Divendres, 22 de novembre de 2024
falles

La Universitat de Lleida dirigirà una càtedra sobre les falles del Pirineu

El reconeixement de la Unesco requereix un estudi acadèmic i el desenvolupament d'accions formatives

ACN 10 d'octubre de 2016 a les 13:15
Falles apilades a la muntanya d'Isil | ACN
El Departament de Cultura impulsa dues noves càtedres vinculades a elements catalans inscrits a la Llista Representativa de Patrimoni Immaterial de la Humanitat de la Unesco. Una sobre el fet casteller a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, i l'altra a la Universitat de Lleida (UdL), que dirigirà la càtedra "Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus" inspirada en les falles i la candidatura Les festes del foc del solstici als Pirineus: falles, haros i brandons que van entrar recentment a la llista de la Unesco.

La Càtedra "Educació i Patrimoni Immaterial dels Pirineus" desenvoluparà accions innovadores i assessorament a projectes i programes aplicats per enriquir la societat en aquesta zona geogràfica àmplia, que té com a valor principal el patrimoni cultural i natural en totes les seves manifestacions.


L'impuls de la càtedra es fa atès que el reconeixement de la Unesco del patrimoni immaterial requereix un estudi acadèmic i el desenvolupament d'accions formatives que garanteixin la conservació d'aquesta festa, també des de l'àmbit acadèmic i científic. La càtedra preveu activitats com el desenvolupament de projectes i estudis d'anàlisi, activitats de recerca, tesis doctorals, cicles de conferències o la creació d'una col·lecció de publicacions pròpies.

La Diputació de Lleida, a través de l'Institut d'Estudis Ilerdencs, el Departament de Cultura, el Departament de Territori i Sostenibilitat, l'Institut per a la Promoció i Desenvolupament de l'Alt Pirineu i Aran (IDAPA), i el Parc Natural de l'Alt Pirineu, són part activa en la posada en marxa i funcionament.

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Subscriu-t'hi

Participació