Tot a punt per a una nova diada de Sant Jordi. Foto: Adrià Costa
LLIBRES AMB PREMI
Víctor Amela: «Em fascina la figura fanàtica de qui s'ho juga tot per un ideal»
Empar Moliner: «Quan en tingui setanta, la nostàlgia em matarà»
Pep Puig: «La gran literatura no sempre és compatible amb un gran públic»
«La vida sense Sara Amat», de Pep Puig. Foto: Adrià Costa
Alicia Kopf, pura supervivència polar
Albert Forns: «Escriure és un procés ple de petites victòries i moltes derrotes»
Carles Porta: «La pedofília no s'ha de criminalitzar, s'ha de tractar»
Najat El Hachmi: «Catalunya s'hauria de reivindicar com a país d'immigrants»
Núria Cadenes: «Mai no se sap tota la veritat, de res ni de ningú»
Víctor García Tur: «No em preocupa tenir una trajectòria unitària»
Lluís Foix: «El periodisme ben fet té tot el futur del món»
«Aquella porta giratòria», de Lluís Foix. Foto: Adrià Costa
Lucia Pietrelli: «La consciència de la mort és el que ens fa tocar de peus a terra»
Albert Villaró: «Reivindico l'existència d'una Andorra diferent, més honesta»
Andreu Martín guanya el XV Premi Gaziel amb les seves memòries
Hombres desnudos d'Alicia Giménez Bartlett: quan la vida és una «merde»
Víctor Del Árbol guanya el Premio Nadal de novel·la 2016
NARRATIVA
Màrius Serra: «Waikiki és un Marina d'Or a l'engròs»
Sergi Pàmies: «El Barça ha d'homenatjar Cruyff preservant el seu llegat»
Miquel Desclot i Perico Pastor actualitzen la lluita pel poder de les bèsties de Llull
Marina Espasa: «No m'agrada gens la divisió entre literatura urbana i rural»
Anna Carreras: «Els personatges feliços són una mentida com una catedral»
Flavia Company i «Haru», la història d'una vida sencera
Jair Domínguez: «Una part nostra desitja un cataclisme zombi i que la societat quedi aniquilada»
Imma Monsó: «Quan escric em deixo sorprendre per la veu que vaig sentint»
Jordi Cussà: «El meu Guillem de Berguedà demana escenes de sexe explícit»
Lluís Llort: «Volia fer un 'fast food' amb alguns ingredients de 'gourmet'»
«Sota l'asfalt», de Lluís Llort. Foto: Adrià Costa
Teresa Solana: «M'agrada fer reflexionar el lector de manera entretinguda»
Marc Moreno, la novel·la negra «km 0»
Agustí Pons: «La no-ficció és sempre més sòrdida que la ficció»
Albert Pla: «Per què els polítics han de ser democràtics, si no hi ha cap estament democràtic?»
Albert Sánchez Piñol: «L'única forma de guanyar és sent majoria i resistint»
Martí Domínguez: «Les morts de la postguerra són crims d'estat, igual que ho són els del GAL»
Sebastià Alzamora: «Avui, els linxaments encara són més bèsties que fa dos segles»
«La malcontenta», de Sebastià Alzamora. Foto: Adrià Costa
Rafel Nadal: «No puc entendre que Felipe González hagi caigut en aquesta buidor d'anàlisi»
El brutal debut narratiu de Joan Duran
Joan Perelló, feridora música textual
Valero Sanmartí, el fill bastard que Catalunya mereixia
«L'assassinat de Guillem de Berguedà», de Francesc Ribera. Foto: Adrià Costa
Sílvia Alcàntara: «M'interessa anar a les tripes dels personatges»
Roc Casagran: «Ens han destruït el país des de dalt, però des de baix continua tenint lligams forts»
Maria Carme Roca retrata el món del «glamur» a la Barcelona de postguerra
El retorn de Guillem de Berguedà
El fatalisme quotidià de Miquel Adam
Maria Barbal, trenta anys convertida en un clàssic de les lletres catalanes
AUTORS INTERNACIONALS
Que els vots ens agafin confessats
Elena Ferrante, el gran secret de l'èxit
Jo Nesbø: «Escriure intentant complaure els lectors no porta a res de bo»
Richard Ford: «La tragèdia i la comèdia són les dues cares de la mateixa moneda»
Richard Ford, un huracà en plena forma
«Les aigües de l'eterna joventut», de Donna Leon. Foto: A.Costa
Donna Leon: «A les novel·les nòrdiques sembla que ningú estigui viu»
L.S. Hilton: «L'art és molt sexy, perquè té tots els ingredients del thriller»
David Lagercrantz: «Necessitem més que mai una Lisbeth Salander»
La bielorussa Svetlana Aleksiévitx guanya el Premi Nobel de Literatura 2015
Maksim Óssipov, un autor imprescindible de la literatura russa actual
Gerbrand Bakker, la commoció i el xoc
La resurrecció de Harper Lee desmunta el mite de «Matar un rossinyol»
El fenomen de «La noia del tren»
Desequilibri d'anada i tornada
John Verdon: «Escric per trobar una lògica a les coses que no podem explicar»
Alix Christie: «Els governs no toleren les coses que sacsegen i fan canviar el món»
ASSAIG, PENSAMENT, MEMÒRIA
Lluís Calvo: «Europa, en part, també és una creació catalano-occitana en origen»
L'enginy verinós de Jules Renard
Josep Maria Espinàs, vitalisme i lucidesa
Antònia Vicens, l'exigència de la perfecció
De buscar les set boles de drac, a buscar les set factures per desgravar
La Barceloneta, república independent
Biel Mesquida: «La literatura ens ha d'ajudar a viure»
Biel Mesquida o voler que els lectors tremolin
«Trèmolo», de Biel Mesquida. Foto: Adrià Costa
Víctor Gay: «La grandesa de Companys és que va ser coherent amb el que creia»
Tigre de Paper, quan el llibre esdevé una obra d'art amb consciència
Patrícia Gabancho: «Catalunya és molt arrauxada en el desig i molt prudent en la pràctica»
Enric Vila: «Mas vol la independència com jo vull una casa a l'Empordà»
POESIA
Lluís Solà: «El bilingüisme és una manera lenta d'imposar totalment el castellà»
Pere Gimferrer: «Aspiro a què el poema sigui atractiu encara que no ho captis tot»
«Marinejant», dePere Gimferrer Foto: Adrià Costa
Víctor Obiols, un Premi Carles Riba a la recerca de la paraula més precisa
Agustí Bartra, poeta modern i universal
La poesia d'alt risc de Munar i Pietrelli
Jordi Llavina: «Tenim un país tan endogàmic que cada cop el fem més petit»
El rigor i qualitat d'«Alabatre» compleix una dècada de bona literatura
LaBreu s'allarga: deu anys de poesia
La devastadora trilogia de Jaume C. Pons Alorda
El verb en estat físic de Laia Martinez i Lopez
Sant Jordi arriba amb un estol de novetats sucoses
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi