Les comarques pallareses esperen que aquest pont de Sant Joan sigui bo turísticament, sobretot si es compara amb l'any passat en què els efectes dels aiguats van provocar l'anul·lació de moltes de les reserves. El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida preveu que s'assoleixi una ocupació mitjana del 75% en hoteleria a les zones turístiques de la demarcació, d'un 60% en el turisme rural, mentre en els subsector dels càmpings, els bungalows podrien situar-se en el 90% i l'acampada entorn d'un 45% durant els quatre dies.
El Patronat de Turisme ha presentat aquest dijous la nova campanya de promoció turística per aquest estiu que enguany s'adreça especialment al públic familiar. Tot i això, ha remarcat que aquest any resulta especialment difícil comparar dades amb l'any passat donat que les riuades que van afectar la Vall d'Aran i els Pallars van fer caure a darrera hora prop d'un 90% de les reserves en aquelles zones, les més turístiques de la demarcació.
El director del Patronat, Jordi Blanch, ha remarcat que un pont de quatre dies en èpoques de crisi no és positiu pel sector turístic "si no que és millor de tres com es va donar l'any passat, malgrat que en èpoques de bonança el sector preferís un pont de quatre dies a un de tres" ja que ara "poques vegades acaba sent de quatre dies i el normal és que acabi sent de només de dos".
Malgrat aquest fet, des del Patronat de Turisme es mostren optimistes amb vista al pont d'aquest any, que obre la campanya d'estiu. Segons les previsions, l'ocupació en el sector hoteler se situarà de mitjana entorn del 75% a les zones turístiques del Pirineu, en turisme rural s'espera assolir una ocupació mitjana del 60% al conjunt de la demarcació, mentre el subsector dels càmpings l'ocupació anirà del 45% en acampada al 90% en bungalows, tot i que aquestes xifres podran variar a l'alça o a la baixa en funció del temps que acabi fent, tot i que a priori les previsions són optimistes.
Increment constant de turistes des del setembre passat
Jordi Blanch ha destacat l'increment de turistes que visiten les comarques de Lleida des del setembre passat fins aquest febrer, en què cada mes s'han registrat increments respecte el mateix mes o el mateix període de l'any anterior, d'un 5% de mitjana pel que fa a turistes i d'un 4% a pernoctacions. Pel director del Patronat, aquesta situació "marca clarament una tendència a l'alça" ja que "el mapa de la demanda turística s'està recomposant i tot i que les dificultats existeixen la gent canvia de xip i cada cop viatja més".
Previsions d'ocupació per l'estiu
Amb la vista posada a l'estiu malgrat que encara és d'hora per fer previsions, el sector hoteler lleidatà preveu assolir ocupacions d'entre el 45 i el 50% al juliol a les zones turístiques del Pirineu; d'entorn el 70% a l'agost, tot i que en algunes zones es podria arribar al 90% pels volts del dia 15; i del 40% al setembre.
En turisme rural, s'esperen ocupacions d'entre el 40 i el 45% al conjunt de la demarcació, d'entre el 75 i el 80% a l'agost, i d'un 40% al setembre. Pel que fa als càmpings, les previsions del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida parlen d'un 45% al juliol en acampada, prop del 75% a l'agost i d'un 35% al setembre. En els bungalows l'ocupació serà més elevada i se situarà en el 70% al juliol, entre el 95 i el 100% a l'agost i al setembre s'espera arribar al 60%.
El turisme familiar agafa protagonisme
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha presentat aquest dijous la nova campanya publicitària per a la promoció turística de les comarques lleidatanes sota la marca 'Ara Lleida' coincidint amb el 25è aniversari de la fundació del Patronat. Es manté el lema de la temporada anterior, 'Lleida, on tot comença', però introdueix una nova línia gràfica i incorpora tot un seguit d'imatges noves que conviden al receptor a viure una experiència turística "singular, diversa i autèntica" i on l'estandarització de l'oferta no hi té lloc.
La campanya s'adreça especialment al públic familiar, però també a parelles i grups d'amics, coincidint amb l'Any del Turisme Familiar a Catalunya i amb la commemoració de l'Any Internacional de la Família, per part de l'ONU. Per aquest motiu, bona part de les imatges promocionals que integren la campanya incorporen activitats en família a diferents indrets de la demaració.
La campanya, amb un pressupost de 325.000 euros, un 10% més que l'any passat, es podrà seguir en diferents suports de premsa, ràdio, televisió i internet, i també en publicitat exterior als autobusos de Barcelona i, per primer cop al Trambaix, amb la retolació integral d'un comboi.
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi