Imatge del Parc Nacional d'Aigüestortes. Foto: Gencat
El Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, l’únic parc nacional de Catalunya, compleix aquest dimecres 60 anys des de la seva creació. Un decret del Ministeri d'Agricultura li donava aquesta categoria el 21 d'octubre de l'any 1955, 23 anys després que el Pla Macià contemplés la creació d'un parc nacional de l'Alt Pirineu.
En aquell moment fou el cinquè parc nacional d'Espanya i el segon dels
Pirineus després del
Parc Nacional d'Ordesa i Mont Perdut, i tenia una extensió inicial de 9.851 hectàrees. Tot i això, no va ser fins dos anys més tard, el
6 d'abril de
1957, quan es va aprovar el primer reglament, que prohibia la caça i regulava la pesca i els aprofitaments forestals que seguien estant permesos a l'interior del parc.
El 29 de maig de 1976 es va anunciar el projecte de reclassificació i ampliació del parc, per incloure-hi l'avetar de la Mata de València i el Massís del Montardo. 10 anys després d'aquest intent de reclassificació per part de l'administració central, el Parlament de Catalunya va aplicar les competències exclusives que, en matèria d'espais naturals corresponen a la Generalitat de Catalunya, i va tirar endavant la Llei de Reclassificació d'aquest indret que esdevingut un dels principals actius naturals del Pirineu lleidatà.
Amb una superfície de 14.199 ha, més 26.733 ha de la zona perifèrica, aquest espai natural es reparteix entre el Pallars Sobirà, el Pallars Jussà, l’Alta Ribagorça i la Val d’Aran, i constitueix la representació més genuïna de l’alta muntanya. Aigüestortes va ser el primer parc de l’Estat a obtenir la certificació Q de Qualitat Turística, l’any 2006, renovada enguany després de passar amb nota l’auditoria de renovació de la certificació.
El Patronat de Turisme promou l'aniversari a les xarxes socials
La Diputació de Lleida, mitjançant el Patronat de Turisme, ha volgut sumar-se a aquesta celebració i ha volgut donar a conèixer la riquesa i singularitat del parc amb una campanya de comunicació per mitjà de les xarxes socials amb una àmplia bateria de publicacions per a Twitter, Facebook i Instagram.
La campanya també vol crear una interacció amb els usuaris de les xarxes socials amb la finalitat que puguin compartir fotos, experiències, records i vivències de tots aquells qui ja han visitat el parc i siguin un estímul perquè el visitin els qui encara no el coneixen. La iniciativa va començar el passat diumenge a Twitter i es prolongarà fins al 23 de novembre a Instagram a través del hashtag
#60anysAiguestortes.
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi