Diumenge, 24 de novembre de 2024
Trànsit

Reobert el trànsit a l'N-260 entre la Pobla de Segur i Gerri de la Sal

La principal carretera que uneix el Pallars Jussà i el Pallars Sobirà ha estat gairebé un dia tallada per una esllavissada de roques

Jordi Ubach Llorens La Pobla de Segur | 10 de març de 2024 a les 13:41
Així ha quedat el punt de l'esllavissada | Ajuntament de Baix Pallars
La carretera N-260 a la frontera entre el Pallars Jussà i el Pallars Sobirà torna a estar operativa. Els operaris donen pas alternatiu a la circulació des de les 13h d'aquest diumenge després que ahir la carretera quedés tallada al trànsit per una important esllavissada de roques a l'altura de la Figuereta, entre la Pobla de Segur i Gerri de la Sal, al congost de Collegats.
 
No hi ha previsió, per ara, de fins quan s'allargarà aquest pas alternatiu. El que sí es pot constatar des del lloc dels fets són els importants forats que han quedat al mig de la calçada, uns sots que s'hauran de reparar els propers dies per poder garantir una circulació segura en tots dos sentits de la marxa.

L'esllavissada de la Figuereta es va produir en una jornada de dissabte marcada per les nevades i les pluges intenses arreu del territori pallarès. Nevades que han deixat fins a 60 centímetres en algunes zones i que han provocat nombroses incidències en el trànsit

Mentre ha durat el tall, el trànsit s'ha desviat per la carretera local de Peramea, Bretui, Montcortès i la Pobleta de Bellveí, i també per la mateixa N-260 pel Port del Cantó, segons el destí o l'origen. El trajecte entre Gerri de la Sal i la Pobla de Segur, que per l'N-260 són 14 quilòmetres, per la ruta alternativa són 31, més del doble.
 


Ajuts insuficients

L'alcaldessa de Baix Pallars, Anna Sentinella, ha lamentat l'esllavissada i el fet que el Pallars quedi "pràcticament incomunicat" quan succeeix un incident d'aquest tipus. L'alternativa que tenen els turismes és passar per la carretera de Montcortès, propietat de l'ajuntament, que fa anys que reclama que sigui assumida per la Diputació de Lleida o la Generalitat, ja que és la única alternativa a l'N-260.

En declaracions a Pallars Digital, Sentinella ha afirmat que el manteniment de les carreteres és "una vergonya" i que l'ajuntament no pot mantenir aquesta i la resta de carreteres que són de la seva propietat. Com a exemple, Sentinella ha exposat que enguany Baix Pallars ha rebut un ajut de 60.000 euros per fer front al manteniment 50 quilòmetres de carreteres municipals. "Per l'únic que dona és per fer 800 metres", ha lamentat.


Altres notícies que et poden interessar







 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Subscriu-t'hi

Participació