ACN | El Workshop entre museus/equipaments culturals i agències receptores locals, agents turístics i plataformes webs ha servit per evidenciar la necessitat de col·laborar conjuntament. Una col·laboració que es materialitzarà amb la creació d'una Plataforma de la qual en formaran part també el sector públic com l'Agència Catalana de Turisme, el Patronat de Turisme Ara Lleida o l'IDAPA. Aquesta Plataforma ha de servir per millorar la comunicació entre els dos sectors i per crear producte i comercialitzar-lo.
Al primer Workshop que s'ha celebrat a l'Ecomuseu de les Valls d'Àneu hi han participat una trentena de persones (6 agències representades i una quinzena de museus). Jordi Abella, responsable de l'Ecomuseu de les Valls d'Àneu, ha explicat que agències i museus han de pensar conjuntament quins productes, atractius pel visitant, crear. Abella ha deixat clar que el patrimoni és un element molt sensible i per tant s'ha de buscar un punt d'equilibri a l'hora de la seva explotació.
La jornada 'Per què no venen els turistes al meu museu?' va finalitzar ahir amb la celebració del Workshop. Abella ha valorat molt positivament les jornades i ha dit que han servit per conèixer-se dos sectors que tradicionalment no s'han trobat massa. L'organització de les jornades ha anat a càrrec de la Xarxa de Museus de les Terres de Lleida i Aran, el Consell Comarcal del Pallars Sobirà, l'IDAPA i la Generalitat de Catalunya.
Aquesta activitat ha servit per posar en contacte els gestors del patrimoni al Pirineu, les terres de Lleida i de la resta del país per tal d'anar creant estratègies de cooperació entre dos sectors que tot i que històricament no s'han conegut gaire, estan condemnats a entendre's, ha explicat Abella.
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi