Divendres, 22 de novembre de 2024

Tot el que has de saber sobre les rebaixes

Algunes recomanacions per afrontar les compres d'estiu

Redacció 1 de juliol de 2016 a les 11:41

Cartell anunciant l'inici de les rebaixes en un comerç. Foto: Adrià Costa


La campanya de rebaixes d’estiu que comença aquest divendres, 1 de juliol, i s'allargarà fins al 31 d'agost, suposarà a Catalunya la contractació de 26.819 persones en els sectors vinculats al gran consum. Us expliquem alguns consells per aprofitar les baixades de preu.
 
Tot el que has de saber sobre les rebaixes
1. És obligatori fer-ne? No, és decisió de cada botiga.

2. Quan comencen i quan acaben? El període de rebaixes d’estiu a Catalunya és de l'1 de juliol al 31 d’agost, ambdós inclosos. El 3 de juliol és un festiu on s’està permès obrir. Les botigues en línia no estan limitades a cap període concret.

3. Cal indicar el preu rebaixat? Els productes rebaixats han de mostrar el preu original, juntament amb el rebaixat, o bé el percentatge de la rebaixa.

4. El producte rebaixat pot ser de qualitat inferior? No, la qualitat i la garantia han de ser les que tenia a preu no rebaixat. Tampoc no ha de tenir defectes.

5. Puc pagar amb targeta? Si la botiga accepta targetes o altres mitjans de pagament de manera habitual, també ho ha de fer en període de rebaixes.

6. La botiga té l’obligació d’acceptar canvis? No, si el producte està en perfecte estat. Informa’t sobre la política de canvis per evitar sorpreses.

7. I les botigues en línia? Disposes d’un període mínim de 14 dies per retornar la teva compra, excepte productes personalitzats, peribles, que no es puguin reutilitzar per raons d’higiene, etc. Llegeix la informació sobre la política de canvis i davant  del dubte, pregunta.

8. Quins documents he de conservar? Les factures o tiquets de compra fins al final de la garantia, els necessitaràs si has de reclamar. Els catàlegs i les ofertes comercials fins que hagis revisat la compra: són vinculants i pots exigir-ne el compliment.

9. Com puc reclamar? Fes arribar el teu escrit de reclamació a l’establiment, de manera que en quedi constància. En cas de no rebre una resposta en el termini d’un mes o bé no és satisfactòria, adreça’t a un organisme de consum.

10. És una garantia escollir una empresa adherida al sistema arbitral de consum.

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Subscriu-t'hi

Participació