El nou disseny de la web i de la capçalera de Pallars Digital. Foto: Pallars Digital
El diari
Pallars Digital ha estrenat aquest dilluns nova imatge, amb un logotip renovat i també un nou disseny del diari, que intodueix la filosofia
mobile first amb un disseny adaptatiu que amplia les funcionalitats del web vist des de dispositius mòbils, optimitza la velocitat de càrrega i incorpora millores tècniques per tal de facilitar la gestió del contingut. Basat en Twitter Bootstrap, d'on en pren la distribució de la maqueta, el canvi també busca estandaritzar el disseny per facilitar el llançament de futures noves funcionalitats.
José Manuel Gutiérrez, director d'Operatius i Nous Formats de
NacióDigital, ha dirigit el procés de conceptualització de les novetats així com la maquetació. El nou disseny de la marca ha anat a càrrec de la dissenyadora pallaresa Georgina Hidalgo (Xurx Dessign). L'aposta de
NacióDigital i
Pallars Digital per la tecnologia pròpia també s'ha traduït en un treball intens del departament Tecnològic, encapçalat per Miquel Serrabassa, per a l'adaptació tècnica de la nova imatge.
Nova imatge de marca
Georgina Hidalgo, qui ja fou la responsable de crear la primera capçalera del diari l'any 2013, s'ha encarregat novament de la renovació de la marca, actualitzant la imatge de
Pallars Digital. D'una banda, s'ha donat més estabilitat a la tipografia, que ara amb el canvi de les minúscules a les majúscules, mostra un aspecte força més contundent. Altres detalls importants de la nova imatge són que desapareix el ".cat", així com l'eslògan "el diari de les comarques pallareses".
El nou logotip deixa enrere l'anterior, vigent des del naixement del diari, l'any 2013. Està pensat per cobrir les necessitats actuals, adaptant-se a diversos formats per poder-se diferenciar fàcilment com a logotip del web o en quadrat com a icona, per exemple. Pel que fa al símbol, cal remarcar que manté la silueta de les comarques del Pallars Jussà i el Pallars Sobirà, en una versió més actual. Hidalgo s'ha basat de nou en dos tonalitats de color verd i groc per tal de representar les dos comarques pallareses.
Un nou disseny més atractiu i versàtil
L'actualització de la versió mòbil era una de les prioritats de la nova imatge, que aprofita el disseny adaptatiu per tal de facilitar la reutilització de desenvolupament i continguts en qualsevol dispositiu. Amb aquest canvi, també s'ha optat per repensar la maquetació tenint en compte els dispositius mòbils en primer lloc –
mobile first-, i incorporant o fent més visible informació addicional a aquesta base a mesura que la pantalla es fa més gran.
El nou disseny, a més, s'ha basat en Twitter Bootstrap, una plantilla àmpliament utilitzada amb característiques que s'estan convertint a poc a poc en un estàndard de maquetació web (com la divisió de la pantalla en dotze columnes, o les facilitats per aplicar distribucions diferents per a diversos formats de pantalla). Aquest canvi, doncs, permetrà un desenvolupament de noves funcionalitats més àgil, a més d'aportar millores en l'àmbit tècnic relacionat amb el disseny.
Evolució i optimització, les claus tecnològiques
El nou web també ha rebut una actualització en l'àmbit tecnològic. Millores en el sistema de memòria cau, optimització de la velocitat de càrrega per a basar l'experiència bàsica en la navegació des de dispositius mòbils i una actualització general del codi font, a càrrec del departament Tecnològic, permetran accelerar l'aplicació de nous canvis i fer més efectives les eines de gestió, que també incorporen adaptacions per facilitar la tasca als periodistes del diari.
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi