ACN / REDACCIÓ | El director del Servei Català del Trànsit, Joan Josep Isern, ha presentat aquest dijous el balanç de sinistralitat a les carreteres de Lleida corresponent a l'any 2014 i del qual ha destacat el descens del 13,3% de les víctimes mortals comptabilitzades respecte l'any 2013, en què 30 persones van perdre la vida a les carreteres de Lleida. El Pallars Jussà és l'única que no ha registrat cap accident mortal de trànsit. Al Pallars Sobirà, per contra, han estat 2 les persones que hi han perdut la vida.
Així, les carreteres lleidatanes han comptabilitzat 26 víctimes mortals durant el 2014, xifra que Isern ha qualificat de "màgica" ja que per primer cop que es baixa de les 30 des que el SCT porta registrant les dades de sinistralitat a les carreteres catalanes, fet que Isern ha atribuït a una major responsabilitat per part dels conductors arran de les diferents campanyes de formació insensibilització que s'estan duent a terme. 3 dels morts eren ciutadans estrangers (2 andorrans i 1 britànic).
L'any 2012 es van comptabilitzar 47 morts a les carreteres lleidatanes; el 2011, 30; i el 2010 van ser 37. A Catalunya durant el 2014 també es van reduir les víctimes mortals, passant de les 170 del 2013 a les 140 de l'any passat. Isern ha destacat que la principal causa dels accidents mortals al país són, per primer cop, les distraccions per l'ús d'aparells electrònics al voltant com ara els telèfons mòbils.
Disminueixen els morts a les carreteres durant la franja horària de tarda i creixen en la de nit
Les dades del SCT també posen de relleu la reducció del 37% de la mortalitat a les carreteres de Lleida durant la franja horària de tarda, passant dels 19 morts del 2013 als 12 del 2014. Per contra s'han incrementat un 60% els morts durant la franja nocturna, dels 5 del 2013 als 8 del 2014. Altrament, s'han reduït també les víctimes mortals de trànsit tant pel que fa a entre setmana (16, respecte les 18 del 2013) com al cap de setmana (10, respecte les 12 del 2013).
Cap accident mortal en vehicle pesat per primer cop en molts anys
Isern també ha destacat que per primer cop en molts anys les carreteres lleidatanes no van comptabilitzar cap víctima mortal en vehicles pesants, quan al 2013 van ser 3. També s'ha reduït la mortalitat en bicicletes (3 morts, respecte els 2 del 2013) i turismes (20, en comparació als 21 del 2013). En canvi, van créixer les víctimes mortals de motocicletes, passant de 2 a 3. En vianants i furgonetes (1 mort en cada cas) s'han mantingut.
Creixen les víctimes mortals en les franges d'edat d'entre 55 i 64 anys i en els majors de 74 anys
La mortalitat en accidents de trànsit a les carreteres de Lleida es va veure reduïda en totes les franges d'edat, exceptuant en els grups d'entre 55 i 64 anys (5 morts, respecte els 2 del 2013) i en el dels més grans de 74 (8 morts, en comparació als 4 de l'any anterior).
No abaixar la guàrdia en les polítiques actives de seguretat viària
Tot i la reducció de les víctimes mortals a les carreters tant lleidatanes com catalanes, Isern ha dit que no es pot abaixar la guàrdia en les polítiques actives en matèria de seguretat viària i més si és tenen en compte efectes derivats de la crisi com ara l'existència d'un antiquat parc automobilístic, ja que el 60% dels vehicles té més de 10 anys, així com el dèficit en carreteres que té Catalunya respecte a la mitjana de l'Estat.
Davant les dades del balanç i per reduir encara més la mortalitat a les carreteres, Joan Josep Isern ha explicat que aquest 2015 el SCT posarà especial atenció, mitjançant campanyes formatives i de conscienciació, en evitar l'ús de telèfons mòbils i d'altres aparells al voltant, sobretot mitjançant la conscienciació, però també les sancions, i s'incidirà també en la seguretat en l'entorn laboral, la gent gran i en la reducció dels conductors que hagin consumit psicofàrmacs.
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi