El Jussà està treballant en un nou projecte turístic sostenible. Foto: Consell Comarcal Pallars Jussà
Les comarques pallareses presenten aquest dimecres a
Fitur i sota la marca Pirineus la seva oferta turística, en una edició on posaran l'accent al turisme interior i de muntanya, però on hi són presents també tota l'oferta de turisme familiar i cultural.
El Pallars Jussà aposta pel turisme familiar i la mobilitat sostenible. A més, presenta l’Epicentre, el punt neuràlgic de la informació turística de la comarca i un espai per gaudir del seu patrimoni natural i cultural. També es donarà a conèixer la nova campanya 'Vine al Pallars, Viu el Jussà', de sortides guiades de senderisme, amb noves sortides i activitats disponibles per al 2015.
Els actes commemoratius del 60è aniversari del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici seran el plat fort de l'stand del Pallars Sobirà. També es donarà a conèixer el passaport 'Explora el Parc', una iniciativa adreçada al públic familiar que visita museus, refugis o miradors del Parc Natural de l’Alt Pirineu.
Nou projecte turístic sostenible al Jussà
El president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Joan Ubach, ha aprofitat FITUR per dur a terme diferents contactes amb administracions franceses amb l’objectiu de desenvolupar un projecte turístic basat en la mobilitat sostenible en què està previst que hi participin diferents regions europees.
En aquesta línia, està prevista la celebració a Tremp el proper 19 de febrer d’un seminari sobre 'Turisme i mobilitat sostenible en zones de muntanya', a l’auditori de l’Epicentre. Aquest projecte compta amb el suport de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida.
Lleida celebra els aniversaris del Parc d'Aigüestortes i de Baqueira Beret
La demarcació de Lleida celebra aquest 2015 dos aniversaris. D'una banda els seixanta anys del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici i, de l'altre, el cinquantè aniversari de l'estació d'esquí de Baqueira Beret. Per commemorar aquestes celebracions tant els Parc Nacional com l'estació d'esquí han organitzat un gran nombre d'activitats i actes.
900 metres quadrats a l'stand de Catalunya
Les nou marques turístiques del territori (Costa Brava, Costa Daurada, Terres de Lleida, Costa Barcelona, Catalunya Central, Pirineus, Val d'Aran, Terres de l'Ebre i Barcelona) estan representades en un estand de 900 metres quadrats.
Catalunya situa com a prioritat el turisme interior i de muntanya a Fitur per donar a conèixer comarques que no apareixen a l'oferta tradicional del sol i platja però que ofereixen recursos i propostes per a tots els públics. Són propostes que parteixen del programa Pirineus per al desenvolupament i potenciació del turisme rural, i el programa Enoturisme Catalunya.
L'estand situa com a lema turístic d'aquest any 'Catalunya és casa teva', la nova campanya turística de la Generalitat que destaca el caràcter d'acollida i implicació dels catalans en la promoció del país. La campanya busca reforçar els mercats domèstic, de proximitat, espanyol i europeu, però situa especialment l'atenció a Alemanya, que ha incrementat el seu turisme a Catalunya un 12,3% al 2014.
Fitur espera 200.000 visitants
En aquesta edició, Fitur concentra a Madrid l'oferta de 9.107 empreses de 165 països i espera rebre prop de 200.000 visitants de tot el món, 120.000 dels quals són professionals. S'espera que els contactes generin uns ingressos de 200 milions d'euros. Aquest any el nombre de participants directes ha crescut un 12% respecte a l'edició del 2014, i la superfície d'exposició també s'ha incrementat en un 4%.
El pressupost de l'organització de la Fira supera els 10,5 milions d'euros, dels quals 3 són per a accions de promoció internacionals. Una de les novetats principals és la presència de dues noves seccions per impulsar els segments del turisme de salut i comptes. També se celebra per primera vegada la fita de l'Spain Global Tourism Forum, que analitza l'impacte del turisme a l'economia global.
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi