Divendres, 22 de novembre de 2024

La Xarxa emetrà continguts de televisions locals a Movistar+

La Diputació de Barcelona i Telefónica impulsen "La Xarxa Televisions", al dial 159 de la plataforma audiovisual

Redacció 7 de juny de 2016 a les 10:00

Acte de presentació de l'accés de televisions locals de La Xarxa a Movistar+. Foto: XAL.


Les televisions locals entraran a la graella de la plataforma audiovisual Movistar+ a través del seu nou canal "La Xarxa Televisions" mitjançant un acord signat entre Telefónica i la Diputació de Barcelona. A partir del 24 de juny es començaran a veure al dial 159 de la plataforma de pagament alguns programes de les televisions locals de Catalunya vinculades a La Xarxa, sobretot de temes d'entreteniment i divulgació.

El nou canal s'ha presentat aquest dilluns en un acte celebrat a la seu de Telefónica a Barcelona, encapçalat per la presidenta de la Diputació de Barcelona, Mercè Conesa; el director general de Telefónica a Catalunya, Kim Faura, i el conseller delegat de La Xarxa, Francesc Pena. Castells, directes i esports són les tres apostes principals d’aquesta "nova finestra", tal com l'ha definit la presidenta de la corporació, Mercè Conesa. 

La Xarxa és una plataforma multimèdia de suport a l’audiovisual local creada per la Diputació de Barcelona, amb l’objectiu d’atendre les necessitats del sector i contribuir a la seva dinamització. Actualment té adherides més de 200 ràdios, televisions o mitjans digitals.

El conseller delegat de La Xarxa, Francesc Pena, ha destacat aquest dilluns que amb el dial 159 de Movistar+ Telefónica "els ofereix l’oportunitat de donar el màxim valor al món local". Això coincideix amb el propi objectiu de l’ens que dirigeix, segons ha indicat, però també "obre una nova manera de treballar" per assolir els estàndards de qualitat formal d’una plataforma audiovisual com la que els allotjarà.
 

Mercè Conesa, presidenta de la Diputació de Barcelona. Foto: XAL


"La Xarxa Televisions" neix com un canal plural que, coordinat per La Xarxa, donarà el màxim protagonisme als continguts de les televisions locals del país prioritzant la proximitat i la singularitat. "A prop del nostre món" és l’eslògan de la campanya de llançament del nou canal, que comença aquesta mateixa setmana amb la cançó "A prop" de Teràpia de Shock com a banda sonora.

La programació no entrarà en "col·lisió" perquè "són finestres diferents, públics diferents i usos diferents". En aquest sentit, Pena ha destacat que l’informatiu local de les cadenes ("el fet important, el que les defineix") es mantindrà en les respectives graelles, via TDT, "on hi ha el consum majoritari".

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Subscriu-t'hi

Participació