Les onze estacions d'esquí del Pirineu de Lleida encaren amb optimisme la temporada 2016-2017 en la qual esperen vendre un total de 1.333.947 forfets, xifra que representaria un increment del 5% en relació amb l'anterior, que ja va ser bona, i recuperar així les xifres d'abans de la crisi. I és que les previsions d'un hivern llarg, fred i amb molta neu fan preveure una campanya més llarga que en anys anteriors, de 143 dies, respecte als 128 de la passada.
Els complexos lleidatans, que oferiran 492,5 quilòmetres esquiables distribuïts en 245 pistes, han invertit enguany 8,7 milions d'euros, a més dels 400.000 euros que s'han destinat a la millora dels accessos a Port Ainé. Baqueira Beret preveu encetar la temporada aquest dissabte 26 de novembre, mentre Boí Taüll,
Port Ainé,
Espot Esquí,
Tavascan i Port del Comte treballen per obrir el 2 de desembre, tot i que ho acabaran de decidir en funció de les nevades que puguin caure en les pròximes hores i dies.
La
Diputació de Lleida ha acollit aquest dimecres la presentació de la temporada d'hivern 2016-2017 al Pirineu de Lleida. La previsió és que la temporada sigui més llarga que les anteriors, amb un total de 143 dies, motivat pel fet que la campanya arrencarà abans i que Setmana Santa cau també més tard, segons ha destacat el president de la diputació lleidatana, Joan Reñé.
Reñé ha remarcat que l'impacte econòmic –directe i indirecte- que deixa el sector de la neu al Pirineu de Lleida se situa en els 377,5 milions d'euros. Així mateix, dóna feina a 1.500 persones de forma directa i a unes 7.500, indirectament.
Malgrat les inversions fetes els darrers anys, la majoria de les estacions d'hivern lleidatanes mantenen el preu del forfet dels darrers anys, exceptuant el cas de Baqueira Beret que l'incrementa un 2% tant el de dia com el de temporada.
Els complexos hivernals lleidatans inverteixen 8,7 MEUR
Les onze estacions d'esquí lleidatanes han fet una inversió de 8,7 milions d'euros per modernitzar les seves instal·lacions i oferir més serveis als seus clients aquesta temporada. En les darreres deu temporades, les estacions del Pirineu de Lleida han fet inversions per valor de 103,9 milions d'euros.
Les estacions pallareses de Port Ainé i Espot Esquí, gestionades per FGC, han invertit 871.000 euros. Port Ainé ha condicionat els talussos a la carretera d'accés al complex, ha millorat la seguretat de les seves instal·lacions i ha fet manteniment de les seves pistes. En el cas d'Espot Esquí, les inversions han servit per reformar la terrassa inferior de la cafeteria de la cota 2.000, també ha millorat i eixamplat les pistes 2 i 4 i ha millorat la seguretat a les pistes.
Un any més Baqueira Beret és el complex hivernal que més ha invertit, en concret 5,9 milions d'euros. L'estació aranesa presenta com a principals novetats la millora de l'estat de les pistes, de la producció de neu i de la central de reserves online.
Boí Taüll Resort ha fet una inversió d'1,6 milions, destinats sobretot a la millora i adequació dels equipaments del complex, a maquinària trepitjaneu, a l'optimització del sistema d'innivació, a nova senyalística a la base de l'estació, a material promocional per a esdeveniments i a un nou punt de venda de restauració exterior, entre altres.
L'estació de Port del Compte ha fet una inversió de 325.000 euros per renovar i modernitzar el complex, a més d'implementar nous serveis, remuntadors i adquirir nous canons d'última generació. L'estació del Solsonès ofereix enguany 50 quilòmetres esquiables i 37 pistes.
L'estació de Tavasacan ha invertit un total de 26.000 euros en les seves instal·lacions. Per tercer any consecutiu, l'estació ofereix circuïts inclusius aptes per a qualsevol persona, siguin quines siguin les seves capacitats.
Pel que fa a les estacions d'esquí nòrdic lleidatanes (Aransa, Lles de Cerdanya, Sant Joan de l'Erm, Tuixent-la Vansa, Virós-Vall Ferrera), la inversió ha superat els 30.000 euros. Cal tenir en compte que Baqueira Beret i Tavascan ofereixen tant la pràctica de l'esquí alpí com nòrdic.
La Diputació destina 400.000 euros a la campanya de promoció
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida posarà en marxa enguany una nova campanya per promocionar l'oferta de neu sota el lema "Pirineu de Lleida, la Catalunya blanca". L'objectiu és potenciar l'esquí i l'oferta complementària que envolta la neu al Pirineu lleidatà, que compta amb onze estacions d'esquí i més de 80 empreses que complementen l'oferta durant els mesos d'hivern.
La campanya, amb un cost de 400.000 euros –quasi el doble de la campanya passada-, se centrarà en els mercats domèstics i de proximitat, tant en el de Catalunya com en el de la resta de l'Estat i amb accions puntuals també a França.
A més de tenir presència a Internet i a les xarxes socials, la campanya tindrà presència a la televisió, a la ràdio i a la premsa escrita. De la mateixa manera que en edicions anteriors, també inclourà un concurs fotogràfic. A més, la nova campanya coincideix amb l'estrena del nou portal web del Patronat dedicat a la promoció del producte de neu del Pirineu lleidatà.
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi