La sinistralitat a les carreteres catalanes va baixar un 11,5% el 2016 (amb 231 víctimes mortals) respecte el 2015, un any especialment negre amb un repunt dels accidents a la xarxa viària amb 261 morts. La xifra se situa lleugerament per sobre de la registrada el 2014, any en què 230 persones van perdre la vida a l'asfalt. Per demarcacions, Lleida destaca amb un descens del 22% de les persones mortes i ferides greus.
Són les principals dades del
balanç presentat aquest dilluns pel conseller d'Interior, Jordi Jané, que ha subratllat que "la reducció de les víctimes mortals ha estat del 31,9% superant així l'objectiu del 30% respecte el 2010" i ha assegurat que "Catalunya és la comunitat autònoma de l'Estat on més s'han reduït els accidents amb víctimes mortals al 2016".
Tot i això, els ciclistes que van morir en accidents de trànsit o van resultar ferits greus van augmentar en el conjunt de la xarxa viària i especialment, un 31%, en zones urbanes, amb quatre víctimes mortals i 84 ferits greus. Per això, el conseller ha fet una crida al "respecte" a les bicicletes i, en general, als vehicles de dues rodes per la seva "fragilitat" i "vulnerabilitat" i també ha demanat als ciclistes que facin un "ús responsable" del seu mitjà de transport.
Segons ha informat Interior, la sinistralitat ha registrat un total de 202 accidents mortals, 125 en zona interurbana i 77 en zona urbana. Es tracta de la xifra més baixa des de que el Servei Català de Trànsit té competències en matèria de trànsit i seguretat viària.
Dossier sobre la sinistralitat a Catalunya el 2016 by naciodigital on Scribd
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi