Catalunya en Comú ha denunciat els problemes de
telecomunicacions que pateixen els veïns i les veïnes del Pirineu. Després que diversos pobles de la
Vall Fosca estiguessin tres dies sense cobertura telefònica i Internet, tal com va avançar
Pallars Digital, els comuns lamenten en un comunicat que la qualitat del servei a les comarques del Pallars
"deixa molt a desitjar".
Assenyalen que molts nuclis pateixen de "poca cobertura,
zones fosques, una baixa qualitat de servei amb trucades que es tallen o
velocitats reduïdes de connexió a Internet que no permeten teletreballar, i caigudes de servei durant dies sense solucions ràpides". Un problema, apunten, que "s'agreuja quan s'omplen les
segones residències i arriben els
turistes, que saturen les ja
deficitàries infraestructures".
A més, apunten que l'
Alt Pirineu i Aran és una
"vegueria abandonada" que pateix una
manca d'inversions des dels darrers 10 anys. En aquest sentit, en primer lloc, reclamen a la companyia
Movistar -responsable del servei als pobles afectats de la Vall Fosca- que solucioni els problemes d'accés amb rapidesa.
En segon lloc, demanen als ajuntaments i als consells comarcals de les zones afectades
assessorin a tota la seva població per facilitar l’accés a les vies de
reclamació oficials contra les empreses de telecomunicacions per la manca de servei, tant per via amistosa com mitjançant les
oficines de consum.
Per tot plegat, Catalunya en Comú afirma que l'
equitat territorial "cal defensar-la amb
l'accés als serveis bàsics i estratègics quan aquests estan prestats per
empreses privades". En cas contrari, sentencien, cal "buscar els mecanismes perquè esdevinguin públiques i amb criteris d’igualtat social i no merament econòmics".
Altres notícies que et poden interessar
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi