TOTALMENT D'ACORD AMB L'ÚLTIM COMENTARI, ASSENYAT I ENCERTAT EN TOT
Per Anònim el 13 d'abril de 2015 a les 08:49
Si senyor això és el que ens fa falta gent com tu : valents, emprenedors i decidits,I QUE PARLEN CLAR I CATALÀ !, els meus cosins i la meva cosina també ha optat per seguir sent pagesos i ramaders : són molts joves i també tenen molta empenta, a tots us desitjo que les vostres reivindicacions siguin ateses, us ho mereixeu, no hi ha dret que us deixin de costat, als polítics de l'Alt Pirineu: menys demagogia, menys emplear diners en oficines que no fan falta, o que no donen el suport, presumptament, igual per a tothom,i menys enfocar-ho tot cap als turistes, o als seus interessos personals, i TOTAL AJUDA A LA PAGESIA I LA RAMADERIA, els pallaresos estem amb vosaltres ara i sempre, i entre tots ens en sortirem, força i endavant.
15 motius
Per Ambàlec el 9 d'abril de 2015 a les 00:38
No sé si era en aquest fil o en l'altre algú demanava 15 motius de pq hem fet aquesta tractorada els ramaders.
- Sóc un jove ramader que després d'acabar estudis m'he quedat a casa i em considero afortunat d'almenys haver pogut elegir entre continuar l'explotació familiar o marxar fora de la comarca a guanyar-se les garrofes. Penseu que les ajudes que ens donen no ens les donen pq ens fem rics, ens les donen pq les necessitem, i que aquestes ajudes són per a nosaltres sí, però també són per al consumidor final: quant valdria sino 1kg de vedell/corder/etc?
Amb les retallades bestials que se'ns presenten no m'agradaria haver de tancar portes i contribuir a la despoblació d'aquesta comarca tristament tant deprimida, i com jo molts altres.
Ja és hora que els polítics locals es dediquin a treballar per tots els sectors presents a la comarca i que tots anem a la una, enlloc de dedicar-se només a engreixar-se les butxaques. Encarant-ho tot al turisme com s'ha fet els últims 30 anys no anirem enlloc!!
- La fauna salvatge que ens han introduït i que la majoria mai havia estat aquí ens destrossa i se'ns menja cultius i muntanyes. No crec que sigui tant difícil pel Departament d'Agricultura posar-hi remei. No en volem de cérvols, daines...!!
- La introducció d'óssos que no tenen res a veure amb els autòctons és un greuge més. Ens maten els animals, igual que els voltors que també en tenen la població descontrolada; en teoria haurien d'indemnitzar els animals que maten (a la pràctica no és així), però encara que ens indemnitzin el bestiar no volem óssos que ens matin animals a les nostres muntanyes!!
- El Parc Natural de l'Alt Pirineu és una altra. Pràcticament tot el seu pressupost dedicat al sector del turisme, óssos i la majoria de vegades a tonteries: desbrossar camins pels turistes, fer llocs per berenar, mirar els pèls de l'ós... dis-los tu que et vinguin a arreglar un camí d'ús ramader que et diran: espavila't tonto!
Diuen que a la ramaderia no se'ns pot ajudar pq no hi ha diners, però per programes de introducció de certes espècies, fer carreteres rurals que no porten elloc, i un llarg etc si que n'hi ha no? Ara en diuen Desenvolupament Rural d'això (aquí no culpo només al nostre govern, culpo a Generalitat, govern central i Europa).
- Volem una oficina comarcal d'agricultura que ens ajudi a tots. Que no sigui corrupta, que ens deixi treballar i tirar endavant. No volem que alguns dels que estan allí i 4 amiguets es beneficiïn de tenir informació privilegiada. Moltes vegades et posen traves sense motiu (no sempre), particularment el seu cap, que sembla que enlloc de fer de Cap d'oficina i fer la feina que li toca es dediqui només a veure a quina explotació li puc tocar els pebrots.
Després d'haver esgotat moltes altres vies els ramaders per aquets motius i altres no ens ha quedat altre remei que fer aquesta tractorada. No crec que per uns quants turistes que s'hagin hagut d'esperar un ratet passi res, poden entendre el nostre malestar igual que el podeu entendre hotelers i restauradors; el pròxim pont podreu continuar emplenant les butxaques.
Voleu més motius?
TOTAL RECOLZAMENT ALS NOSTRES RAMADERS DEL PALLARS SOBIRÀ I DE TOTA CATALUNYA
Per Anònim el 8 d'abril de 2015 a les 11:33
Si algun turista ha patit alguna petita retenció se'n farà càrrec, davant els greus problemes que patim els ramaders, i segur que els fan costat. S'hagut de fer la tractorada perquè els polítics més propers (Delegació del Govern a l'Alt Pirineu, la seva oficina de Tremp, Consell Comarcal, Diputació) no s'han preocupat pels grues problemes que patim els ramaders, sembla ser que tampoc no han tramès aquests greus problemes que pateix el sector a la Conselleria ni a la Presidència, això és el que ha passat, que el sector ha fet força d'aquesta manera, que voleu ? que ho facin un dia que no passa ningú per la carretera, quina repercusió tindria ? Bé, pallaresos el que es tracta no es de criticar a ningú, ni molt menys, sinó d'evitar que els nostres ramaders hagin de plegar.
Creieu que aquest meravellós pirineu seria tant atractiu sense que hi hagués pagesia i ramaderia ?. Doncs, no, que voleu quatre centrals elèctriques, i 4 empreses de raffting, i la resta a plegar, siguem seriosos i busquem solucions, els Pallars el formem tots : pagesos i sector turisme, però, TOTS, i als pagesgos ara ens cal recolzament i ajuda.
Continuació de Bravo!
Per Anònim el 7 d'abril de 2015 a les 10:19
Els 40-50 ramaders que vam anar a la manifestació som els que realment vivim de la pagesia o mos deixem la salut dia a dia.
La resta que no van venir, que no són pas pocs, m'atreveixo a dir la majoria, en tenim 2 tipus:
- 1. Els que tenen un altre complement econòmic a casa, ja siguin treballadors en una empresa privada, treballadors d'empreses públiques...LA MAJORIA! Són aquests els que viuen millor, poca feina tenen amb el bestiar, i com que no és la seva principal font d'alimentació i la majoria viuen d'empreses públiques manades pels polítics, no els convenia venir, no fos cas que es quedessin sense la feina...ja hi aniran els tontos que en viuen i tenen de 70 vaques cap amunt! Tots barrats a casa!
- 2. Els que mouen els fils de la gestió dels diners dels pagesos, com que amb aquests els hi passa tota la paperassa per les mans, ja se'n cuiden de repartir-se la majoria del pastís entre ells i els seus amiguets. Aquests evidentment tampoc van venir! Perquè no estaven d'acord amb el que es manifestava, i es clar que no!
Tothom sap qui és qui, tots ens sentim identificats, prou deu coure que per fi, que gràcies a les noves tecnologies poguem expressar la crua i trista realitat i que tothom que hi tingui interès pugui entendre les coses que estan passant.
Endavant pagesos, no ens podem aturar, això nomès ha començat!
Morirem lluitant!
Bravo
Per Anònim el 7 d'abril de 2015 a les 08:04
Bravo per aquest últim comentari!!! Em trec el barret!!! I hi afegeixo que tots els ramaders que van tenir els collons de no venir a la manifestació es perquè són tots uns reprimits i reben calers d'una altra banda i que,pertant son pagesos que no viuen d'aques ofici!!!
Resposta a ramader pallarès
Per Anònim el 7 d'abril de 2015 a les 06:41
apreciat company ni reprimit ni partides d'escacs ni res de tot això q va ser un exit si i tan, jo en cap moment me possat amb cap dels q hi vareu anar simplement crec q no son maneres i sha de ser més respectuosos, les ajudes sen van cap a andalusia, extremadura, castella, asturies... i tots contra el govern del nostre país! Tot fa falta per viure en aquest país ara quatre duros més per fermos callar no calen, fa falta estavilitat de preus i no els de ara q son pitjor q fa 30 anys. un preu just per guanyarmos bé la vida i q ens deixin treballar amb pau cosa q no passa ni passarà desgraciadament
RAMADER PALLARES
Per Anònim el 6 d'abril de 2015 a les 23:34
Amb una barreja de pena i a la vegada indignació, llegeixo tots aquets comentaris, a casa meva m'han ensenyat a no opinar sobre el que de veritat no se, ho desconec. Tots aquets que opinen, "sin ton ni son" sense saber gens n'hi mica del tema, demanaria que perdessin el temps en una altra cosa, ja que, els que de veritat els importa el tema, saber i deixar de saber, aquells comentaris els fan desconcertar.
Jo soc un jove ramader, pel que fa a les ajudes que ens han retallat, no es que ho hagin fer perquè no hi ha diners, sinó que aquells diners que ens donaven com a ajuda ( perquè la necessitem) de la nit al dia, l'han destinat a pars naturals i nacionals, jo com a ramader, puc dir del cert que " no gasto les mateixes bombetes que els ecologistes del parc natural), ja que aquets, ens estan exterminant i degradant a passos agegantats el nostre territori.
I finalment em dirigeixo a l'autor de " una fantasmada més", no he entèsmai la teva postura i de fet.... encara no l'entenc a dia d'avui. Mentre tu estaves a casa, pensant que seria aquesta trobada, la del dia d'hair, una trobada de quatre pagesos desvagats, va resultar ser tot al contrari, va resultar ser tot un èxit, a dia d'avui tu estas rabian, per aquest èxit assolit i veure que tots aquells que et pensaves que er seguien, i que tu, un per un anaves menjant l'orella, van engegar els.seus tractors, i van decidir gastar "x gasoil" ( ja que treure un tractor d'aquestes envergadures a l'asfalt no es treure un simple cotxe utilitari), per reivindicar el que es nostre, i un dia ens van treure.
Senyor RAMADER Pallarès, va perdre la reina fa relativament poc, però a dia d'hair va perdre les torres els caballs i els alfils, ESCAC I MAT ramader reprimit
Una bonica comarca
Per Anònim el 6 d'abril de 2015 a les 09:35
Una bonica comarca, però quants països a dins, i lo pitjor cadascun al seu aire,el meu sogre( fill de Sort) deia, " bona terra i mala gent", crec que ara l'entenc, tots son necessaris, però ningú ajuda al altre, i mentre tant la terra continua sent mol bonica.
anem malament al pallars...
Per Anònim el 6 d'abril de 2015 a les 00:00
Aixo no pot quedar així ni molt menys!! Sembla que a la gent els pagesos els hi fotem nosa:els galls al matí fan nosa perquè canten,les vaques/ovelles/eques quan passen pel poble embruten els carrers i la merda fa pudor i hi ha mosques....
Semble que l'únic que preucupe ara al Govern es la Biomassa i la gestió dels boscos...i fa gracia la cosa!!!Perquè molts dies veus als bars els agents rurals o la brigada del PARC al bar i/o amagats a algun camí perquè no es vegi que no foten "ni l'ou" i estan esperant que arribi l'hora de plegar. Aixo si,els de la brigada molta senyalitzacio de camins pero ningú es preucupa de netejar totes les vores dels rius...que el dia que hi hagi una bona riuada baixarem pobles sencers nedant cap al Pantano de Tremp.
Els prats si estan tant verds és perquè algú els dalle i els cuide,sino d'aquí 4 dies només hi haura que barçes (rosers silvestres per als mes moderns) i sera tot una reserva de caça. Llavors haureu aconseguit fer-nos plegar als pagesos i entitats com el PNAP, llogareu a gent de fora perquè vinguin aquí dalt i es passin el dia desbrossant i fent l'indio....això sí,a ells aí que se'ls hi donarà un bon sou!!!
Molt Bonic!
Per Anònim el 5 d'abril de 2015 a les 23:04
Si senyors tota la culpa del govern de la generalitat i del seu conseller!
Fa dies en una comissió d'agricultura en la que hi ha la conselleria d'agricultura en ple i els sindicats el conseller va exposar que denunciaria a la comissió europea el govern espanyol per què està estrangulant l'agricultura catalana, i dels tres sindicats, un va recolzar la conselleria i va dir que tamé ho denunciaria i els altres dos ASAJA i JARC ni es van pronunciar.. No se si deuen cobrar algo del Ministerio per ni pronunciar-se. Senyors pagesos pallaresos ja us pot venir Asaja a pagar sopars si a l'hora de la veritat ni us defensa i a sobre ús els creieu i munteu la gran tractorada... el meu padri deia allò que tots heu sentit més d'un cop, Arrencada de cavall parada de ruc! Benvinguts!!!
estem molt cansats
Per un altre pages el 5 d'abril de 2015 a les 22:17
Els hotelers nomès pensen amb ells, com si nomès existís la hosteleria i el turisme, us equivoqueu!
La ramaderia és un altre pilar molt important, gràcies als ramaders el paisatge es veu bonic i verd i tothom en pot presumir però ningú ho vol reconèixer.
Els bistecs de vedella són bons i estan a la carta no? i les costelles de corder delicioses? gràcies a qui?
Ramaderia i turisme van donats de la mà, sembla que a molts els hi fa vergonya.
Tothom ens té per uns tontos que treballem com a rucs i que mai ens queixem de res, senyors, ja fa 30 anys que vam fer la última manifestació/tractorada.
Si, treballem de sol a sol sense un dia de vacances.
Estem farts de que ningú ens vulgui ajudar, venem els vedells, poltres i corders a un preu inferior al de fa 20 anys, el nivell de vida ha pujat un 300%, visquem gràcies a les subvencions com podeu comprendre, i ara ens les volen retallar un 60%.
Com comprendreu en pocs anys la ramaderia al Pirineu serà historia perquè ja no existirem.
Si,soc pages
Per Anònim el 5 d'abril de 2015 a les 22:16
Indignat es con em sento. Els pagesos si hem recorregut a fer una manifestació és perquè no sabem con aguantar les nostres explotacions. Fer de pages no es una feina i prou sino que és una forma de viure.
Aquí hi ha un comentari anònim que diu que alguns pagesos esmorzen al bar,igual sí,pero la majoria de nosaltres no ens en anem de vacances. A les nits quan pareixen les vaques si cal no dormim a la nit vigilant-les,,,,i quan el sol surt tornem estar allí al peu del canó....hores guantant el sol,l'aigua,el vent, la neu i lo que vingui!!
I a sobre sembrem els prats i els jabalins ens llauren els trossos,els cabirols daines cervols se'ns foten molta pastura cada any i les muntanyes venen amb molt retràs degut a aquesta gran densitat de fauna salvatge.
I a sobre demanem recolzament als polítics de la comarca i ells mateixos s'han encarregat de que la prensa no pujés a parlar amb nosaltres...que trist i indignant es tot plegat!!
VERGONYA
Per Pagès pallarès el 5 d'abril de 2015 a les 21:08
SÓC PAGÈS! I també dic
DONA VERGONYA que els nostres polítics no ens ajudin.
DONA VERGONYA que els nostres polícs no ens escoltin.
DONA VERGONYA que els nostres polítics ens hagin censurat a la premsa en un dia com avui.
No ens podem recolzar amb ningú, que em fe fer?
VERGONYA
corruptes
Per rabasta el 5 d'abril de 2015 a les 20:48
Resum:
Demanda pagessos 2 millons€/any
Deficit estacions esqui 6 millons €/any
Parc natural 3.5 millons €/any
Es un tema de concepte en que s han de gastar els diners si pensar a llarg plaç o a curt. I els politics nomes pensen cada 4 anys. I el poble com a borregos com k els hi han tallat la carretera 2 hores xo els vagos son els ramaders nomes m agradarie veure ls una setmana amb una explotacio segurament canviarien d opinio
Pallars unit
Per Anònim el 5 d'abril de 2015 a les 20:39
De ven segur que els ramaders tenen raons per queixar-se. Lo Pallars necessita els ramaders i un turisme de qualitat que des del respecte acabi estimi aquesta terra. Les coses no les podem fer així. Cal unir esforços.
la culpa dels pagesos
Per rabasta el 5 d'abril de 2015 a les 20:36
Resum.:
Demanda ramaders 2 millons€/any
parc natural pressupost 3,5 millons €/any
estacions d esqui deficit 6 millons €/any
pero la culpa es dels ramaders i aixo sense contar el k s han gastat amb la recollida selectiva
es un problema de concepte cap on volem anar si invertir amb estacions d esqui obsoletes on tots els estudis indiquen que la seva vida sera d uns 20 anys o invertir amb jovent per fer materia prima que et solventaran la despoblacio dels pobles
El problema principal que els politics nomes pensen de 4 amb 4 anys
indignat
Per Anònim el 5 d'abril de 2015 a les 20:17
quatre daines diu...cadascu es gasta els seus quartos com vol! i de subvencions, si tot funciones com deu mana i no hi hagues tant intermediari no en caldria. pero si el govern no es prou apte per donar valor amb un producte tan vital com es la carn, es logic que hi hagi subvencions...els pagesos tenen dret a viure!2015
PAGESOS
Per Anònim el 5 d'abril de 2015 a les 19:08
Kina penya akests ramaders, plorar, keixar-se , esmorzar al Mariano de Baro , deixar els camps plens de somiers , a veure si cau alguna subvenció més i auu ja pagarem el gas-oil de la tractorada i de mitg any.
Total pk cuatre daines els mengen les pastures de la vora dels camps o alguna llaurada dels senglars.
Autoritzacio?
Per Anònim el 5 d'abril de 2015 a les 18:30
Dona vergonya que el Servei Català de Trànsit hagi autoritzat aquesta manifestació en un dia com avui amb plena operació tornada de Setmana Santa. Perquè ha perjudicat a molta gent, no només als turistes/conductors, sinó tambe a la comarca del Pallars.
pallars prostituit
Per Anònim el 5 d'abril de 2015 a les 18:30
tal com funciona tot avui dia, estem tiran per terra l'esforç dels nostres padrins i repadrins que van patir i suar molt. i no ens enganyem el pallars historicament a viscut de la ramaderia. perque ens u fan malbe tot?perque ens volen ofegar? al cap i a la fi som els que fem nar tip al pais!
indignat
Per turista emprenyat el 5 d'abril de 2015 a les 17:48
No em tornareu a veure x aqui. Pallars pels pallaresos,a veure com us espavileu
vergonya aquestes mesures de proposta
Per ruben el 5 d'abril de 2015 a les 17:44
Dona vergonya aquestes mesures de protesta des ramaders.
Dona vergonya que els nostres amics mossos autoritzin la tractorada.
Dona vergonya que no hi hagi alternatives preparades.
Dona vergonya q facin pagar les consequències de les seves accions a aquells q s'estimen la vall.
Espero que les nostres autoritats no destinin cap recurs a atendre peticions com aquesta.
sucats
Per Anònim el 5 d'abril de 2015 a les 17:05
el problema es que es hi ha alguna explotacio, que directament no viu de la ramaderia solament, tenen hostal, restaurant molts amics politics...
la culpa es de la fauna....
Per Anònim el 5 d'abril de 2015 a les 16:47
Aixo se suluciona amb subvencions!!! A que si ?
Pensament petit, Pais Petit
Per Un pallares no pages. el 5 d'abril de 2015 a les 16:17
No sere jo qui doni la raó o no als pagesos, si protesten les seves raons tindran, però es evident que fent aquesta protesta en plena operació tornada no ajuda gens. Us heu preguntat quanta gent viu del turisme al Pallars? i quants turistes emprenyats tenim avui per aquest motiu? i quants empresaris turistics us giraran l'esquena per culpa d'això. Fins que no començem a pensar en global per el bé del pais serem una comarca pobre, empobrida i sense oportunitats per els nostres joves. Necessitem solucions globals, però es clar, mentre jo dormi i mengi calent als veïns que els donin per allí.
AL PALLARS NO SOLS HI VIUEN ELS TURISTES , LA GRAN MAJORIA SON PAGESSOS/ES
Per Anònim el 5 d'abril de 2015 a les 14:57
NO SIGUEM EGOISTES!!
NO SOLS PENSEM AMB EL TURISME. I LES PERSONES QUE HI VIUEN TOT L'ANYS I QUE VIUEN DELS ANIMALS QUE VENEN DE LES SEVES VAQUES, QUE M'EN DIEU?
ANIMS PAGESSOS/ES DEL PALLARS , DES DE OSONA TAMBÈ ÚS AJUDEM.
PAGESSA
perjudicis
Per Anònim el 5 d'abril de 2015 a les 08:52
També viviu del turisme. I demà serà un dia de trànsit a totes les carreteres.
Millor fer ho en dia laborable i no perjudiqueu tant als turistes.
Solucions
Per Anònim el 4 d'abril de 2015 a les 23:03
La principal solució és que per part de la Administració es controli la fauna salvatge, donat que als ramaders ens sotmeten a controls molt exhaustius dels nostres animals, a vegades controls erronis que provoquen que matem a les nostres vaques, sovint prenyades, perquè estàn contagiades de tubercul·losi, malaltia que porta la fauna salvatge, demanem control d'aquesta fauna, els ramats ajuden a la sostenibilitat dels prats i de la muntanya així que apart de vendre la carn alguna cosa més fem no?? doncs primer que paguin tot els que ens deuen i que destinen a altres partides i després que controlin la fauna salvatge.
una fantasmada més
Per Anònim el 4 d'abril de 2015 a les 20:07
Molt bones a tothom,
Sóc ramader i Pallarès i si ús dic la veritat mai havia vist cosa semblant, el problema esta clar que existeix però de cap de les maneres trobo bé la gestió que s'esta fent de tot plegat, sempre he cregut amb la paraula i que les coses explicant-les la gent les enten i treient els tractors i en dates com les que proposen només a conseguim el contrari que la gent no entengui res i donar-los la murga mentre gaudeixen de les nostres terres.
Més treballar, menys sindicats, menys hores als bar i més treballar per fer del nostre sector el més digne possible!
Solucions
Per Anònim el 4 d'abril de 2015 a les 13:15
I quina o quines solucions es proposen per part dels manifestants?
tractorada ORGANITZADA pels ramaders!!
Per Anònim el 4 d'abril de 2015 a les 12:48
La tractorada no serà dels ramaders del Pallars, ja que es compta que vinguin RAMADDERS DE TOT CATALUNYA!
Dempa tothom a la marxa!!