La
via ciclista entre
Sort i Rialp a l'entorn de la
C-13 entrarà en funcionament a
finals d'estiu. Així ho ha anunciat aquest dijous la consellera de
Territori, la poblatana
Ester Capella, durant la visita a les obres, que compten amb una inversió de
3,8 milions d'euros. Amb prop de
tres quilòmetres, aquesta actuació permetrà promoure una
mobilitat activa i descarbonitzada, tant per als desplaçaments quotidians com per als lleure.
Capella ha destacat la visió que Territori introdueix a l'hora de dissenyar les infraestructures viàries: "Cada vegada que millorem una carretera pensem també en l'altra mobilitat, la
sostenible, l'activa, que té a veure amb els
camins i les
vies ciclables; posem l'èmfasi en
recorreguts interurbans per a l'oci però pensant també en l'ús quotidià, i que enllacen amb
activitats industrials, empresarials o agràries", ha afegit. Per a Capella, "aquest projecte al
Pallars Sobirà facilitarà la mobilitat dels vianants i dels ciclistes".
El nou vial es construeix pel corredor comprès entre la carretera C-13 i el marge dret de
la Noguera Pallaresa. El traçat s'inicia al nord de Sort, a les immediacions de la rotonda de connexió de la C-13 amb la carretera de Llessui (
LV-5223), i finalitza a l'extrem nord de la zona esportiva de Rialp, a l'entrada del nucli urbà. La nova via ciclista té una
amplada de tres metres en la major part del recorregut, amb reduccions a 2,5 metres en els trams més estrets entre el riu i la C-13.
Per tal d'evitar afeccions al riu Noguera Pallaresa i l'entorn, l'actuació inclou un lleuger desplaçament d'algun tram de la carretera i disposarà també d'estructures de contenció. Els treballs es completen amb les tasques de
senyalització i de
drenatge. Les obres
van començar a principis d'any i estan en una
fase avançada d'execució: estan finalitzant les tasques de
moviment de terres i pròximament acabaran les de
pavimentació.
Aquesta actuació s'emmarca en l'
Estratègia Catalana de la Bicicleta 2025, que inclou com un dels seus eixos l'execució de vies per al foment de la mobilitat quotidiana en bicicleta en àrees urbanes i d'activitat econòmica situades a l'entorn dels 10 quilòmetres, algunes també situades en entorns d'alt interès natural i paisatgístic.
Altres notícies que et poden interessar
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi