Juli Alegre, amb representats d'agències de viatge lleidatanes. Foto: Patronat de Turisme
El
Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha organitzat aquest dimecres una reunió amb les agències de viatges receptives de les comarques lleidatanes amb l'objectiu de donar-los a conèixer la nova línia de productes turístics per comercialitzar que està impulsant com ara 'Moturisme Ara Lleida', 'Benvinguts, senderistes i cicloturistes', com també sobre les 'Escapades Estructurades de les Terres de Lleida'. El Patronat de Turisme ha ofert també a les agències unes línies de col·laboració per promocionar els productes turístics que comercialitzen de les comarques de Lleida. La trobada ha comptat amb la participació de representants de prop d'una quinzena d'agències receptives.
El director del Patronat de Turisme, Juli Alegre, ha explicat als representants de les agències de viatges la iniciativa pionera que està fomentant la
Diputació de Lleida amb la creació de dos nous productes turístics impulsats pel mateix Patronat, que són 'Moturisme Ara Lleida', destinat a posar en valor i promocionar de manera específica el segment de turisme vinculat amb els aficionats a viatjar amb moto, i el projecte 'Benvinguts, senderistes i cicloturistes', destinat a potenciar i posicionar encara més la demarcació de Lleida com un referent líder en els productes de senderisme i cicloturisme.
Quant al programa 'Moturisme Ara Lleida', actualment hi ha a la demarcació 40 establiments d'allotjament turístic certificats i altres 28 de restauració, cafeteries i museus, entre d'altres, que tenen un seguit de serveis a les seves instal·lacions específicament pensats per atendre les necessitats i facilitar al màxim la comoditat al turista motoritzat. Pel que fa a 'Benvinguts, senderistes i cicloturistes', les comarques de Lleida disposen de 40 establiments certificats amb aquest segell distintiu, mentre que altres 30 establiments s'han donat d'alta en la segona convocatòria i actualment estan seguint el corresponent curs de formació que els permetrà adquirir també la certificació, segons ha explicat Alegre.
El tercer projecte sobre el qual s'ha donat informació a les agències receptives ha estat la vintena de nous paquets turístics que s'han creat i estructurat aquest any 2015 a partir d'unes jornades de microconsultoria impulsades pel Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida en col·laboració amb l'Agència Catalana de Turisme i els consells comarcals de les Garrigues, la Noguera, el Pla d'Urgell, la Segarra, el Segrià i l'Urgell.
En la creació d'aquests paquets turístics hi ha participat 151 prestadors de serveis (empresaris, representants d'entitats i tècnics de turisme) de la plana de Lleida, els quals han aportat la realització d'activitats, serveis d'allotjament, restauració, oferta complementària o compra de productes agroalimentaris que, juntament amb els recursos turístics de cadascuna de les comarques participants, han permès la confecció d'aquesta vintena de nous paquets turístics d'experiències a les comarques de la plana de Lleida.
Els packs s'han centrat en 12 eixos temàtics diferents: astronomia, camí de Sant Jaume, castells, 'celebrity', 'citybreak', cultura, enoturisme i oleoturisme, gastronomia, història, natura, pobles amb encant i vida rural. Són ofertes de 94 prestadors de serveis implicats, de 6 comarques i 51 municipis, entre restaurants, allotjaments, equipaments culturals, empreses productives, empreses d'activitats, monuments i espais naturals i ens públics.
Major col·laboració amb les agències receptives
El Patronat de Turisme, amb la voluntat d'incrementar l'activitat turística i millorar la comercialització dels productes turístics de Lleida que comercialitzen les agències receptives, els ha ofert la bonificació del 50% del cost de la seva participació en els diferents workshops que s'organitzen durant l'any, com també la possibilitat de participar en campanyes promocionals del Patronat a través dels mitjans socials i tenir una presència destacada al butlletí que mensualment s'envia als 30.000 socis del Club d'Amics de Lleida, fent difusió dels productes turístics que comercialitzen. També se'ls ha ofert mitjançant la mediació del Patronat de Turisme la seva participació en el programa de segells i marques turístiques de l'Agència Catalana de Turisme.
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi