El grup d'
Esquerra Republicana al Congrés de Diputats ha registrat una proposició no de llei per reclamar al govern espanyol un informe exhaustiu sobre l'estat de la N-260 i perquè, en el termini de tres mesos, presenti un pla d'actuació per reduir-ne la sinistralitat. En la proposició, que signen els diputats Teresa Jordà i Joan Olòriz, es recorda que la N-260 consta com una de les més perilloses de la xarxa estatal.
"Entre els trams més perillosos del mapa de carreteres de l'Estat s'inclouen 173 dels 353 quilòmetres d'aquesta carretera, tots en el seu recorregut per Catalunya", denuncia Jordà, que assegura que "el 10% dels trams més perillosos de les carreteres de l'Estat són a la part catalana de la N-260".
La N-260, també conegut com a Eix Pirinec, discorre durant 500 quilòmetres entre Portbou i Sabiñánigo (Osca). En el seu tram català connecta les poblacions de Figueres, Olot, Ripoll, Puigcerdà, la Seu d'Urgell, Sort, la Pobla de Segur i el Pont de Suert. Com a trams especialment problemàtics a la demarcació de Lleida destaquen els ports del Cantó i el de Viu de Llevata.
Esquerra recorda que malgrat l'estat de la N-260 i els diferents estudis informatius oberts no hi ha hagut inversions a la carretera, més enllà d'una actuació a Gerri de la Sal, actualment en execució. En la proposició no de llei, que serà discutida i votada a la comissió de Seguretat Viària i Mobilitat Sostenible, es demana que els propers pressupostos generals de l'Estat consignin una partida específica per a les obres de millora i adequació de la N-260 per reduir-ne la sinistralitat.
El grup del
Partit Demòcrata Europeu Català (PDECat) al senat ja
va denunciar la setmana passada la manca d'inversions del govern espanyol a la N-260 i la N-230 en un acte a Gerri de la Sal, en el que també hi va participar una representació de líders territorials del partit.
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi