La trobada ha tingut lloc a la sala d'actes del Consell Comarcal del Jussà. Foto: Consum
La directora de l’
Agència Catalana del Consum (ACC), Montserrat Ribera, acompanyada de la delegada de la Generalitat a l’Alt Pirineu i Aran, Rosa Amorós, s’han reunit aquest dimecres a la seu del
Consell Comarcal del Pallars Jussà a Tremp amb els presidents del Consell Comarcal de l’Alt Urgell, Jesús Fierro; de l’Alta Ribagorça, Josep Lluís Farrero; del Pallars Sobirà, Llàtzer Sibís; i del Pallars Jussà, Constantí Aranda.
La trobada s’emmarca en la ronda de contactes de la directora de l’ACC arreu del territori, i ha servit per fer seguiment la tasca encarregada als consells comarcals en matèria de consum i analitzar les principals qüestions que afecten de les persones consumidores a la zona.
Més de 250 reclamacions, la major part de telefonia i internet
Entre d’altres, a la reunió s’ha analitzat la tasca duta a terme per l’ACC, en coordinació amb els Consells Comarcals, durant l’any. Al llarg de 2015, l’ACC –a través dels consells comarcals de l’Alt Urgell, l’Alta Ribagorça, la Cerdanya, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà i el Conselh Generau dera Val d’Aran– va atendre un total de 254 reclamacions de consum. Els serveis bàsics continuen sent els principals sectors reclamats a la demarcació. Analitzat per sectors, la telefonia mòbil va acaparar la major part de les reclamacions (77), seguit de la telefonia fixa (37), internet (26), subministrament elèctric (16), i subministrament de gas (10 reclamacions).
El principal motiu de reclamació ha estat relacionat amb la resolució de contractes per interrupció, baixa o cancel·lació, seguit de factures injustificades per cobrament de béns o serveis no sol·licitats, o factures incorrectes. També han estat objecte de reclamació per part dels consumidors, l’entrega de béns i/o prestació de serveis incorrectes, el cobrament de deutes, el canvi de preus o tarifes, la informació sobre drets i deures dels consumidors i la manca de factura.
Gairebé 1.500 consultes
Pel que fa a les consultes de consum, durant l’any passat se'n van atendre a la demarcació un total de 1.438. Els principals sectors de consultats van ser també el de les telecomunicacions i internet i els serveis d’electricitat, aigua i gas. Les principals qüestions demanades pels consumidors van ser relatives a la informació sobre els drets i deures; la informació sobre normatives de consum; factures; resolució de contractes; informació sobre organismes i canvi de preus i/o tarifes.
En matèria de resolució de conflictes, l’any passat l’ACC va resoldre a l’Alt Pirineu i Aran un total de 92 reclamacions per la via de la mediació. La majoria de les mediacions van ser en el sector de les telefonia i internet, seguit dels subministraments bàsics (electricitat, aigua i gas).
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi