El diari
Pallars Digital compleix aquest dilluns els seus
11 anys de vida mantenint la seva aposta clara pel
periodisme de proximitat. El diari de les comarques pallareses va donar el tret de sortida
el dilluns 27 de maig de 2013 amb la tasca de donar cobertura a un territori força discret en el terreny periodístic.
Des d'aleshores,
Pallars Digital ha crescut en molts sentits, però mantenint sempre les seves essències: la
identitat pròpia, la
independència editorial, la cura per la
qualitat i el
rigor, i també la voluntat d'oferir mecanismes de
participació ciutadana. Ingredients que el consoliden com a
mitjà de referència a les comarques pallareses i més enllà.
A més, des del seu naixement, el diari també s'ha fet seva la premissa d'il·lustrar amb la màxima fidelitat possible les realitats del Pallars, esdevenint un agent de
cohesió del territori. Un projecte, per descomptat, que no hauria estat possible sense la confiança que dia rere dia ens dipositen els nostres
lectors, així com els nostres
subscriptors,
col·laboradors i
anunciants.
Amb aquest nou aniversari,
Pallars Digital es converteix en la segona publicació periòdica més longeva de la història del Pallars, per davant del setmanari
El Conqués (1912-1923), i només superada per la revista
Lo Raier (1982-2007), activa durant 25 anys.
Entre les novetats d'aquest darrer any, destaca el
Premi de Comunicació Local del passat mes de juny, el reforçament de la
secció d'opinió, la
creació d'un canal de Whatsapp, la celebració al desembre de
la primera Trobada de Subscriptors o la
nova etapa iniciada en solitari després de nou anys d'aliança amb Nació.
Superant el mig milió d'usuaris anuals
Actualment, el diari compta amb unes xifres d'audiència que continuen consolidant el seu lideratge. Segons dades obtingudes a través de
Google Analytics i
auditades per OJD Interactiva, en l’últim any
Pallars Digital ha registrat
1.769.785 visites, xifra que es tradueix en una mitjana de
4.849 visites al dia, un
64% més respecte l'any anterior.
Pel que fa als usuaris únics, l’últim any -en el període comprès entre el 27 de maig del 2023 i el 26 de maig de 2024- un total de
590.147 persones han consultat el diari, fregant els
50.000 usuaris únics mensuals de mitjana, un augment del
58% respecte un any enrere. Aquestes xifres d'audiència demostren la forta incidència i la importància del diari en el dia a dia dels pallaresos.
A aquestes dades hi cal afegir el seguiment que genera el diari a les xarxes socials. Entre
Facebook,
X,
Instagram i
Telegram,
Pallars Digital compta amb
més de 47.000 seguidors -prop de 13.000 a Facebook, 13.100 a Instagram, 8.330 a Twitter, 578 a Telegram i
361 a WhatsApp, l'últim canal que hem obert- amb una gran influència, on les piulades, els comentaris i les fotos generen una gran
interacció entre els usuaris.
11 anys de consolidació i nova etapa
Pallars Digital és el projecte personal del periodista de Tremp
Jordi Ubach Llorens, que convençut de la necessitat de crear un mitjà de comunicació que donés veu a les comarques del
Pallars Jussà i el
Pallars Sobirà, decideix iniciar aquesta aventura l'any 2013.
Amb poc més d’un any i mig de vida i d'enriquidora experiència,
Pallars Digital va emprendre una nova etapa gràcies a l'acord de col·laboració mútua amb
Nació Digital, el diari digital líder en català, que s'interessa pel projecte. Una aliança de nou anys que
ha arribat a la seva fi aquest passat mes de març.
Una nova etapa, doncs, en la qual
Pallars Digital manté la seva independència i identitat pròpia, dos dels pilars del
periodisme comarcal, juntament amb la proximitat i el foment de la llengua catalana i del
patrimoni pallarès. Tot plegat, sense oblidar els vincles, que des del 2017, lliguen el diari amb
Ràdio Tremp,
a qui dota de contingut informatiu.
El diari va fer un pas més en incorporar, l’any 2020, el periodista
Tomàs Garcia Espot, que va sumar-se a l’equip per reforçar el mitjà davant la voràgine informativa que va generar l’esclat de la pandèmia. Actualment, juntament amb Jordi Ubach Llorens, formen part de l’
equip humà del diari de les comarques pallareses.
Pallars Digital es troba en fase de creixement, apostant per ampliar continguts i serveis, i posant el focus en els
nous formats, com va ser el cas, l'any 2022, de
la posada en marxa de La newsletter del Pallars.
Campanya de subscriptors
Un dels projectes més destacats i innovadors de
Pallars Digital neix el mes d'abril de 2016
amb una campanya de subscriptors que té per objectiu convertir el diari en un mitjà econòmicament sostenible gràcies a la
fidelització i la
col·laboració de tots els seus lectors, que al mateix temps es veuen beneficiats d’un sorteig exclusiu mensual i d'altres avantatges.
En aquests moments són ja
179 les persones que estan subscrites al diari. Si vols donar suport al diari i encara no ets subscriptor, pots donar-te d’alta en només cinc minuts
seguint aquest enllaç o clicant al botó de sota.
Altres notícies que et poden interessar
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi