queixem-nos
Per Eulalia el 15 de juny de 2016 a les 17:01
Pot ser que comencessim a pensar en que fer per fer nos sentir, no tant sols volem lo tren, el necessitem!!. Pregunto sino deixem circular el tren vell d RENFE, la Generalitat no els pagara oi? No se si m'explico!
Per 1.9 km de via estatal
Per Anònim el 29 d'abril de 2016 a les 13:31
Resposta al comentari ´Ganes de tocar el que no sona´:
Aquest model de tren està més que homologat en moltíssims països, com he dit abans i aquests mateixos trens de la Pobla, s´acaben de fabricar pels EUA i ja estan de camí cap allà, així que aquests trens no tenen problemes d´homologacions, ja que funcionen a Itàlia, Àustria, Holanda, etc...A més a més, aquest tipus de tren és el mateix que el cremallera de Núria i de Montserrat, el model es diu GTW.
Resposta al comentari Estic a la inòpia:
Molt fàcil, fins ara i actualment, els trens que circulen per aquesta línia de Lleida a la Pobla, són trens que pertanyen a RENFE, llavors, naturalment que tenen un permís de circulació o una homologació, està molt clar. I et diré més, els dos nous trens són més segurs que els dos actuals que pertanyen a RENFE. I encara et diré, els motors dièsel que tenen els nous trens, contaminen un 60% menys que els actuals.
Resposta al comentari "No siempre es culpa de MADRIT"
El tema del descarrilament del tren de Santiago va passar en un tram que no estava dotat del sistema de parada automàtica del tren en cas d´excés de velocitat i sabeu per què?, per poder reduir costos en la infraestructura, aquest va ser el motiu.
Un tren pot portar tots els sistemes de seguretat que el client vulgui, ara bé, si la via no està dotada dels mateixos sistemes, no serveix per re.
Torno a repetir, es impossible que un tren que és molt mes segur, ràpid, que l´actual,no obtingui les corresponents homolagacions que si que te l´actual tren que tindrà uns 25-30 anys.
al comentari "No siempre es culpa de MADRIT".
Per Anònim el 29 d'abril de 2016 a les 08:40
El ASFA es el sistema que permitió el descarrilamiento del tren de Santiago de Compostela causando 80 muertos.
Desde mi ignorancia del tema, parece ser que es otra originalidad del sistema ferroviario español desarrollado hace casi 50 años.
Posiblemente un tren fabricado en Suiza en el siglo XXI disponga de mejor y mas actual tecnologia y sistemas de seguridad en lugar de un sistema que no evitó un terrible descarrilamiento a 179 km por hora
Estic a la inopia
Per Ignorant. el 29 d'abril de 2016 a les 08:33
Des de la meva ignorància em faig una pregunta, com es feia abans el trajecte Lleida –Pobla. Feien un salt d’un cop ( 1,9 Km ) els portaven a coll i be ??????, perquè lo que no entenc es que s’hi abans es feia ara no s’hi pogué fer, perdoneu la meva ignorància.
Ganes de tocar el que no sona
Per Anònim el 29 d'abril de 2016 a les 08:18
No crec que uns trens fets a Suïssa, el pais més "ferrocarrilitzat" del món i que té unes quantes fàbriques de trens faci trens que no siguin homologables.
Per 1.9 km de via estatal
Per Anònim el 28 d'abril de 2016 a les 18:15
Primer de tot vull dir que el tema no és culpa als altres, senzillament que un altre cop, el problema són els 1.9 km.
Ho diré mes clar per que es vegi que el que dic és en coneixement de causa: treballo a l´empresa Stadlerrail AG a Suïssa des de fa 7 anys com a enginyer de desenvolupament de sistemes pneumàtics i el projecte del tren de Lleida a la Pobla l’he desenvolupat jo mateix, així que se del que estic parlant. La meva empresa ha estat batallant a MADRID per aconseguir els permisos i no hi ha hagut manera i la veritat es que han quedat molt sorpresos del comportament de madrid amb aquest projecte en concret. JO mateix vaig haver de fer un seguit de documentació de tots els dipòsits d’aire que porta el tren per tal de poder aconseguir els permisos i ni així s´ha pogut aconseguir.
Diré un altra cosa, aquests permisos són per poder circular en tot el trajecte, des de Lleida fins a la Pobla, però per aconseguir aquests permisos, s´han de fer uns tests al llarg de tota la línia, inclosos aquests 1,9 km responsabilitat de RENFE o ADIF, llavors, això és el peix que es menja la cua, d’aquesta manera mai es podran fer els tests en el trajecte definitiu per què no ens donen els permisos de circulació per què nosaltres no podem fer els test.
A partir, que cadascú pensi el que vulgui, la realitat és aquesta i diré més, sabeu els calés que RENFE deixarà d´ingressar pel lloguer dels 2 trens que hi circulen actualment quan els nous trens entrin en circulació?
Sabeu que cada vegada que els nous trens volen sortir de Vilanoveta, ha de venir una locomotora des de Saragossa per arrossegar-los durant aquests 1,9 km per què no tenen els permisos dels quals estem parlant???? i sabeu quin cost té això per FGC?????
Salutacions
No siempre es culpa de MADRIT.
Per Anònim el 28 d'abril de 2016 a les 16:50
Lo escribiré en castellano para que todo el mundo lo entienda, vistas que aquí hay mucho listillo ferroviario del tres al cuarto.
Es requisito INDISPENSABLE que: Para que un material motor circule por RFIG, la Red Ferroviaria de Interés General, disponga de, mínimo, el sistema de seguridad ASFA y radiotelefonía Tren Tierra. Lo pone en la llamada Declaración de la Red de Adif. Es un documento público que se puede consultar en cualquier momento.
Los señores de FGC sabían esto, y a pesar de saberlo han comprado unos trenes que no tienen ni sistema de seguridad ASFA ni Tren Tierra (radiotelefonía tren-puesto de mando) y así pretenden cruzar esos 1,9km de RFIG hasta la estación de Lleida. Evidentemente, la Agencia de Seguridad Ferroviaria y ADIF les han dicho que no, que así es imposible homologar el tren para circular por la RFIG.
Espero haber aclarado la situación.
Ja no ve daqui
Per Anònim el 28 d'abril de 2016 a les 12:00
Ja no ve de 2 setmanes, lo important es que posin uns horaris amb sentit comu, es a dir, que puguis anar a Lleida i tornar el mateix dia, o enllaçar amb l AVE.
Sembla senzill, ja veurem si ho sera tant, permeteu-me que em quedi algun dubte
Falta de planificació
Per Anònim el 28 d'abril de 2016 a les 11:56
Planificació 0
Empatia amb la gent del territori 0
Implicació amb el territori 0
És vergonyós.
Qui dóna el servei i s'ha fet totes les fotos i anuncis és la Generalitat, doncs són ells els culpables de que aquests trens no es posin en marxa quan ells mateixos van dir.
Que no ens maregin amb por menors que haurien de tenir PREVISTOS si fossin tan bons gestors com diuen que són.
I els polítics del territori no faran un manifest, no es queixen? NO els interessa?
Per favor, que moguin el cul, deixin de fer la rialla tonta de satisfacció i demanin ja una data certa i real de posada en funcionament dels trens!
lo fàcil es culpar els altres
Per Anònim el 28 d'abril de 2016 a les 08:44
Sembla que alguns dels que escriuen aquí no s’han llegit completament l’article, més concretament el paràgraf que diu: “Font ha destacat la col•laboració obtinguda tant de l'Agència Estatal Ferroviària, com des d'Adif i Renfe, per tal que es poguessin assolir aquests requeriments abans de la data anunciada pel Govern per a la posada en servei dels nous trens. “
Quan es publiquin els horaris incomprensibles que estan sonant, que els hi donarem també la culpa de ells a Adif, a la Renfe o a qui de Madrid?
A veure si comencem a veure que Madrid es un del orígens dels nostres problemes, però que aquests s’agraven amb la nefasta gestió que fem aquí, i que fan servir l’excusa de Madrid per tapar-los
És lamentable
Per tren.cat el 28 d'abril de 2016 a les 08:03
Esperem que vagi ràpid.
Trens de campanya electoral
Per Anònim el 28 d'abril de 2016 a les 06:58
Aquesta autorització la donarà ADIF enmig de la campanya electoral i serà anunciada per la titular de Fomento. Aquest anunci es farà amb la màxima propaganda per la seva part i vindrà a dir " que la col·laboració entre administracions a Espanya s'imposa". Es a dir, voldran treure profit d'un tren que ha pagat la Generalitat. Quina vergonya de Estat.
Adif adif....
Per Anònim el 27 d'abril de 2016 a les 21:32
El tram d'Adif havia de ser. Ara a fotre'ns fins que als d'Adif els hi vingui de gust.
Països de primera
Per Anònim el 27 d'abril de 2016 a les 20:35
Ara la culpa de qui és, de Rajoy? I esperem els horaris, que a ben segur també ens sorprendran.
cutre
Per Anònim el 27 d'abril de 2016 a les 20:27
aixo es cutre, molt cutre....
Una idea en tren fins a Vilanova i alla transbordament a autocar.
Adif...
Per Jordi D el 27 d'abril de 2016 a les 20:22
Sincerament crec que no s'ha d'apuntar cap a la Generalitat. Si aquesta línia no tingués 1.9 km de via en propietat d'Adif els trens ja estarien circulant en servei
Per 1.9 km de via estatal
Per Anònim el 27 d'abril de 2016 a les 20:20
Aquí el problema base és que no es dóna el permís per 1,9 km de vies que pertanyen a l’estat espanyol. En circumstàncies normals, aquests permisos s’obtenen en un plaç d’uns 4 a 10 dies i en aquest projecte ja portem mesos amb aquest permís. Cal saber que aquest tipus de tren, corren en països com Holanda, Suïssa, Itàlia, Àustria, etc......i no hi ha hagut cap problema pel tema de permisos, tot al contrari, tot ha anat molt ràpidament, simplement que els respectius governs han tingut la voluntat de què els trens es posessin en funcionament el més aviat possible. Amb això vull dir, que, el problema no es basa en un tema d´homologacions, ni de bon tros, el problema resideix en un tema POLÍTIC. El Govern espanyol, no l’hi dóna la gana de donar els permisos pertinents per poder circular i no hi ha més. Aquí l'única dimissió que hi ha d’haver-hi, és la del govern espanyol, que ja està bé de posar bastons a les rodes.
UT 331
Per Anònim el 27 d'abril de 2016 a les 19:49
Aixó ja ho savien desde feia temps....que no es podría inaugurar el nou servei en aquesta data !!
Dimissió
Per Anònim el 27 d'abril de 2016 a les 19:38
Que dimiteixi el Secretari d'Infraestructures i (in) Mobilitat
Fenomeno
Per Anònim el 27 d'abril de 2016 a les 19:10
Molt trist. Mesos anunciant als quatre vents el nou tren i a lhora de la veritat no serà possible per una xorrada com la homologació. Qui ha estat el fenomeno que ho ha fet possible? No es facil ferho pitjor.