El Ministeri de Foment, segons publica el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), sotmet a informació pública el projecte de construcció aprovat provisionalment anomenat "Ampliació de plataforma a la carretera N-260, del punt quilomètric 292+690 al 293+090 i reposició del ferm en tota la travessia de Gerri de la Sal. Província de Lleida".
La N-260 travessa el nucli urbà de Gerri de la Sal. Es tracta d'una carretera de calçada única sense vorals, amb la velocitat limitada a 30 km/hora i que suporta un trànsit mitjà de 3.500 vehicles al dia. La travessia compta amb una zona d'uns 450 metres de longitud on en un costat hi ha edificacions i a l'altre un mur de maçoneria que sosté la carretera. L'amplada de la calçada dins el nucli no arriba als 5 metres i mig, fet que dificulta el trànsit dels vehicles pesants. Aquesta situació s'agreuja durant els mesos d'estiu a l'augmentar el trànsit de vehicles.
L'objectiu del projecte és ampliar aquesta zona de la travessa, de manera que compti amb una calçada de més amplada, així com crear noves voreres per millorar el trànsit de vianants. A més, s'aprofitarà per rehabilitar la capa de rodament del ferm en tota la travessia. Tot això suposarà una important millora de la seguretat i comoditat, tant per a vehicles com a vianants.
El Ministeri de Foment assegura que els materials emprats en les obres garantiran la integració de l'obra de millora en un entorn com el de Gerri de la Sal, indret històric declarat bé d'interès cultural.
En què consistirà l'obra?
El projecte de construcció contempla l'ampliació de la plataforma en un tram de 450 metres de la travessia, on l'absència d'habitatges al costat del riu permet aquesta actuació. Aquesta ampliació es durà a terme mitjançant la construcció d'una estructura en voladís que donarà suport sobre el mur actual, pel que no afectarà els terrenys existents entre la Noguera Pallaresa i el mur. Solament en 92 metres, al final de l'ampliació, caldrà executar una estructura de contenció que necessita ocupar terrenys a expropiar.
Aquesta ampliació permetrà dotar la calçada amb una amplada de 6 metres, pel que albergarà 2 carrils de 3 metres cadascun. També es crearà una nova vorera de 1,50 metres d'ample i 390 metres de longitud en el costat més proper al riu. Així mateix es crearà una vorera al costat dels habitatges, amb una amplada mínima de 1 metre i 135 metres de longitud, entre l'inici de la travessa en el seu extrem nord i la intersecció amb la carretera de Peramea. En ambdós casos es tracta de llocs que actualment no tenen voreres.
Cal recordar que Foment va iniciar al juny del 2011 les obres de la variant de Gerri de la Sal, tot i que al novembre del 2013 el ministeri va fer pública la renúncia a l'obra per motius pressupostaris. Per això, finalment Foment ha optat per millorar l'actual travessia ja existent enlloc de construir la variant, amb una inversió prevista de més de 46 milions d'euros.
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi