Despoblació
Per Crític el 13 de febrer de 2018 a les 17:15
El Pallars està perdent població dia rera dia. Les comunicacions són bàsiques per el desenvolupament d´una regió. Amb això tots d´acord.
El Pallars necessita obrir-se al món. Escurçar distàncies. cap a Girona , Cap a Barcelona, cap a França.
O això o convertir-se en una comarca de temporada.
Que algú comenci a plantejar-ho amb seietat.
I que no em diguin que res és rentable, perque des d´aquest prisma Barcelona, i rodalies també tenen molts temes poc rentables, universitats, trens , poliesportius, piscines, etc , etc i bé hi han de ser.
Anem millorant amb lo tren
Per Guerriller Carrasclet el 17 de gener de 2016 a les 22:09
"la posada en marxa dels nous trens ampliarà el seu volum de viatges amb tres circulacions per sentit entre Lleida i la Pobla de Segur, amb la excepció dels dissabtes, que es reduirà a dos viatges per sentit. Fins ara, només hi havia una circulació per sentit els set dies de la setmana." (Pallars Digital)
i el nou tren?
Per Anònim el 17 de gener de 2016 a les 18:54
Hi haurà més flexibilitat d'horaris cap a Tremp?
Les dificultats dels estudiants universitaris del Pallars
Per Jordi Navarri el 15 de gener de 2016 a les 20:07
És cert, el trajecte ja és llarg quan es fa en cotxe, i encara més en transport públic. Un transport semi-directe o el llargament esperat tren transfronterer podrien alleugerir aquesta situació, però van mal dades quan la població del país està tan mal distribuïda.
POLÍTICS PALLARESOS, QUE FEU PER MILLORAR LES COMUNICACIONS?
Per Anònim el 15 de gener de 2016 a les 14:52
el transport es un tema clau als pallars que els nostres polítics pallaresos no han sabut abordar.
NO TOTS ENS PODEM PERMETRE TENIR COTXE
Transport de fruita de lleida a través del tren del pallars
Per Anònim el 14 de gener de 2016 a les 15:13
Podem començar preguntant als productors de fruita de Lleida, a les cooperatives, als exportadors o als que ho transporten a veure que els hi sembla la idea de transportar fruita a traves de un tren pel Pallars cap a Europa
Als somiatruites
Per Pere Pro Vocador el 14 de gener de 2016 a les 14:23
Cada vegada estic més convençut que els catalans (pallaresos inclosos) som uns somiatruites; cal tenir idees pel nostre futur i treballar per elles però hem de ser conscients de la realitat sino mai sol.ucionarem els nostres problemes somiant impossibles i amb frustració darrera frustració.
llegeixo alguna absurditat
Per Anònim el 14 de gener de 2016 a les 13:41
Al comentari de més amunt que diu que els universitaris sovint quan marxem ja no volem saber res del territori, si no fos per això compartiria bastant la teva opinió. Com a estudiant universitària et diré que a mi m'agradaria tornar a la meva terra quan acabi (em queden 2 anys), però tenir una carrera, a TREMP, no em servirà per tenir més punts a l'hora d'accedir a una feina que els enxufats de tota la vida.
Així que crec que, si es vol potenciar el territori, sobren endolls i falta professionalitat
Tren sí
Per Anna M. Inglada el 14 de gener de 2016 a les 13:35
No es tracta de fer un ave com el de cuenca sinó d'un tren transfronterer que aprofités carregar tota la fruita de lleida i, de pas, ens deixés comunicats als del sobirà.
Trens.....
Per Anònim el 13 de gener de 2016 a les 20:55
Un tren que travessi el Pallars per portar mercaderies a Europa??
Veig el tren de Puigcerdà i mai he vist un sol vagó de mercaderies i la línia de Somport tancada, les mercaderies no volen anar a la velocitat de fa 100 anys.
Que voleu una linia d'alta velocitat de mercaderies que destrossi el Pallars? No gràcies
I no tenim prou població ni moviment per fer mínimament viable un tren de passatgers.
Tindria més sentit i atractiu un tren turístic des d'Espot a Aiguestortes però.... que farien llavors els taxistes??
abonament
Per Marià el 13 de gener de 2016 a les 18:14
i sí que hi ha alguna mena d'abonament, però no val la pena.
car
Per Anònim el 13 de gener de 2016 a les 18:13
És massa car l'Alsina Graells. Per aquest preu vaig i torno de Munich i encara me'n sobra!!!
SOBRE EL TREN TRANSFRONTERER.
Per C.G.Nus el 13 de gener de 2016 a les 15:27
Amics de "Desig-Realitat" i "Realisme"
Si estem d'acord en que les nostres contrades tenen molt o moltíssim atractiu turístic, podem pensar com quan poses un negoci, un bar, una hoteleria, una formatgeria... primer fas una inversió, fas que sigui atractiva pels futurs clients. El tren que seria útil per transportar moltes mercaderies a Europa haurà de començar per la inversió, amb un projecte d'utilitat com a transport i per comunicar persones i contrades. Quants trens i/o trenets no tenen altra motivació que enlairar-nos a una zona bonica i desconeguda?
És interessant el debat generat aquí
Per Pallarés el 13 de gener de 2016 a les 12:42
Hi ha molts comentaris de persones als qui preocupa l'aillament que suposa la distància no ben resolta.
Realisme
Per Anònim el 13 de gener de 2016 a les 09:37
El tren transfronterer del Pallars es l'equivalent a l'AVE de Cuenca o altres aves que tan critiquem. Ja hi havia un tren transfronterer a Somport que van tancar per manca de viabilitat econòmica
.
Per Anònim el 12 de gener de 2016 a les 21:29
No estic d'acord amb l'últim comentari
Desig Realitat
Per Anònim el 12 de gener de 2016 a les 14:28
Es mes barato anar en taxi a estudiar que fer un tren i haver-lo de pagar i mantenir; no hi ha prou demanda de viatgers.....
VOLEM LO TREN...
Per Anònim el 11 de gener de 2016 a les 20:45
TRANSFRONTERER. Per anar a estudiar a França, on els graus universitaris són MOLT MÉS BARATS. I la vida també.
DESASTROSA LA COMUNICACIÓ AMB EL PALLARS SOBIRÀ
Per Marta M el 11 de gener de 2016 a les 19:02
DESASTROSA LA COMUNICACIÓ AMB EL PALLARS SOBIRÀ. Així no es pot remuntar la comarca.
I EL TREN TRANSFRONTERER?
Per C.G.Nus el 11 de gener de 2016 a les 18:07
Està molt be la polseguera que provoca aquest article. Quanta raó en les diferents valoracions. De nou penso en l'antic projecte del tren de La Pobla fins a França. Recentment una persona ben assenyada em comentava que la viabilitat d'aquest transport, auto-financiació o quasi, podria derivar-se del transport de la fruita de Lleida i altres, cap a Europa en aquest mitjà.
Actualment EU subvenciona i té interès en els projectes transfronterers.
És evident que es reduiria el pas de camions que sovint en són massa a les carreteres.També donaria millor servei als que necessiten moure's i afavoriria les visites dels que ho fan per gaudir del territori.
Quasibé incomunicats
Per Antoni Poch el 11 de gener de 2016 a les 16:08
Jo vaig estudiar 5 anys a Tarragona. Els dos primers anys, quant no disposava de carnet de conduïr tenia que fer malaverismes per a poder arribar a Tarragona. A les 3 de la tarda em tenien que portar a Pons per agafar un bus a les 4:30 per arribar a Tarragona a les 10 de la nit. I per pujar un altre calvari. Tenia que agafar un tren a les 6:03 de la tarda del divendres, arribar a Lleida i correns cap al tren de la Pobla que amb aquella epoca no se sabia a quina hora arribava per la nit. Hi havia dies que a les 23:30 i uns altres a les 00:30. Encara sort que hi havia un bus per pujar fins a Esterri, molts dies arribava a Sort a la 1 de la matinada. Com volen que fem pais si ja costa poder treurens els estudis fora d'aqui?
Descomptes Alsa
Per Isaac Garcia el 11 de gener de 2016 a les 16:07
Hi ha descompte amb el carnet jove? No ho especifica en la pàgina web. Algú ho sap?
ALsa CARÍSIM !!!!!!!!!!!!
Per alexALSA CARÍSSIM!!!!!!!!!! el 11 de gener de 2016 a les 13:52
NO ES POT FER UNA CARRERA A BARCELONA I PUJAR SOVINT AL PALLARS SOBIRÀ. PEL PREU I PER LES HORES D'ESTUDI QUE PERDS EN EL VIATGE.
Més trens a La Pobla de Segur
Per Ana Guijarro el 11 de gener de 2016 a les 13:18
Falten trens que surtin més sovint. Només n'hi ha dos al dia.
Una opció és sortir de La Pobla de Segur fins a Lleida i, si hi ha sort, agafar l'Alvia que va lleuger fins a Barcelona. Però calen més trens, si no, aquesta opció no serveix.
MIREM DE POTENCIAR EL TERRITORI
Per Anònim el 10 de gener de 2016 a les 10:06
FORE BO QUE LA GENT DEL PALLARS I PRINCIPALMENT ELS JOVES JUNTAMENT AMB ELS POLÍTICS PUGUESIN OPINAR I APORTAR NOVES INICIATIVES AL TERRITORI, SI NO EN POCS ANYS EL PALLARS S´ENVELLIRA. ACTUALMENT AL PALLARS EL 34% DE LES PERSONES SON FUNCIONARIS QUI HA DE CREAR ELS LLOCS DE TREBALL?
SÓN MÉS DE 80 € I 11 HORES DE VIATGE!!!
Per Valls d'Àneu el 9 de gener de 2016 a les 13:33
SÓN MÉS DE 80 € I 11 HORES DE VIATGE SI VIUS A ALÓS, ISIL, ISAVARRE, SORPE, ETC...
NECESSITEM MILLOR TRANSPORT PÚBLIC ALS DOS PALLARS SI NO ES MILLORA ENS SEGUIREM DESPOBLANT. QUE FAN ELS POLÍTICS DE LA COMARCA? VIURE MOLT BÉ. ELLS NO NECESSITEN EL TRANSPORT PÚBLIC.
transport a la demanda
Per Anònim el 9 de gener de 2016 a les 09:13
El servei de transport a la demanda a l'alt urgell entre ells el del cantó funciona molt bé; molts padrins baixen o pujen de la Seu a casa per un preu simbòlic, el servei es molt bò, i a final d'any estic segur que tot plegat es un import minúscul que assumeix el consell. De passada dóna feina als transportistes de la comarca. Potser podria implementar-se un transport semblant pallars-BCn
Consell Comarcal finança ALSA
Per Anònim el 8 de gener de 2016 a les 14:14
Es veritat que el transport públic que tenim per anar a Barcelona es nefast, bcn-esterri anada i tornada 80€ i 11h de viatge? QUINA ENGANYIFA! amb aquest temps i preu te'n vas a passar el cap de setmana en una ciutat europea.
El principal problema es que el Consell Comarcal ho consenteixi, ja que es qui posa els diners per financiar la línia de la companyia ALSA que tenim a la comarca, ALSA ja hauria plegat de fer el servei, ja es veu que es econòmicament inviable.
Fa 10 anys per un pont o per les vacances sortien 3 autocars plens de Pobla fins a Barcelona i ara no hi baixa ningú, treieu les vostres pròpies conclusions!
Si el blablacar, grups de wattsapp, grups de facebook, etc, funcionen, i cada vegada més, es perquè hi ha un problema.
Perquè no es planteja donar un servei a demanda com la línia Sort-La Seu d'Urgell i viceversa, cap a Barcelona, en furgonetes grans o en mini autocars? seria més econòmic i sostenible.
Segueixo pensant que als Consells Comarcals entren diners que no se saben administrar, no sabeu encara que es la crisi!!
despoblament
Per Anònim el 8 de gener de 2016 a les 10:38
Hola Universitari!! Ja no parlem de preus, sinó de temps. Quant temps sacrificaries per a fer el recorregut Esterri - Barcelona? Al que em refereixo és que és totalment inviable que els universitaris, mentre estudieu, seguiu vivint al Pallars i, segons el meu parer, això no és el problema del despoblament (passa a la major part de Catalunya).
Un dels problemes és que la majoria dels estudiants, quan acabeu els vostres estudies, no en voleu saber res del Pallars!! Si amb tota la vostra capacitat acadèmica i amb idees per a nous projectes (i òbviament un suport de polítiques d'acompanyament a aquests processos), volguéssiu tornar al Pallars, això podria començar a donar un gir.
Però normalment no és així.
Aquí només hi ve gent de fora, que a més són assenyalats perquè "són de fora"!! Però tota aquesta gent que assenyaleu amb el dit als que "no som fills de pagesos", oblideu que nosaltres venim aquí a fer país, més que els vostres propis fills.
La opció que jo trio és la del respecte i la voluntat de tots (persones i polítiques) de donar rendiment a aquesta terra tan bonica.
Errors
Per Anònim el 8 de gener de 2016 a les 00:21
S'hauria de canviar el tema "universitaris" ja que són tan estudiants universitaris i d'altres que en realitzen d'altres tipus. Hi ha molt costum en utilitzar aquest terme com si no existissin altres estudis.
Palars
Per Eulalia el 7 de gener de 2016 a les 22:39
Fa tempa que li dono voltes, la problematica es un tot, no hi ha transport perque som pocs, som pocs perque no espot treballar despres d estudiar, el problema es rentabilitat i que no tenim representacio politica directa del territori al Parlament, qui pensen que Cat es BCN area metroplitana i Girona, tampoc crec que el turisme sigui la solucio hauria de ser complementari a altra activitat economica. Si ens preocupa n'hauriem d parlar, fer pluja d idees estudiar possibilitats i mobilitzar nos per aconseguir el que necessitem
"el fet que hi hagués viatges directes o semi-directes milloraria les circumstàncies"
Per Anònim el 7 de gener de 2016 a les 20:37
Home jo penso que ja es directe ja que no has de canviar de bus en cap moment, i el preu no es res fora del normal si no recordo malament hi ha descomptes per aquestos viatges.
Tren
Per Anònim el 7 de gener de 2016 a les 19:33
Totalment d acord amb el tercer comentari. Esta molt be pensart entre el turisme pero primer hem del pensar amb la gent que viu al Pallars i amb la millora dels serveis per aquesta gentl
Dame hueco
Per Anònim el 7 de gener de 2016 a les 18:23
Article totalment buit.
Lo tren es vida
Per Anònim el 7 de gener de 2016 a les 16:37
Amb els calers que costa mantenir la linea de tren Pobla-Balaguer, podriem tenir bussos directes a lleida i bcn a preus assequibles.
Servei de transport al Pallars
Per Salvador Valls el 7 de gener de 2016 a les 12:34
La base del transport i el futur, a part del cotxe particular o el taxi compartits, crec que ha de ser EL TREN. Hi han tots els serveis per utilitzar-lo, però hi mancan trens que surtin més sovint, ja que n'hi han solsament 2 al día. Una bona comunicació es sortit de La Pobla de Segur fins a Lleida i agafar l'Alvia que amb un no rés es planta a Barcelona. La clau, crec que es la de que surtin més trens i així l'utilitzin més persones, ja que diuen que es una línia deficitària, però en realitat es que la gent l'utilitzaría més de l'altra manera. En quan al BUS crec que tarda molt, ja que para a cada població i fins i tot fá un descans massa llarc. Crec que solucionar això reportaría més turisme a una zona preciosa i rica en paisatges i estacions de ski i la gent s'hi quedaría a viure i beneficiaría el comerç i l'hostalería
Bla Bla Car
Per Anònim el 7 de gener de 2016 a les 12:04
El servei que ofereix el Bla Bla Car és més barat però molt més perillós.