Dilluns, 3 de febrer de 2025
repoblament

Soriguera vol recuperar el restaurant de Rubió per dinamitzar l'economia i la vida dels petits nuclis

El consistori busca persones que vulguin recuperar i gestionar l'activitat d'aquest servei

Pallars Digital Pallars Digital Rubió | 3 de febrer de 2025 a les 12:23
El restaurant de Rubió, tancat des de fa un temps | Ajuntament de Soriguera
L'Ajuntament de Soriguera vol reobrir el restaurant del poble de Rubió, de propietat municipal i tancat des de fa un temps. Amb aquest objectiu en ment, el consistori busca dinamitzar l'economia de la zona i especialment dels nuclis petits.

Una de les principals causes de despoblament és la manca d'un mercat laboral estable dins els petits municipis del Pallars, i la falta d'opcions per a la creació de projectes econòmics. En aquest sentit, des de l'ajuntament apunten que aquest servei és un espai important tant per la vida comunitària dels seus habitants com per a les persones que al llarg de tot l'any creuen el port de Cantó.
 
Així doncs, el consistori busca persones que vulguin recuperar i gestionar l'activitat del servei de restauració. D'altra banda, l'Ajuntament de Soriguera també explora l'accés a l'habitatge en cas que els futurs gestors del restaurant no disposin d'una casa al municipi.

Aquesta iniciativa pretén ser un petit pas per crear treball, arrelar les persones que busquen un projecte estable i millorar la vida comunitària del nucli de Rubió, el poble habitat més alt de Catalunya, situat a 1.687 metres sobre el nivell del mar.
 


Altres notícies que et poden interessar







 

Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!

A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.

Subscriu-t'hi
Participació