ACN | Sort acull fins divendres el 1r Congrés Internacional sobre Creació i Comercialització de productes turístics. Aquesta trobada, organitzada per l'Escola Universitària Formatic Barcelona, ha reunit a unes 300 persones entre alumnes i professionals del sector del turisme de la comarca.
Durant la primera jornada s'ha posat de manifest la necessitat de crear paquets turístics que englobin totes les potencialitats de la comarca del Pallars Sobirà (esports d'aventura, gastronomia, patrimoni o cultura) i no crear productes individualitzats. Un dels estudis que s'ha presentat ha posat l'accent en la necessitat de potenciar la parla del Pallars com un atractiu turístic i diferenciador de d'altres zones.
Anand Torrents, Cap del Departament de Llengües de l'EUFB, ha abordat l'espai dialectal pallarès com marcador d'autenticitat de l'experiència turística al Pallars. Per Torrents, el pallarès s'ha de fer més present al territori i que el turista percebi aquesta parla com un tret d'identitat del territori que es visita. Per Torrents ja hi ha experiències puntuals en aquest sentit, com visites teatralitzades a l'Ecomuseu de les Valls d'Àneu, però s'hauria de convertir en un fet normal i generalitzat.
L'objectiu del congrés és posar en valor el producte turístic que té la comarca del Pallars Sobirà, a partir d'una visió conjunta i interdisciplinària de l'activitat econòmica a la comarca, i de la participació del conjunt d'agents del sector implicats així com de professionals, acadèmics i estudiants.
El director de l'Escola Universitària Formatic Barcelona, José Luís Meneses, ha explicat que posen a disposició dels empresaris turístics de la comarca els coneixements tant de professors com d'estudiants per a tot allò que puguin necessitar per potenciar la comercialització dels productes que ofereixen. Meneses ha dit que cal formació en aquest camp per adquirir les eines i tècniques necessàries per donar-se a conèixer.
L'alcalde de Sort, Llàtzer Sibís, ha dit que aquests quatre anys de trobades a Sort ha suposat rebre informació del que representa el turisme del Pallars Sobirà i aprendre que la variada oferta turística de la comarca a d'anar donada de la mà per donar-se a conèixer. Sibís ha dit que s'han de crear productes conjunts i vendre el Pallars Sobirà com una unitat.
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi