El Pallars està representat a l'espai Pirineu i Terres de Lleida. Foto: Patronat de Turisme
La
Diputació de Lleida, mitjançant el
Patronat de Turisme, aposta d’una manera ferma per potenciar el turisme intern i de proximitat amb una presència destacada al
B-Travel, el renovat Saló del Turisme de Catalunya que ha inaugurat aquest divendres el conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, i que romandrà obert al públic durant tot el cap de setmana al recinte firal de Montjuïc.
El B-Travel, adreçat al públic finalista i consumidor de vacances i d'escapades de cap de setmana i festius, inicia una nova etapa més orientada a les experiències viatgeres, on el Pallars hi serà representat. El vicepresident del Patronat de Turisme, Gerard Sabarich, i el director, Jordi Blanch, han participat de les diferents activitats organitzades durant la jornada d'ahir en el B-Travel.
El vicepresident del Patronat de Turisme, Gerard Sabarich, ha subratllat la importància que per al sector turístic de les comarques de Lleida representa el B-Travel. "És un saló adreçat al públic de proximitat, principalment al de Barcelona i la seva àrea metropolitana, d’on prové més d’un 60% del turisme que visita anualment les comarques de Lleida". Sabarich ha explicat que l’aposta que fa el Patronat de Turisme per promocionar l’oferta turística de Lleida als mercats de proximitat, com és el cas del B-Travel, "es complementa amb moltes altres accions encaminades a captar turisme d’àmbit estatal, com també la promoció internacional de la nostra oferta turística".
El nou B-Travel vol promocionar la seva oferta des de les experiències vinculades amb cinc grans tendències del sector, que el saló ha denominat 'B-Happy', que són els viatges en família i amb amics, les escapades romàntiques, de wellness, etc.; 'B-Culture', propostes relacionades amb l'art, la història i la cultura com el turisme cinematogràfic, teatral, musical o fotogràfic; 'B-Special', oferta de turisme de nou luxe, de compres, solidari o de redescobriment de la cultura local; 'B-Adventure', per als amants de l'esport, la natura i l'aventura com el turisme rural, nàutic, de muntanya, cicloturisme, etc., i 'B-Delicious', que engloba les rutes enogastronòmiques, on la gastronomia pallaresa hi és representada per mitjà del projecte '
Al teu gust. Aliments del Pallars'.
D’altra banda, a l’àrea d’experiències de la fira, les comarques pallareses també hi tenen una presència destacada. Per un costat, Josep M. Rispa, guia interpretador del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, va oferir ahir una xerrada sota el títol 'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, 60 anys de paisatges pirinencs' per acostar al públic la realitat de l'espai, les seves rutes i la seva natura. Avui, per altre costat, l’historiador i tècnic del Memorial Democràtic, Josep Calvet, parlarà sobre el projecte que impulsa la Diputació de Lleida 'Perseguits i salvats'. Finalment, diumenge, 19 d’abril, tindrà lloc una xerrada sota el títol 'Benvinguts, allotjaments per a senderistes i cicloturistes' a cura de Gonçal Portabella, director del segell de qualitat Benvinguts!
Un ampli ventall de novetats i propostes experiencials
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, entre les novetats que presenta enguany al B-Travel, destaca el projecte pioner a Catalunya “Benvinguts!”, que acredita d'una manera específica els allotjaments que disposen d'un conjunt de serveis que s'adeqüen als practicants de senderisme i de cicloturisme, amb 40 establiments certificats fins a aquest moment; la nova guia de BTT i Cicloturisme pel conjunt de les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida; la creació de 20 nous paquets turístics experiencials per descobrir les comarques de la Plana de Lleida, i finalment el projecte “Perseguits i salvats”, format per la senyalització de 4 rutes d’evasió dels jueus pel Pirineu de Lleida durant l’Holocaust nazi a la II Guerra Mundial, amb un recorregut de 150 km.
També es promocionen al B-Travel totes les activitats vinculades amb la nova temporada de turisme actiu i esports d’aventura a la demarcació de Lleida amb 234 empreses, un 5 % més que la temporada 2014, a més de les activitats organitzades amb motiu del 60è aniversari de la creació del
Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, que ha renovat la marca Q de Qualitat turística.
Pel que fa a les comarques en sí, el Pallars Jussà presenta l'
Epicentre, el punt neuràlgic de la informació turística de la comarca i un espai per gaudir del seu patrimoni natural i cultural. També es dóna a conèixer la nova campanya '
Vine al Pallars, Viu el Jussà' de sortides guiades de senderisme, amb noves sortides i activitats disponibles per al 2015.
El Pallars Sobirà presenta entre d'altres temes els actes commemoratius del 60è aniversari del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici. També es dóna a conèixer el passaport 'Explora el parc', una iniciativa dirigida al públic familiar que visita museus, refugis o miradors del
Parc Natural de l'Alt Pirineu. A més, s'informa sobre les Valls d'Àneu com a destinació de turisme familiar i de l'obertura de l'espai museístic del ferro '
Casa Sintet' a Alins.
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi