Dilluns, 25 de novembre de 2024
xarxes socials

Facebook incorporarà un senyal per identificar les notícies falses

Mark Zuckerberg reconeix que la seva plataforma "té més responsabilitat que la d'un simple distribuïdor de notícies"

Redacció 17 de desembre de 2016 a les 11:56
Mark Zuckerberg, el fundador de Facebook, en una imatge d'arxiu | Arxiu

Mark Zuckerberg, el fundador de Facebook, en una imatge d'arxiu.


Facebook permetrà als usuaris identificar les notícies que considerin falses i marcarà amb un senyal aquelles que consideri poc creïbles. El fundador de la companyia, Mark Zuckerberg, ho va anunciar ahir després de reconèixer que la seva xarxa social "té més responsabilitat que la d'un simple gestor de notícies". Segons el màxim responsable de Facebook, les informacions falses no desapareixeran, però els usuaris estaran avisats que no són fiables.

"Quan molta gent ens avisi que aquella història publicada és mentida, farem que algunes organitzacions externes en validin el contingut", va explicar Zuckerberg. Si de l'anàlisi dels experts se'n desprèn que, efectivament, la notícia és falsa, al costat de la publicació hi apareixerà una bandera que indicarà als usuaris que la credibilitat d'aquella informació és qüestionable.

D'aquesta manera, Facebook no farà d'àrbitre i no bloquejarà les notícies. Ara bé, sí que donarà eines als seus usuaris perquè puguin determinar si s'han de refiar o no del contingut d'una determinada informació. Les publicacions "no fiables" tindran menys possibilitats d'aparèixer a la pàgina principal de notícies (el News Feed) i Facebook no hi col·locarà publicitat automàtica.

"Mai més ningú podrà posar un anunci en una història que estigui en entredit ni podrà promoure-la a la nostra plataforma", ha assegurat Zuckerberg, que creu que els passos que estan donant van encaminats a "aconseguir que la informació errònia no sigui rendible i que els spammers no guanyin diners quan la gent visiti la seva pàgina web". "Volem ser cada vegada més fiables", ha sentenciat el màxim responsable de Facebook.

La decisió de la companyia arriba després que s'hagi qüestionat el paper que han jugat les xarxes socials en les darreres eleccions nord-americanes. Diversos anàlisis han constatat que són els comicis de la història en què més notícies falses han circulat per la xarxa. A més, alguns estudis han arribat a la conclusió que el 75% dels nord-americans es creuen les informacions no fiables i les consideren "determinants" a l'hora de dipositar el seu vot.
 

 

Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.

Subscriu-t'hi

Participació