Dilluns, 18 de novembre de 2024
carreteres

El Parlament insta el Govern a licitar la segona fase de la millora de Comiols abans del febrer

A través d’una moció de Junts, la cambra catalana demana també aprovar la Llei d'alta muntanya durant el primer trimestre del 2025

Pallars Digital Barcelona | 15 de novembre de 2024 a les 09:05
La segona fase de Comiols comprèn el tram entre la nova variant d'Artesa i Vall-llebrera | GSV
El Parlament ha aprovat aquest dijous una moció de Junts per instar el Govern a licitar, abans del febrer del 2025, la segona fase de millora del Port de Comiols, la L-512, entre Artesa de Segre i Vall-llebrera. L'alcaldessa d'Isona i Conca Dellà i diputada, Jeannine Abella, defensora de la moció, ha lamentat que "el més calent és a l'aigüera".

Abella ha recordat que fa dos anys la cambra catalana ja va donar llum verda a una moció similar per executar aquesta segona fase de Comiols, així com abordar les millores a l'N-260 i a l'N-230. Tanmateix, afirma la diputada pallaresa, "resulta que no està signat el conveni (de l'Eix Pirinenc) entre Generalitat i l'Estat quan es donava a entendre que sí".
 
En aquest sentit, el Parlament ha demanat a l'executiu que presenti a la Comissió de Territori i Habitatge durant el primer trimestre del 2025 aquest conveni signat amb el govern espanyol per a la millora de l'N-260 amb un import de 260 milions d'euros fins al 2030. Sobre aquesta situació, Jeannine Abella ha explicat que ha crescut escolant la frase "Catalunya s'acaba a la Panadella".

"És la sensació que tenen molts ciutadans de Lleida i el Pirineu quan parlem de les nostres terres. S'ha fet feina, s'ha avançat, però a ningú se li escapa que a l'Alt Pirineu i Aran patim un dèficit crònic en inversions pel que fa a infraestructures i serveis públics", ha reblat.
 
 

Aprovar la Llei d'alta muntanya

Entre els punts aprovats, també hi ha el que demana executar les obres pressupostades per al 2023, així com tot el pla d'actuacions previst per a protegir el Port de la Bonaigua i adjacents de possibles allaus, amb una inversió prevista de 15 milions d'euros fins al 2030.

Així mateix, els grups han reclamat al Govern que exigeixi a l'Estat que executi les variants previstes i pressupostades de Gerri de la Sal i la Pobla de Segur de l'N-260, sense que vagin a càrrec del conveni que van signar el govern espanyol i la Generalitat. D'altra banda, la cambra catalana ha demanat a l'executiu català aprovar la Llei d'alta muntanya, també durant el primer trimestre del 2025.
 


Altres notícies que et poden interessar







 

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Subscriu-t'hi

Participació