Dimarts, 19 de novembre de 2024
Corporatiu

Pallars Digital arriba als 11 anys mantenint l'aposta ferma pel periodisme de proximitat

El diari de les comarques pallareses es converteix en la segona publicació més longeva del Pallars, només superada per la revista "Lo Raier"

Pallars Digital Tremp | 27 de maig de 2024 a les 11:33
Jordi Ubach i Tomàs Garcia, periodistes de Pallars Digital, aquest dilluns a la redacció. | Pallars Digital
El diari Pallars Digital compleix aquest dilluns els seus 11 anys de vida mantenint la seva aposta clara pel periodisme de proximitat. El diari de les comarques pallareses va donar el tret de sortida el dilluns 27 de maig de 2013 amb la tasca de donar cobertura a un territori força discret en el terreny periodístic.

Des d'aleshores, Pallars Digital ha crescut en molts sentits, però mantenint sempre les seves essències: la identitat pròpia, la independència editorial, la cura per la qualitat i el rigor, i també la voluntat d'oferir mecanismes de participació ciutadana. Ingredients que el consoliden com a mitjà de referència a les comarques pallareses i més enllà.

A més, des del seu naixement, el diari també s'ha fet seva la premissa d'il·lustrar amb la màxima fidelitat possible les realitats del Pallars, esdevenint un agent de cohesió del territori. Un projecte, per descomptat, que no hauria estat possible sense la confiança que dia rere dia ens dipositen els nostres lectors, així com els nostres subscriptors, col·laboradors i anunciants.

Amb aquest nou aniversari, Pallars Digital es converteix en la segona publicació periòdica més longeva de la història del Pallars, per davant del setmanari El Conqués (1912-1923), i només superada per la revista Lo Raier (1982-2007), activa durant 25 anys.


Entre les novetats d'aquest darrer any, destaca el Premi de Comunicació Local del passat mes de juny, el reforçament de la secció d'opinió, la creació d'un canal de Whatsapp, la celebració al desembre de la primera Trobada de Subscriptors o la nova etapa iniciada en solitari després de nou anys d'aliança amb Nació.


 

Superant el mig milió d'usuaris anuals

Actualment, el diari compta amb unes xifres d'audiència que continuen consolidant el seu lideratge. Segons dades obtingudes a través de Google Analytics i auditades per OJD Interactiva, en l’últim any Pallars Digital ha registrat 1.769.785 visites, xifra que es tradueix en una mitjana de 4.849 visites al dia, un 64% més respecte l'any anterior.

Pel que fa als usuaris únics, l’últim any -en el període comprès entre el 27 de maig del 2023 i el 26 de maig de 2024- un total de 590.147 persones han consultat el diari, fregant els 50.000 usuaris únics mensuals de mitjana, un augment del 58% respecte un any enrere. Aquestes xifres d'audiència demostren la forta incidència i la importància del diari en el dia a dia dels pallaresos. 

A aquestes dades hi cal afegir el seguiment que genera el diari a les xarxes socials. Entre FacebookX, Instagram i TelegramPallars Digital compta amb més de 47.000 seguidors -prop de 13.000 a Facebook, 13.100 a Instagram, 8.330 a Twitter, 578 a Telegram i 361 a WhatsApp, l'últim canal que hem obert- amb una gran influència, on les piulades, els comentaris i les fotos generen una gran interacció entre els usuaris. 
 

11 anys de consolidació i nova etapa

Pallars Digital és el projecte personal del periodista de Tremp Jordi Ubach Llorens, que convençut de la necessitat de crear un mitjà de comunicació que donés veu a les comarques del Pallars Jussà i el Pallars Sobirà, decideix iniciar aquesta aventura l'any 2013.

Amb poc més d’un any i mig de vida i d'enriquidora experiència, Pallars Digital va emprendre una nova etapa gràcies a l'acord de col·laboració mútua amb Nació Digital, el diari digital líder en català, que s'interessa pel projecte. Una aliança de nou anys que ha arribat a la seva fi aquest passat mes de març.

 
Una nova etapa, doncs, en la qual Pallars Digital manté la seva independència i identitat pròpia, dos dels pilars del periodisme comarcal, juntament amb la proximitat i el foment de la llengua catalana i del patrimoni pallarès. Tot plegat, sense oblidar els vincles, que des del 2017, lliguen el diari amb Ràdio Tremp, a qui dota de contingut informatiu.

El diari va fer un pas més en incorporar, l’any 2020, el periodista Tomàs Garcia Espot, que va sumar-se a l’equip per reforçar el mitjà davant la voràgine informativa que va generar l’esclat de la pandèmia. Actualment, juntament amb Jordi Ubach Llorens, formen part de l’equip humà del diari de les comarques pallareses.

Pallars Digital es troba en fase de creixement, apostant per ampliar continguts i serveis, i posant el focus en els nous formats, com va ser el cas, l'any 2022, de la posada en marxa de La newsletter del Pallars.  
 

Campanya de subscriptors

Un dels projectes més destacats i innovadors de Pallars Digital neix el mes d'abril de 2016 amb una campanya de subscriptors que té per objectiu convertir el diari en un mitjà econòmicament sostenible gràcies a la fidelització i la col·laboració de tots els seus lectors, que al mateix temps es veuen beneficiats d’un sorteig exclusiu mensual i d'altres avantatges.

En aquests moments són ja 179 les persones que estan subscrites al diari. Si vols donar suport al diari i encara no ets subscriptor, pots donar-te d’alta en només cinc minuts seguint aquest enllaç o clicant al botó de sota.
 


Altres notícies que et poden interessar







 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Subscriu-t'hi

Participació