Dimarts, 5 de novembre de 2024

El Saló de l'Esport i el Turisme de Muntanya tanca amb un 5% més de visitants

La Fira, única a l'Estat, estudia incorporar noves empreses de renom en els propers anys

ACN / Redacció 9 de febrer de 2015 a les 09:26

Una reproducció de cabirol. Foto: ACN


La segona edició del Saló de l'Esport i el Turisme de Muntanya de Lleida tanca portes aquest diumenge amb més de 8.000 visitants, segons l'organització. En concret, l'increment ha estat d'un 5% més respecte l'any passat. Enguany els 4.300 metres quadrats d'exposició han aplegat 62 expositors, 2 més que la primera edició. Operadors turístics, agrupacions i institucions, empreses d'esports i turisme d'aventura, han presentat les seves propostes i novetats.

Els organitzadors estudien ara incorporar més empreses de renom al sector i serveis dirigits a aquestes empreses per seguir augmentant la participació al certamen. L'aposta també seguirà per la celebració de proves esportives paral·leles. Aquest any la Fira de l'Esport i el Turisme de Muntanya ha augmentat un 7% l'espai expositiu, al pavelló 3 de Fira de Lleida, però també el nombre d'activitats organitzades fora del recinte. En total s'han fet més de 30 propostes esportives, conferències, jornades tècniques, demostracions i tallers. Aquest diumenge s'hi ha presentat el viatge 'Grifone dels Pirineus' i s'ha celebrat la segona Cursa de la Boira organitzada per GoGoGo Runners Club.

A causa del fred, però, s'ha suspès la celebració de la Ultramarató de BTT. Això segons el tinent d'alcalde de l'Ajuntament de Lleida, Rafel Peris, ha fet que l'increment de visitants no hagi estat tan alt, per això ha destacat que la Paeria seguirà apostant per les proves esportives a la ciutat, coincidint amb fires com aquesta, per l'impacte que suposen. Segons Peris, la Fira "s'està convertint en un referent". 

El director de Fira de Lleida, Oriol Oró, ha explicat que el repte del Saló "és seguir aprofundint en la participació i ampliació d'expositors amb empreses de renom", opció per la qual també aposta el president de la Federació d'Hostaleria de Lleida, Juan Antonio Serrano: "s'han de consolidar idees noves i incorporar a la fira empreses que presten serveis a les empreses d'esports i turisme de muntanya". Això, avisa, és complicat perquè el certamen "coincideix amb la fira de productes de muntanya més important a Europa que es celebra a Munich".

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Subscriu-t'hi

Participació