Diumenge, 30 de juny de 2024
ocupació turística

​El sector turístic pallarès afronta la campanya d'estiu amb gran optimisme

La millora del volum d'aigua per fer activitats aquàtiques garanteix la temporada, on s'espera revalidar les bones xifres de l'any passat

Pallars Digital Pallars | 19 de juny de 2024 a les 10:02
Infants en un parc d'aventura a Rialp | M. Lluvich / ACN
El sector turístic del Pallars, del Pirineu i de la demarcació de Lleida afronta la campanya d'estiu amb gran optimisme. De fet, s'espera repetir els bons resultats de l'any passat, quan en el conjunt de la província es van rebre més de 600.000 visitants -una xifra que es va quedar a les portes de revalidar el rècord de 2022- i es van registrar 1,5 milions de pernoctacions entre juny i setembre.

Un dels factors que poden ajudar a assolir aquestes xifres és la recuperació del volum d'aigua a bona part dels embassaments, rius i barrancs. Els cabals són molt més bons que fa uns mesos i permetran garantir l'activitat de les empreses d'esports d'aventura, alhora que afavoriran l'ocupació turística a la zona, especialment al Pirineu.

El vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juan Antonio Serrano, ha explicat que aquestes bones previsions venen avalades pels resultats dels primers quatre mesos de l'any, que es van tancar amb més visitants i més pernoctacions que el mateix període de 2023, segons dades de l'Institut Nacional d'Estadística (INE).

També es va registrar un increment del 25,3% de la xifra de turistes internacionals que va rebre la demarcació respecte a 2022, mentre que en comparació amb les dades del mateix període de l’any passat l’augment va ser del 12,7%. Així, el sector preveu l'arribada d’un públic majoritàriament català i de proximitat al llarg de la temporada d'estiu, malgrat el turisme internacional també creix.
 

Aigua abundant, temporada garantida

El president de l'Associació d'Empreses d'Esports d'Aventura del Pallars Sobirà, Florido Dolcet, ha dit que la situació hídrica ja era prou bona en la majoria de rius, barrancs i embassaments del Pallars, però que amb les pluges de la primavera és "molt millor", fet que permet "garantir totalment" la temporada d'esports i turisme actiu a la zona amb un servei "molt més potent".
 

Baruqes de ràfting al riu Noguera Pallaresa en imatge d'arxiu. Foto: M. Lluvich / ACN


En aquest sentit, Dolcet ha destacat que "estem entrant a l’estiu amb uns cabals de primavera, mentre que l'embassament de Sant Antoni es troba al 98% de la seva capacitat, Terradets al 95% i Camarasa al 92%". Tanmateix, ha lamentat que hi ha excepcions com el pantà de Canelles i la zona del congost de Mont-rebei, on la demanda d'activitats aquàtiques no remunta malgrat les pluges. Respecte a això, Dolcet ha dit que es tracta d'un espai que necessitarà d'un període de temps "molt més llarg" per recuperar-hi l'activitat amb normalitat.

Per la seva banda, el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, també s'ha mostrat convençut que la recuperació de l'aigua al territori afavorirà el sector turístic i ha subratllat que "s’estan generant molts llocs de treball gràcies al turisme". A més, ha afegit que afronten amb un "esperit totalment positiu" la reunió amb els representants de la Diputació d'Osca prevista pel pròxim 28 de juny per tractar els projectes que tenen en comú, alguns dels quals impliquen la gestió del mateix congost de Mont-rebei.

També han mostrat el seu optimisme per a la campanya el president de la Federació d'Hostaleria de Lleida, el pallarès Josep Castellarnau, que ha apuntat que després de la crisi sanitària del coronavirus, "s’ha consolidat el turisme familiar" i també ha instat als turistes a "redescobrir" Lleida. En aquest sentit, el Patronat de Turisme ha estrenat la campanya de promoció amb el lema Lleida, tot el que busques és a l'interior, que vol fer referència a "l'interior del territori i a l'interior de les persones".


Altres notícies que et poden interessar







 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

Participació