Les obres deixen entreveure l'amplada del voladís. Foto: ACN
Les
obres del tram urbà de la N-260 a Gerri de la Sal avancen a bon ritme i ja deixen entreveure com serà l'ampliació de la plataforma que permetrà eixamplar la travessia en un tram d'uns 450 metres. Actualment, aquest tram fa uns 5,5 metres d'amplada i no té voreres, un fet que dificulta el pas dels vehicles pesats i posa en risc la seguretat dels vianants. Després de l'actuació que s'hi està duent a terme, la travessia tindrà uns sis metres d'amplada i comptarà amb voreres pels vianants.
Segons la subdelegada del Govern a Lleida, Inma Manso, les obres es desenvolupen amb normalitat. Manso ha assenyalat que les previsions del Ministeri de Foment són que puguin estar finalitzades cap a finals del mes de maig del 2017. La inversió prevista en aquesta actuació ascendeix a 2,14 milions d'euros.
Per aquest punt, considerat perillós tant per a vianants com per a vehicles, hi passen uns 3.500 vehicles diaris de mitjana. Foment ha projectat l'ampliació mitjançant una estructura en volada sobre els terrenys que s'estenen entre el mur actual i el riu Noguera Pallaresa sense envair-los, per tal de garantir la integració de l'obra i que tingui la mínima afecció a l'entorn que l'envolta.
Vista inferior de l'estat actual del voladís de la nova travessia de Gerri. Foto: ACN
Per garantir la idoneïtat tècnica de la solució projectada, ja es van desenvolupar els treballs previs, que van consistir en la realització de sondejos i diversos assajos, tant de camp com de laboratori, per identificar i caracteritzar els materials existents a la zona d'actuació.
Mentre durin les obres, que
van començar el mes de novembre passat, ha quedat anul·lat un carril de circulació d'aquesta carretera on es dóna pas alternatiu als vehicles mitjançant semàfors. Mentre que al carril en direcció Sort s'hi treballa construint el voladís, al carril que va en direcció a la Pobla de Segur ha quedat habilitat pel trànsit.
Foment va iniciar al juny del 2011 les obres de la variant de Gerri de la Sal, tot i que al novembre del 2013 el Ministeri
va fer pública la renúncia a l'obra per motius pressupostaris. Per això, finalment Foment
ha optat per millorar l'actual travessia ja existent enlloc de construir la variant, amb una inversió prevista de més de 46 milions d'euros.
Obrers col·locant una malla de ferro al voladís. Foto: ACN
Queixes per les cues
Les cues que provoca el pas alternatiu de vehicles per l'interior de Gerri de la Sal com a conseqüència de les obres han generat les queixes d'alguns conductors, que lamenten haver-se d'esperar fins a 25 minuts aturats per travessar la població. Lectors d'aquest diari han fet notar la seva disconformitat a través de les xarxes socials, com és el cas d'en Josep Palau. El primer cap de setmana de talls ja
es van registrar cues de fins a 45 minuts.
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi