Dilluns, 1 de juliol de 2024

El tren de la Pobla ajorna la seva estrena per falta d'homologació

El nou servei s'havia de posar en funcionament aquest mateix dissabte | Territori i Sostenibilitat no vol fixar una nova data a l'espera d'obtenir l'autorització

ACN / Redacció 27 d'abril de 2016 a les 18:34

Imatge del nou tren estacionat a la Pobla. Foto: ACN


Els dos nous combois adquirits per FGC per a la línia ferroviària Lleida-la Pobla de Segur no podran entrar en servei aquest dissabte com estava previst. Els nous trens no disposen encara de l'homologació tècnica necessària per poder circular pels 1,9 quilòmetres de la línia que discorren per la ciutat Lleida, des de l'estació Lleida-Pirineus, i que formen part de la xarxa estatal d'interès general, a diferència de la resta de la línia traspassada a la Generalitat i per la qual els nous trens ja podrien circular.

Així ho ha anunciat aquesta tarda el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, acompanyat del president de FGC, Enric Ticó, i del delegat del Govern a Lleida, Ramon Farré. Territori i Sostenibilitat no vol fixar una nova data per a la posada en servei dels nous trens fins que s'obtingui aquesta homologació, que podria ser "cosa de dies o setmanes". El secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha demanat excuses a la població però no ha volgut assenyalar cap responsable d'aquesta situació. Sí que ha reconegut que "s'ha pecat d'optimisme", especialment l'empresa certificadora contractada per FGC, que no ha comunicat fins aquesta setmana que no es disposaria de l'homologació.

Font ha destacat la col·laboració obtinguda tant de l'Agència Estatal Ferroviària, com des d'Adif i Renfe, per tal que es poguessin assolir aquests requeriments abans de la data anunciada pel Govern per a la posada en servei dels nous trens. Així mateix, el secretari d'Infraestructures i Mobilitat també ha remarcat que els trens adquirits per FGC a la firma suïssa Stadler per a la línia de la Pobla "no han operat mai" a la xarxa ferroviària estatal d'interès general i, per això, la seva homologació és la primera que es fa a l'Estat, al marge dels trens operats per Renfe. 

Tot i que els nous combois ja podrien circular per la vuitantena de quilòmetres restants de la línia, entre la capital del Segrià i la Pobla de Segur, que són titularitat de la Generalitat -i per als quals ja es disposa de l'homologació-, des de Territori i Sostenibilitat i FGC han optat per posposar la posada en circulació dels nous trens a l'espera d'obtenir aquesta homologació, "que podria ser cosa de dies o setmanes", segons Font. 

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Fes-te subscriptor per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Fes-te subscriptor

Participació