Zona on es construirà la plataforma a la N-260 al seu pas per Gerri. Foto: ACN
El Ministeri de Foment ha iniciat aquest dimecres els treballs previs de les obres d'ampliació de la plataforma i reposició del ferm de la travessia de Gerri de la Sal, a la carretera N-260, que compten amb un pressupost que
ascendeix a 2.141.315 euros. Concretament, les actuacions se situen entre els punts quilomètrics 292,600 i 293,420 de la carretera N-260, que transcorre pel centre urbà de la població del municipi de Baix Pallars. Aquest tram discorre paral·lel al riu Noguera Pallaresa. L'actuació sencera contempla l'ampliació de la plataforma en un tram de 450 metres de la travessa.
El Ministeri de Foment assegura que els materials emprats en les obres garantiran la integració de l'obra de millora en un entorn com el de Gerri de la Sal, indret històric declarat bé d'interès cultural, i que "es durà a terme amb el màxim respecte i la mínima afecció a l'entorn en què se situa". Per a fer-ho possible, s'ha projectat l'ampliació mitjançant una estructura en voladís sobre els terrenys que s'estenen entre el mur actual i el riu Noguera Pallaresa, sense invasió dels mateixos.
Durant la primera fase de les obres iniciada avui es desenvoluparan els treballs previs, que consistiran bàsicament en la realització de sondejos i diversos assajos, tant de camp com de laboratori, que permetin identificar i caracteritzar els materials existents a la zona d'actuació. Durant l'execució dels treballs es produiran afectacions al trànsit, que seran els menors possibles i estaran degudament senyalitzats.
A la segona fase, prevista per al gener de 2016, s'executaran micropilons de prova, per confirmar que la solució en el seu conjunt està ben definida. Després d'aquesta segona fase dels treballs previs, s'executaran les obres pròpiament dites, començant per les desviacions de trànsit.
Foment va iniciar al juny del 2011 les obres de la variant de Gerri de la Sal, tot i que al novembre del 2013 el Ministeri
va fer pública la renúncia a l'obra per motius pressupostaris. Per això, finalment Foment
ha optat per millorar l'actual travessia ja existent enlloc de construir la variant, amb una inversió prevista de més de 46 milions d'euros.
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi