ACN | Les empreses d'esports d'aventura del Pallars Sobirà finalitzen la temporada aquest dimecres amb molt bones xifres. Des del 15 de març fins al 15 d'octubre les empreses de turisme actiu (senderisme, hípica, bicicleta, ràfting, barranquisme i caiac, entre altres) han efectuat uns 275.000 serveis, xifra que suposa un increment del 5% respecte a l'any 2013.
Amb aquestes dades el Pallars Sobirà manté el lideratge de Lleida pel que fa a aquest sector, amb un 45% de tots els serveis que s'hi realitzen. A la demarcació s'han fet uns 630.000 serveis. Florido Dolcet, president de l'Associació d'Empreses d'Esports d'Aventura del Pallars Sobirà, ha dit que el repte és augmentar el turisme internacional.
Dolcet ha explicat que la meteorologia adversa, molt plujosa d'aquest estiu, ha fet que les activitats de terra com les excursions a peu, a cavall o amb bicicleta hagin patit un retrocés. Per contra, les activitats aquàtiques no s'han vist afectades per la pluja i han vist com els seus clients augmentaven un 5%.
El president de les empreses d'esports d'aventura del Pallars Sobirà destaca que tot i que el volum final de serveis no ha augmentat la rendibilitat de les empreses donat que el número d'empreses d'aquest sector va en augment. Pel que fa a les empreses han augmentat un 8% respecte al 2013, passant de 206 a 223 (44 al Pallars Sobirà de les 174 que hi ha al Pirineu).
Pel que fa a la procedència dels clients, Dolcet ha dit que el 84% són de procedència de Catalunya i la resta de l'estat espanyol. El 16% restant són clients internacionals, majoritàriament d'Israel, Alemanya i Anglaterra. Per Dolcet el repte amb vista a la temporada vinent és captar el públic francès.
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi