La
Diputació de Lleida assumirà la titularitat de quatre
carreteres més del
Pallars: la que dona accés a l'estació d'
Espot, la de
Moncortès, la de
Tírvia i Burg, i la d'
Abella de la Conca. Se sumen així
a la carretera d'Aramunt, i s'inclouen també en
Pla Zonal de Carreteres de l'ens provincial, que preveu desenvolupar al llarg dels
pròxims 15 anys. Cau de la llista la carretera de Port Ainé, que
sí que s'havia previst inicialment.
Per assolir aquest objectiu, caldrà dotar els camins seleccionats de les característiques de disseny establertes. A més, s'hi executaran actuacions de millora de
seguretat viària, com la reparació de
flonjalls i
esquerdes en el paviment, la millora de la
senyalització,
drenatge,
contencions o
talussos.
El Pla Zonal, que es va aprovar durant
ple de la Diputació del passat 18 de desembre, preveu que l'ens incorpori la titularitat d'un total de
200 quilòmetres de camins locals de tota la demarcació. L’elecció s'ha fet seguint criteris estrictament tècnics, basant-se en l’inventari de camins rurals de titularitat municipal, realitzat des de la suma de diferents bases de dades, inclosa la pròpia Diputació.
L'inventari estipula l’existència de fins a
29.068 quilòmetres de camins municipals, però amb diferents tipologies descrites per la Llei de Carreteres, que redueix a
359 quilòmetres les 51 vies de possible competència de la Diputació.
Pel que fa als camins pallaresos escollits, el d'Abella de la Conca té un total de
5,04 quilòmetres; la que va del poble d'Espot fins a l'estació d'esquí
2,88 quilòmetres;
5,05 quilòmetres en el cas de la via entre Tírvia i Burg; mentre que la de Moncortès i Peramea, que va des
de la Pobleta de Bellveí fins a Gerri de la Sal, mesura
16,61 quilòmetres. En tots els casos es preveu un
reforç del ferm.
Altres notícies que et poden interessar
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi