enterrat des de fa anys. Així ho ha exposat aquest dimecres al
Parlament la consellera de Territori,
Ester Capella, arran d'una interpel·lació sobre
comunicacions viàries del
Pirineu del diputat del PSC,
Òscar Ordeig.
Capella ha exposat que l'executiu català s'està plantejant assumir les
obres d'aquesta variant i també la de l'
N-260 a la Pobla de Segur, totes dos de l'
Eix Pirinenc. Per tal de dur-ho a terme, la consellera afirma que han demanat ampliar el
conveni amb el govern espanyol -encara en negociació-, i pel qual es podrien rebre
260 milions d'euros complementaris.
També responent a les preguntes d'Ordeig, Ester Capella s'ha referit a altres actuacions que afecten carreteres del
Pallars. Pel que fa a la millora de l'
Eix de Comiols, la titular de Territori ha explicat el projecte dels trams que s'acondicionaran durant la
segona fase. El primer, entre
Pont d'Alentorn i Vall-llebrera, els treballs dels quals es licitaran enguany; i el segon entre
Vall-llebrera i Folquer, el projecte del qual estarà redactat a principis del 2025, assegura.
"Comiols comença a ser una realitat tangible", ha afirmat Capella.
La C-28 al Port de la Bonaigua
Respecte a la carretera
C-28 al
Port de la Bonaigua, la consellera ha exposat que l'
estudi informatiu pel condicionament d'aquesta via ja està en licitació amb un pressupost de
18 milions d'euros. Així mateix, i en resposta a la situació de la xarxa ferroviària catalana, Ester Capella ha destacat que el
tren de la Pobla (gestionat per Ferrocarrils de la Generalitat),
"funciona com un rellotge suís".
Altres notícies que et poden interessar
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi