Dimarts, 5 de novembre de 2024

El nou tren de la Pobla gairebé triplica els viatgers en dos mesos

Satisfacció de FGC i del territori, tot i que els alcaldes demanen petits ajustos horaris

ACN 23 de setembre de 2016 a les 11:59

El tren de la Pobla creuant un pont a les portes del Pallars Jussà. Foto: FGC


L'augment de passatgers del primer mes del nou servei del tren de la Pobla es manté i s'afiança un cop complerts els dos mesos de la seva posada en marxa. Segons dades de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), en dos mesos els viatgers s'han gairebé triplicat. Des del 25 de juliol -quan es va estrenar el nou servei- al 15 de setembre d'enguany s'han transportat 23.203 passatgers. Això suposa 15.194 viatgers més (un increment de 189,7%) respecte als 8.009 transportats l'any passat en les mateixes dates.

La companyia també calcula que el mes de setembre es tancarà amb una demanda generada de 13.370 viatgers. Això suposa un increment del 196%, és a dir, 8.832 usuaris més respecte als 4.532 transportats al setembre 2015. La companyia es mostra molt satisfeta tant de l'acollida del nou servei com del bon funcionament de l'operativa, ja que asseguren que les incidències han estat mínimes.

L'estrena es va fer amb dos mesos i mig de retard respecte la primera data anunciada, el 30 d'abril, ja que aleshores els combois no disposaven encara de l'homologació estatal per circular pels 1,9 quilòmetres de vies de Lleida que pertanyen a la xarxa ferroviària d'interès general.

L'autorització no va arribar fins el 19 de juliol, després de múltiples crides del territori a no demorar més una inauguració molt esperada. I és que amb els nous trens gairebé s'ha triplicat l'oferta ferroviària que hi havia i el temps del trajecte entre Lleida i la Pobla s'ha reduït en uns 15 minuts.

Ajustos horaris

Usuaris i alcaldes també valoren molt positivament la millora de la línia, tot i que des dels consistoris demanen alguns ajustos horaris per adaptar-los encara més a les necessitats dels ciutadans.

El president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Constante Aranda, ha explicat que els arriba el suggeriment dels usuaris que troben a faltar un tren per arribar "un pèl més aviat a Lleida", sobretot per aquells que entren a treballar a les vuit del matí. El col·lectiu d'estudiants sí que ho té bé per arribar abans de les nou del matí però recalca que cal saber "exactament quin seria el nombre d'usuaris" que faria servir un tren encara més matiner. 

Aranda ha volgut deixar clar que aquesta és més que una queixa un suggeriment ja que la valoració global del servei és molt positiva. En aquest sentit i malgrat que el darrer servei de connexió entre Lleida i el Pallars més enllà de les deu de la nit està cobert amb autobús per carretera, també els ha arribat la petició que hi pogués haver un tren en aquest horari.

Aranda ha dit que al llarg de l'estiu han fet "accions" amb esplais per promocionar el tren com portar la mainada a la platja de Salàs de Pallars, a l'embassament de Sant Antoni, i amb això s'ha pretès mostrar a la gent de la Plana i Barcelona que el tren és una bona opció per desplaçar-se si s'estiueja al Pallars. A partir de l'hivern, des del Consell Comarcal es fomentarà que tant treballadors com els polítics de les institucions locals "utilitzin al màxim" el servei per anar a Lleida i posteriorment a Barcelona perquè vegin que "és útil".

El cap de la línia Lleida-La Pobla de Ferrocarrils de la Generalitat, Emili Monsó, ha descartat, però, que de moment s'introdueixin canvis en els horaris. "No preveiem ajustar els horaris perquè estan donant molt bon resultats, la prova és el fet que estem triplicant el nombre de viatgers".

Tot i això, ha deixat la porta oberta a fer "petits ajustos" en un futur. El cap de línia insisteix que "la clau de l'èxit és que hi ha hagut un increment important d'horaris, els nous trens funcionen molt bé, i en general el servei està tenint molt bona acollida".

Millores per incrementar encara més el nombre de viatgers

Monsó ha explicat que sí que es volen anar introduint millores operatives per guanyar encara més viatgers, sobretot captant usuraris que tinguin un interès turístic per la línia. En aquest sentit, des d'aquesta setmana s'ha posat en servei la venda on-line de bitllets per a grups.

Aquesta novetat està pensada per a col·lectius que vulguin fer activitats d'oci i lleure al voltant de la línia, moltes de les quals ja estan recollides al producte "Turistren", estrenat també coincidint amb els nous trens. "Creiem que pot tenir bona acollida perquè és una manera de facilitar l'accés a aquests grups i que puguin gaudir de l'entorn i del viatge amb nosaltres", destaca.

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Subscriu-t'hi

Participació