Diumenge, 22 de desembre de 2024
consum

Consum va rebre un centenar de reclamacions del Pallars el 2023, la majoria de les quals al Sobirà

El 25% de les queixes gestionades a les comarques pallareses es van poder resoldre per la via de la mediació

Pallars Digital Pallars | 26 d'abril de 2024 a les 09:46
Presentació del balanç d'actuacions de l'Agència Catalana de Consum a Ponent i l'Alt Pirineu | A. Berga / ACN
L'Agència Catalana de Consum va rebre 104 reclamacions provinents del Pallars durant el 2023, el 25% de les quals es van poder resoldre per la via de la mediació, un mecanisme extrajudicial de resolució de conflictes. És una de les dades més destacades que ha donat a conèixer aquest dijous el director de l'Agència, Albert Melià, durant la presentació de les actuacions principals de l'any passat a la vegueria de l'Alt Pirineu i Aran.

En el conjunt de la vegueria, es van gestionar un total de 254 reclamacions. D'aquestes, un 25% estaven relacionades amb els serveis d'electricitataigua gas; un 16% per béns de consum; un 14% pels serveis de telecomunicacions i internet, mentre que un 12% de les reclamacions eren per serveis financers. En el cas de les comarques pallareses, 66 provenien del Pallars Sobirà i 38 del Pallars Jussà.
 
Pel que fa a les resolucions per mediació, la majoria (25) es van produir al Jussà, mentre que només se'n van dur a terme dos al Sobirà. A tot l'Alt Pirineu i Aran, les resolucions van arribar a 115. En el cas de les denúncies gestionades, l'ordre s'inverteix, amb 7 en el cas de la primera i 10 pel que fa a la segona. Les del Pallars suposen el 77% de totes les denúncies de la vegueria.

Finalment, en l'apartat de consultes ateses (819 al conjunt de l'Alt Pirineu i Aran), el Pallars Sobirà lidera el rànquing de les cinc comarques amb un total de 289, mentre que al Pallars Jussà se'n van atendre 83, sent la que menys en va registrar.
 
Albert Melià ha valorat positivament aquest resultat i ha destacat que "la difusió i la potenciació dels mecanismes extrajudicials de resolució de conflictes, com són la mediació i l'arbitratge, ha estat un objectiu clar durant la legislatura, ja que considerem que es tracta de la via més adequada per solucionar les controvèrsies de consum".


Altres notícies que et poden interessar







 

Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació