Diumenge, 24 de novembre de 2024
inversions

​El PDECat denuncia la manca d'inversions del govern espanyol a la N-260 i la N-230

En una visita a les obres de la travessia de Gerri de la Sal, el partit també ha reclamat a la CHE la neteja de les lleres dels rius i una revisió cadastral de les instal·lacions agrícoles i ramaderes

Jordi Ubach Llorens 10 de novembre de 2016 a les 16:00
Un grup de representants polítics de PDECat visitant les obres de Gerri de la Sal | Jordi Ubach
Una representació de líders territorials del Partit Demòcrata Europeu Català (PDECat), encapçalats pel seu portaveu al Senat, Josep Lluis Cleries, ha denunciat aquest matí a Gerri de la Sal la manca d'inversions del govern espanyol en les infraestructures de Catalunya i, molt especialment, en dos de les principals carreteres pirinenques com són la N-260 i la N-230.

El partit ha fet públic el seu malestar en un acte en el que ha volgut mostrar unitat, ja que a banda de Cleries, hi ha assistit la senadora Mayte Rivero; el president del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, Llàtzer Sibís; així com alcaldes, regidors, presidents dels consells comarcals de la resta de comarques del Pirineu i dirigents del PDECat del territori.


Cleries ha dit que és una "vergonya" que a Catalunya les inversions del govern espanyol "no arribin al 10%" quan els catalans "signifiquem el 16% de la població i el 20% del PIB i aportem el 24% dels impostos". El portaveu del PDECat al Senat ha afirmat que del 10% pressupostat, l'any 2015 "no es va arribar ni al 59% d'inversió", quan, en canvi, en comunitats com la de Madrid "s'hi va invertir el 117%".

Mayte Rivero, de la seva banda, ha incidit més en el Pirineu i ha assegurat que "ens sentim maltractats i desatesos" per un Estat "que ha dimitit d'atendre el nostre territori". Per Rivero, aquest dèficit es tradueix a les comarques pirinenques en una falta d'oportunitats i de seguretat pel que fa als principals eixos viaris com són la N-230 i la N-260, que ha qualificat de "vergonyoses" i per les que ha demanat solucions urgents en temes de seguretat.
 

Foto de grup dels senadors i els representants territorials de PDECat a Gerri. Foto: Jordi Ubach


La senadora pirinenca de PDECat també ha criticat la gestió de les obres de la variant de Gerri de la Sal, que ha qualificat de "carrera de despropòsits" per part del Ministeri de Foment espanyol. Per Rivero, les obres, licitades per 43 MEUR, s'han acabat traduint, vint anys després, en una travessia "que no es tradueix amb el que reclamava el territori". 

Rivero també ha criticat "la mala posada en escena" de la revisió cadastral en les finques agràries situades en terrenys rústics, una gestió que ha qualificat d'"injusta" i "mal plantejada" per part del Govern espanyol. Rivero ha lamentat que aquesta mesura té efectes colaterals pels fills dels propietaris i ha explicat que en alguns casos s'han denegat beques universitàries relacionades amb aquest aspecte.

La senadora també ha lamentat que la Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) es negui a territorialitzar els ajuts per netejar les lleres dels rius, especialment del Noguera Pallaresa, un fet que dificulta mantenir el riu en òptimes condicions de seguretat. Aquesta tasca, ha destacat, acaba sent responsabilitat de les institucions locals i de les pròpies empreses d'esports d'aventura.

De la seva banda, el president del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, Llàtzer Sibís, ha reclamat mesures al Ministeri de Foment per tal de solucionar els col·lapses que s'originen especialment el cap de setmana a la N-260, a Gerri de la Sal, com a conseqüència de les obres de la travessia urbana que creua la població.

Aquestes reclamacions s'han fet des de Gerri de la Sal, on des de fa un any el Ministeri de Foment està executant la millora de la travessia urbana de la N-260. Rivero ha lamentat que Foment no accedís a la creació d'una Comissió de seguiment de l'obra en la qual els representants polítics en formessin part.

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Subscriu-t'hi

Participació