Dimecres, 6 de novembre de 2024

Arriba a Lleida el segon dels nous trens de la línia de la Pobla

El comboi, adquirit per FGC, ha arribat en un transport especial per carretera des de Suïssa

ACN 12 de febrer de 2016 a les 17:16

Els dos vagons del nou comboi de la línia de la Pobla. Foto: ACN


Aquest divendres a la tarda ha arribat a l'estació del Pla Vilanoveta de Lleida el segon dels dos nous trens que a partir de la primavera està previst que comencin a circular per la línia ferroviària Lleida-la Pobla. El comboi ha arribat en un transport especial per carretera des de Suïssa, on Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) l'ha comprat a l'empresa especialitzada Stadler.

Passades les tres de la tarda han arribat a Lleida en transport especial els dos vagons, així com la unitat central de potència, del segon dels nous trens adquirits per FGC i que circularan per la línia de la Pobla.

El primer dels nous trens que circularan per la línia de la Pobla va arribar el 16 de gener a la capital del Segrià i, posteriorment, va començar a circular en període proves, com passarà a partir d'ara amb el segon tren. Amb la posada en servei dels nous combois es recuperaran les tres freqüències diàries entre Lleida i la Pobla de Segur, retallades a només una des del 2012, i també hi haurà parades a demanda en set estacions. A més, les emissions contaminants es reduiran un 60%.

Els dos nous trens han costat 9,4 milions d'euros i s'han fabricat durant dos anys expressament adaptats a les característiques d'aquesta línia: d'ample ibèric i de tracció dièsel, ja que no està electrificada. Els nous combois fan aproximadament 50 metres de llarg i tenen capacitat per a 201 passatgers cada un, la meitat (104) asseguts. Entre d'altres característiques, compten amb plataformes d'accés fàcil, estan climatitzats, gaudeixen de cobertura WIFI i tenen espais oberts i amplis on poden transportar-se, fins i tot, bicicletes.
 

Un dels combois que ha arribat a Lleida. Foto: ACN


Més freqüències entre Lleida i la Pobla de Segur

La posada en marxa dels nous trens triplicarà les freqüències actuals (es recuperaran els tres viatges diaris entre Lleida i la Pobla i deu entre Lleida i Balaguer) i, segons la Generalitat, permetrà també guanyar velocitat comercial i comoditat per als passatgers. Les freqüències es van reduir el 2012 per estalviar un milió d'euros anuals i retallar el dèficit. En concret, es va deixar només un servei d'anada i tornada per tot el recorregut fins a la Pobla i quatre entre Lleida i Balaguer.

Abans n'hi havia tres per a tot el recorregut i vuit fins a Balaguer. En aquests moments, Ferrocarrils de la Generalitat és qui gestiona la línia, propietat de la Generalitat, però els combois que hi circulen són llogats a Renfe. Quan entrin en servei els nous trens FGC assumirà també la tasques operatives.

Reducció del temps de trajecte

També està previst que la nova línia tingui parades facultatives, és a dir, prèvia demanda, en set estacions per poder quadrar i millorar els horaris. Són les estacions que tenen menys usuaris i els combois només s'aturaran si algun viatger ho demana prèviament prement el botó corresponent. De fet, aquest canvi sumat a l'increment de la velocitat comercial permetrà reduir els temps dels trajectes. En concret, de Lleida a Balaguer es passarà de 29 a 24 minuts, de Balaguer a la Pobla de 81 a 69 minuts i de Lleida a la Pobla de 110 a 93 minuts.

Concretament pel que fa a les freqüències, entre Lleida i la Pobla es passarà d'un servei diari a tres els dies feiners i diumenges i dos els dissabtes. Entre Lleida i Balaguer es passarà de quatre serveis diaris els feiners a deu, i de tres els caps de setmana a nou els dissabtes i diumenges direcció Balaguer i deu els diumenges direcció Lleida.

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Subscriu-t'hi

Participació