La N-260 al seu pas per Gerri de la Sal. Foto: ACN
El Ministeri de Foment ha licitat l'ampliació i millores de la travessia urbana de l'N-260 al seu pas per Gerri de la Sal. Aquesta actuació ha de millorar la seguretat tant dels vehicles que hi circulen (uns 3.500 diaris) com dels vianants. També s'aprofitaran les obres per rehabilitar la capa de rodadura del ferm de tota la travessia.
La travessia de l'N-260 a Gerri de la Sal compta actualment amb una zona d'uns 450 metres de longitud en què, en un costat hi ha edificacions i, a l'altre, un mur de maçoneria que sosté la carretera. L'amplària de la calçada en aquesta zona amb prou feines aconsegueix els 5,50 metres, dificultant l'encreuament dels vehicles pesats, situació que s'agreuja especialment durant l'estiu quan s'incrementa el trànsit de vehicles.
D'aquesta manera, el projecte de millora de la travessia preveu l'ampliació de la calçada d'aquesta, així com la creació de noves voreres per millorar el trànsit per als vianants. L'objectiu de Foment és que l'actuació suposi una important millora de la seguretat i comoditat, tant per a vehicles com a vianants.
En concret, el projecte preveu l'ampliació de 450 metres de la travessia on no hi ha edificis al costat del riu. Aquesta actuació es durà a terme mitjançant la construcció d'una estructura en volada que descansarà sobre el mur actual, per la qual cosa no afectarà als terrenys existents entre el riu Noguera Pallaresa i el mur.
L'ampliació permetrà dotar la calçada amb un ample de 6 metres, amb 2 carrils de 3 metres cadascun, així com la creació d'una nova vorera d'1,50 metres d'ample i 390 metres de longitud, al costat més proper al riu. El Ministeri de Foment assegura que els materials emprats en les obres garantiran la integració de l'obra de millora en un entorn com el de Gerri de la Sal, indret històric declarat bé d'interès cultural.
Cal recordar que Foment va iniciar al juny del 2011 les obres de la variant de Gerri de la Sal, tot i que
al novembre del 2012 el ministeri va fer pública la renúncia a l'obra per motius pressupostaris. Per això, finalment Foment
ha optat per millorar l'actual travessia ja existent enlloc de construir la variant, amb una inversió prevista de més de 46 milions d'euros.
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi