Quan es compleixen sis mesos de l'entrada en funcionament dels nous trens de la línia Lleida-la Pobla de Segur la valoració és positiva tant per part de les institucions com dels usuaris, encara que totes les dos parts troben a faltar un ajustament en els horaris. Mentre uns creuen que faltaria un tren al migdia per tornar cap al Pallars, als altres els agradaria que el tren de la tarda es passés a última hora de la nit.
L'alcalde de la Pobla de Segur, Lluís Bellera, destaca les millores en seguretat, l'augment de combois i sobretot que la gestió estigui en mans de la Generalitat. Bellera lamenta que els petits ajustaments horaris que reclamen els veïns del Pallars són difícils de realitzar donat que suposaria modificar tots els horaris dels trens que operen a la línia, inclosos els que van fins a Balaguer.
L'alcalde de Tremp, Joan Ubach, valora la comoditat, la reducció en el temps de trajecte i les millores tecnològiques dels nous combois. Ubach destaca el que suposa la possibilitat de connectar amb els trens d'alta velocitat per anar cap a Barcelona. Per Ubach la comoditat que dona el tren per anar a Lleida no la dona cap cotxe o autobús, ja que la carretera és molt sinuosa.
Pel que fa als usuaris, destaquen la puntualitat dels nous trens, la comoditat en els serveis i l'augment de combois. Els usuaris d'edat més avançada agraeixen la comoditat dels nous trens i valoren molt positivament els banys. De la seva part, els usuaris més joves elogien la possibilitat de connectar els dispositius elèctrics a la corrent i la puntualitat dels nous trens.
Dos usuaris del tren pujant en un comboi a la Pobla de Segur. Foto: ACN
Aquesta línia ferroviària de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya
va registrar 111.116 viatgers durant el 2016, un 85% més que els 60.205 de l'any anterior. Del total d'usuaris, 75.545 es van assolir a partir del 25 de juliol passat, moment en què van entrar en funcionament els dos nous trens adquirits per FGC i en què també es van incrementar les freqüències a la línia i es va reduir el temps de trajecte.
Aquesta tendència a l'alça fa ser optimistes els responsables de Ferrocarrils de la Generalitat, motiu pel qual confien superar en aquesta línia els 125.000 viatgers durant aquest 2017. Durant el 2016, l'índex de satisfacció dels clients d'aquesta línia va ser del 75,61%, el més alt de les tres línies ferroviàries gestionades per Ferrocarrils, segons dades facilitades per FGC.
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi