Part de la delegació pallaresa, aquest dimecres, al Fitur de Madrid. Foto: Anna Panisello
Les comarques pallareses presenten aquesta setmana a la
Fira Internacional de Turisme (Fitur) i sota la marca Pirineus la seva oferta turística, en una edició on posaran l'accent al turisme familiar i de natura. Aquesta plataforma turística, que se celebra a Madrid fins diumenge, permet al Pallars mostrar el diversos productes que s'han anat creant a la comarca en col·laboració amb els empresaris del sector.
En l'edició d’enguany i pel que fa al Pallars Jussà, s’ha posat especial interès en donar a conèixer el
nou sender turístic que uneix les poblacions de la Pobla de Segur i Salàs de Pallars, així com també productes relacionats amb la natura i el senderisme com són "
El Cinquè Llac" i "
Vine al Pallars, viu el Jussà".
També hi és present el Pallars Sobirà, promocionant el turisme familiar i de natura, així com els esports d'aventura, les activitats d'hivern a les diferents estacions d'esquí, les iniciatives dins l'àmbit del Parc Natural de l'Alt Pirineu, o els diferents esdeveniments esportis previstos per aquest 2016. Des del Sobirà també s'han engegat accions per reforçar la cuina i la gastronomia local, lligat a la
propera obertura de l'aula comarcal de cuina.
Lleida promociona les falles del Pirineu
La Diputació de Lleida promociona a Fitur la recent
declaració de les falles com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i dissabte ho farà al Born Centre Cultural de Barcelona, "un espai de referència històrica sobre el 1714 inqüestionable pels catalans", segons el president de la institució, Joan Reñé.
L'acció posa en valor la tradició de les festes del foc en un sentit ampli i, més concretament, en els 15 municipis de les comarques de Lleida que han estat distingits per la Unesco com a preservadors d'aquesta tradició ancestral juntament amb 48 pobles més de Catalunya, Aragó, Andorra i França. Joan Reñé ha defensat que les falles són "identitat col·lectiva, carregades de valors i costums seculars de la gent del Pirineu".
Les Terres de Lleida es promocionaran a Fitur fins diumenge i ho fan amb el millor balanç dels darrers cinc anys ja que el nombre de turistes que va visitar la demarcació va créixer un 3% durant el 2015, arribant a les 1.010.700 persones, en comparació amb l'any anterior, i les pernoctacions un 5,3%, situant-se en les 2.500.000.
Catalunya es bolca amb la gastronomia
Catalunya també presenta a Fitur la seva oferta turística. Sota el lema 'Catalunya és casa teva' i aprofitant la declaració de Catalunya com a Regió Europea de la Gastronomia 2016, l’Agència Catalana de Turisme centra la principal atenció de l’aparador en la cuina del país i l’Enoturisme.
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi