Dilluns, 28 d'octubre de 2024
gastronomia

Neix Pallars Gastronòmic per reivindicar els productes i la cuina del Sobirà i el Jussà

Una setantena de productors agroalimentaris i restaurants de les comarques pallareses han donat el tret de sortida a la campanya

Pallars Digital Gerri de la Sal | 23 d'octubre de 2024 a les 08:59
Presentació de Pallars Gastronòmic, aquest dimarts a l'Alfolí de Gerri de la Sal | M. Lluvich / ACN
Pallars Gastronòmic és una iniciativa impulsada conjuntament per un grup d'empreses agroalimentàries, restaurants i ens públics que reivindica de manera conjunta la gastronomia del Pallars Sobirà i el Pallars Jussà, els seus productes i la seva cuina. Aquest dimarts, els participants han rebut la seva acreditació a l'Alfolí de Gerri de la Sal, on s'ha presentat la campanya.

S'hi han adherit uns vuitanta restaurants i productors pallaresos que han subscrit una carta de 10 compromisos on manifesten el seu reconeixement pel producte i la gastronomia del Pallars; es comprometen a preservar la identitat de productes com la girella, el xolís o el formatge de tupí; a prescriure els productors i restaurants que s'han sumat a la campanya; o a impulsar pràctiques sostenibles
 
Totes les empreses adherides a Pallars Gastronòmic mostraran a partir d'ara aquesta carta en un lloc visible del seu establiment. Es tracta d'una campanya "àmplia i no excloent" i, per tant, està obertura a acollir a tots aquells establiments i productors que s'hi vulguin afegir, segons ha explicat la tècnica del programa Al teu gust de l'Ajuntament de Tremp, Dolors Etxalar.
 

Presentació de la campanya. Foto: M. Lluvich / ACN


La responsable del celler Cota 730 de Rialp, Ingrid Sebastia, ha explicat que al Pallars es fa una cuina "singular i de qualitat" i que cal donar-la a conèixer. Per Sebastia "generar i reforçar vincles" és molt important pel sector. Per la seva banda, la responsable de Cal Jou de Conques, Inés Quintana, diu que la campanya és bona per "unir el sector" i "promocionar els productes del Pallars", alguns molt coneguts al Pallars com la girella, però pràcticament desconeguts fora del Pirineu.

La campanya s'ha impulsat amb la col·laboració de diferents entitats del Pallars Sobirà i Pallars Jussà que treballen donant suport i aglutinant el sector de la restauració i l'agroalimentari i està oberta a noves col·laboracions. En aquest moment hi participen Sobirà Dinàmic, Al teu gust i el Geoparc Orígens.

 
 

Accions de futur i crida a noves adhesions

La jornada celebrada aquest dimarts a l'Alfolí de Gerri de la Sal també ha servit per debatre les accions que es portaran a terme l'any que ve, que se centraran en la comunicació per reforçar la marca, en generar un relat que promogui la identitat gastronòmica o en publicar un calendari d'esdeveniments compartit.

També es vol seguir potenciant el treball col·laboratiu a través de gastrotrobades en que participin tots els agents implicats, ampliant la campanya a noves empreses i nous sectors. Els promotors de la iniciativa esperen que la jornada serveixi per sumar noves adhesions empresarials, sumant també al sector del comerç de l'alimentació i els allotjaments, i per consolidar el suport tècnic i econòmic de les institucions públiques.


Altres notícies que et poden interessar







 

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Subscriu-t'hi

Participació