equivocació fer la carretera de Comiols
Per Anònim el 4 de maig de 2018 a les 20:14
Personalment crec que es una equivocació fer la carretera de Comiols si es mira bé i amb amplitut. M'EXPLICO:
En uns anys s'ha d'acabar de fer l'autovia de Balaguer a Lleida, per tant, no es millor fer una carretera recta pel Doll? I que de Balaguer ja podriem anar on vulguessim per AUTOVIA? TANT A LLEIDA COM A BARCELONA.
ES la solucio per anar a lleida i barcelona.
COMIOLS ÉS MOLT SERIÓS!!!
Per Anònim el 28 de març de 2017 a les 19:30
Veig que hi ha algu molt obsesionat amb el seus interessos i molt poc preocupat amb els interessos de tot el Pallars. Macro-pistes d'esquí, barres americanes...etc.
Al que vol fer un "escrit seriós", li diria que quan parlem de Comiols si que ens ho prenem seriosament: parlem de necessitats quotidianes, del dia a dia del pallars, d'infrastructures fonamentals, de sanitat, d'acostar-nos a la gran ciutat, amb tot el que aixó representa pel conjunt del Pallars.
El seu escrit seriòs: parla d'interessos especulatius, de beneficis particulars i de negocis de dubtosa reputació. Amb això ja està tot dit!!!.
Escrit seriós
Per Anònim el 28 de març de 2017 a les 14:46
Per això cal fer tunel de Cabús, de Noris a Meritxell 7 minuts i deixeu-vos de romanços. I el tema de les barres americanes ja arribarà, primer s'han de fer altres coses com anar pensant en una estació d'esquí a Tor que juntada amb les andorranes faria fredat!!!
Divideix, i guanyarás.
Per Anònim el 27 de març de 2017 a les 21:13
Si no ens posem d'acord, i anem tots a una, no aconseguirem res. Primer una cosa, i després una altra.
Entre d'altres coses, imagino, lo malament que ho deu pasar, un malalt en una camilla, dins una ambulancia, pujant i baixant un port.
Primer nosaltres
Per Anònim el 26 de març de 2017 a les 14:08
Hem d'estar ben comunicats primer entre nosaltres, després ja vindrá la conexió amb França, pero lo primer el Pallars amb Barcelona que es on ens toca anar quan estem fotuts, no a França. Port de Comiols molt important, Port del Cantó també s'hauria de mirar d'arreglar i treure curves innecessaries. I s'ha de promoure la construcció de túnels, es lo millor, potser no lo més barat, pero a llarg termini lo més rentable.
fer calers
Per Anònim el 26 de març de 2017 a les 00:02
Per fer calers, obrir el túnel de Cabús i posar barres americanes a la Vall ferrera, això sempre funciona, que a Andorra no estan permeses.
model cerdanya .... puajj
Per Anònim el 25 de març de 2017 a les 17:59
Feia calers qui es va vendre el patrimoni i qui construia (sovint de fora).
El que queda son pobles sense vida, plens de cases buides que han malmès el paisatge i els pobles, També aqui. Mireu Espui com ha acabat
Millor anar a mirar el que fan a Austria o Suissa; allà segones residencies poques i hotelets familars molts.
Comiols
Per Anònim el 25 de març de 2017 a les 14:28
La única manera de fer quartos realment aquí al Pallars Sobirà és amb la construcció, per si encara no us n'havíeu adonat: Vendre cases a prop de les estacions d'esquí i que es tarde un temps raonable en arribar-hi des de Barcelona. Aquesta va ser la clau a la clau a la Cerdanya, i ho va desencallar el túnel del Cadí. Un cop fet el túnel el creixement econòmic de la Cerdanya va ser enorme i va beneficiar tothom de la comarca. Per tant aquí el que convindria és un túnel de Comiols com el del Cadí, pero si no hi ha quartos públics ni privats per fer-lo, ens haurem de conformar de moment amb una millora de la carretera. Això també beneficiarà els de les valls d'Àneu, encara que a ells els semble més important el túnel de la Bonaigua. Paciència perquè no es pot fer tot de cop i hi ha prioritats. A més, fer una bona conexió pel sud i una pel nord... mireu el trànsit internacional de camions que passa pel túnel de viella, Pont de Suert, etc. És això el que voleu?
La conexió del Port de Cabús està molt bé per somiar: una gran estació d'esquí conectada amb Pal-Arinsal, més gran que Baqueira, una bona carretera d'accés per la Vall Ferrera, etc etc... Quants quartos costaria això? Qui els posarà? Sigueu realistes. A més, el qui tenia aquesta idea ja fa anys que el van matar els del propi país
A pechugar
Per Anònim el 24 de març de 2017 a les 15:58
Hi ha algun pla estratègic del pallars? Cap on s'ha de caminar, que volem ser? Si no espavilem aran i alt urgell se'ns menjaran en patates, i mira que el potencial lo tenim!!!
MILLOREM COMIOLS I FEM LES VARIANTS.
Per Anònim el 24 de març de 2017 a les 15:14
Totalment d'acord amb aquest últim comentari.
O ens espabilem o veurem com acaba el Pallars..., la gent jove marxa i no torna.
O facilitem l'accés per anar i tornar al Pallars desde els grans nuclis de població com és l'àrea de Barcelona, o aviat serem una reserva de quatre d'indis.
Uns quants anys enrere baixar o pujar al Pallars a Barcelona representava un dia.
Ara representa dos o tres hores segons baixes o vas al Jussà o al Sobirà.
Amb la millora de Comiols i algunes variants, us imagineu quant temps ens podem estalviar???
al de Preservar la comarca
Per Anònim el 24 de març de 2017 a les 13:00
Estimat amic, només dir-te que si vols preservar la comarca, lo màxim que preservaràs seran cementiris carregats de vells, perquè el Pallars s'envelleix i al gent jove "mos" veiem obligats a fotre el camp i les oportunitats de tornar són irrisòries, o et fas funcionari.. o del Pallars oblida-te'n... perquè els únics que repoblen la terra i fan pujar una mica la població ara per ara són els neohippies o neorurals o com li vulgueu dir.
Ara per ara és inviable viure al Pallars i treballar a Barcelona a diari, pero millorant les comunicacions, dieu-me boig, però espero i somio amb que algun dia pugui ser possible.
@ Ricard Pons
Per Anònim el 24 de març de 2017 a les 11:07
El terreny per accedir a Jaca es molt diferent del nostre, i aquella es una carretera trans nacional, la E7
Per cert,..... arriba al túnel de Somport i a l'altre costat hi ha una carretereta que els francesos no volen millorar i així en altres llòcs tenen carreteres "normals" Bielsa, Portalet, Pas de la Casa, etc etc
Sembla que això de la "carreteritis" es cosa de la vessant sud del Pirineu
No vull ni imaginar una autovia seguint la Noguera fins Esterri..
quina gran bestiesa!!..... perque la voldriem??
COMIOLS!!!
Per Anònim el 24 de març de 2017 a les 09:56
Molt d'acord amb el comentari reflexió. Sens dubte hem de treballar en aquesta linea.
Pel que fa al comentari leopard, li diria que s'ha de buscar l'interés general no l'interés particular que s'aprecia en el seu comentari, si volem tirar el nostre territori endavant.
reflexió
Per Anònim el 24 de març de 2017 a les 08:43
El que cal es millorar i fer valdre el nostre atractiu, identitat i trets diferencials perque ens mereixem una visita i una estada -encara que es tardi 20 minuts mes- o perque el que produïm sigui diferenciat i de qualitat.
Si no millorem això, les carreteres només serviran per convertir-nos en comarques de pas cap als llocs veïns.
Que hi hagi molt trànsit no millora la nostra qualitat de vida ni les perspectives econòmiques
Leopard
Per Anònim el 23 de març de 2017 a les 22:25
Ment tancada per distingir 2 comarques? Una és el sobira i l'altra el jussa, no tinc res en contra de cap de les dues i segurament hi ha inèrcies que beneficien a les 2 però són 2 comarques diferents (això és així).
I jo per estalviar-me 10 minuts amb el port de comiols, m'estimo més que es gastin 150M€ Per arranjar la carretera que va de la Vall Ferrera a Andorra que donaria molta més vida a l'alt pallars segurament.
I aquests 10 minuts els guanyaries fent un parell de variants a Artesa i Agramunt
ENDAVANT AMB LA MILLORA DEL PORT DE COMIOLS
Per Anònim el 23 de març de 2017 a les 17:49
En resposta a aquest comentari del sobirà autentic. Et voldria dir que em considero pallares en general. Si que vaig neixer al Jussa, pero fa mes de 18 anys que visc al Sobirà, els meus padrins uns son del Jussa i els altres del Sobira. Tinc casa al Jussa i al Sobira. No crec que puguem arribar a tenir la ment tant tancada, com per anar fent aquest tipus de distincions. Si dic vosaltres, en lloc de vatres, o vatris, o si parlo frances o angles això que vol dir que soc mes autentic o menys???.
Accés al Pallars
Per Anònim el 23 de març de 2017 a les 17:28
No se perquè aquesta obsessió per Comiols. Fer la millora per el Doll molt més eficient: menys costos i accés a un més nombrós univers: Barcelona, Lleida, Balaguer, Tàrrega, Cervera... sense comptar altres poblacions de l'Aragó...
MILLORA DE COMIOLS ES UNA NECESSITAT
Per Anònim el 23 de març de 2017 a les 16:20
Comiols es tambe una necessitat per la gent del Pallars, no només pel turisme, sino per nosaltres mateixos en cas d'una malaltia per exemple. Segons el problema que tens al Pallars no et poden tractar i has de anar cap a Barcelona. Sabeu que es fer tot lo trajecte i passar pel Port de Comiols quan una persona està malalta? Si el Port de Comiols es pot millorar endavant, per tots els Pallaresos és una necessitat.
Cabusso
Per Anònim el 23 de març de 2017 a les 16:13
La Vall d'Aran està lluny de tot arreu i a l'hivern no s'hi cap, el turisme al sobirà tire més que al jussà i està més lluny de barcelona, per tant els arguments de millorar carreteres no els vec, potser que arranjessim els accessos als nuclis i que la gent hi pugués viure dignament. La solució del pallars no es que pugi mes gent de barcelona.
Reflexió final: si arranjem tan be el port, el que farem és facilitar que la gent cole i no torni més
Del sobirà autèntic
Per Anònim el 23 de març de 2017 a les 16:08
A l'anonim del sobirà li diré que al sobirà venen i al jussà vinen. No ens fem trampes al solitari
Un Barceloní
Per Anònim el 23 de març de 2017 a les 16:02
Heu vist la Cerdanya d'ara i la de fa 25 anys? No tenen res a veure... jo no vull el mateix x el Pallars (i pujo cada cap de setmana)
DONCS...
Per Anònim el 23 de març de 2017 a les 15:25
Primera prioritat COMIOLS. Sense dubte.
Empenyem tots en la mateixa direcció.
Als d'Esterri, a lo millor els agrade mes La Bonaigua, per l' esquí del hivern.
PALLARS-BARCELONA UNA PRIORITAT
Per Anònim el 23 de març de 2017 a les 15:08
Si mos deixem d'interessos particulars i busquem l'interes general del Pallars, aguest passa pel Port de Comiols clarament i també per la necessitat de les variants. Facilitar l'acces al Pallars desde Barcelona es una prioritat.
ENDAVANT AMB LA MILLORA DEL PORT DE COMIOLS
Per Anònim el 23 de març de 2017 a les 14:43
Soc del Sobirà i tinc negoci turístic, tot el meu suport a la millora del port de COMIOLS. Practicament el 100% de gent amb la que treballo vinen de Barcelona i voltants. Per tant, esta clar on ens hem d'apropar!!!
D'acord amb Pallarestyle
Per Anònim el 23 de març de 2017 a les 14:37
Estic completament d'acord amb Pallarestyle. Crec que primer els 2 Pallars han d'anar a la una i que no s'escolleixin solucions d'un particular sinó de tot el conjunt i, sobretot, que la solució sigui la millor, independentment de per on pugui passar. Aquesta solució ha d'estar completament vetllada pels representants del nostre territori i sinó que analitzin el traçat i la funcionalitat de la carretera de Tremp a Pobla, no sigui que ens tornin a fer callar amb sopars de duro.
APOSTEM PER COMIOLS!!!!
Per Anònim el 23 de març de 2017 a les 14:31
Els interessos del Pallars Jussà i Sobirà son els mateixos en aguest tema. Quina distancia hi ha entre els dos Pallars?. Avui en dia molt poca, per no di cap. El que beneficia a un Pallars beneficie a l'altre, fins i tot m'atreviaria a dir que el port de Comiols beneficie més al Pallars Sobirà que al Jussà. Els turistes que pugen de Barcelona que son la majoria, cap a on van quan pugen al Pallars, doncs cap al Sobirà. APOSTEM PER COMIOLS!!!
COMIOLS SENSE CAP DUBTE!!!
Per Anònim el 23 de març de 2017 a les 14:24
El Port de Comiols sense cap dubte. Tant pel Pallars Jussà com pel Pallars Sobirà. D'on ve la gent a passar el cap de setmana, Setmana Santa i l'estiu? . És el nucli de població més gran que hi ha al nostre voltant. I és necessitat vital pel Pallars en general si volem sobreviure economicament apropar-nos a Barcelona, sino acabarem com una reserva.
A Pierre
Per Anònim el 23 de març de 2017 a les 14:06
Pierre de Paris, que no t'has enterat que ici a l'espagne il y a de projects que ne finissent jamais? La logique de l'europe ne fonctionne pas ici. Dans l'espagne on estaque les chiens avec llonganisses et font des airports sans passagers!!! Il faut aller Doucement par compendre tout ça...
Busquen un mapa.
Per Ricard Pons el 23 de març de 2017 a les 13:47
Busqueu un mapa.
Mireu on és Jaca.
Tireu una linia horitzontal cap a la dreta i trovareu Esterri.
Doncs bé, en un any i pico, a Jaca hi arrivarà l'autovia ...
Seguim ...
Pallarestyle
Per Anònim el 23 de març de 2017 a les 13:15
Això li va be a la gene, que ens discutim i no en tinguem UN de prioritari, mentrestant a altres indrets demanen desdoblaments d'eixos i se'n surten. Aquí som 4 i mal avinguts que no aportem vots i si hi afegim la visió centralista de bcn, el resultat és una comarca perdent població on la gent jove formada no hi té espai i només campen els funcionaris i els óssos, no necessàriament per aquest ordre
La Pobla / Gerri de la Sal
Per Pierre de Paris et Pobla el 23 de març de 2017 a les 13:10
Les 2 contournements de Pobla et de Gerri semblent bien plus importants. Le comble ? Les travaux de préparation au tunnel de Gerri ont commencé pour être abandonnés ... en "rase campagne", comme l'on dit en bon français !
150M€ però si al 2009 eren 106M€
Per Pallarés fart de Comiols el 23 de març de 2017 a les 13:08
Ja vaig queixar-me dels pressupostos al seu moment.
Us deixo el que costava al 2003, 2009 i al 2010.
2003 (90M € promig) -
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJava/notapremsavw/63010/ca/generalitat-presenta-lestudi-construccio-tunel-comiols.do
2009 (106M €) -
http://www.naciodigital.cat/lleida/noticia/3065/nova/carretera/comiols/tindra/tunels/viaductes
2010 (114M €) -
http://territori.scot.cat/cat/notices/2010/11/carretera_l_512_i_c_1412b_artesa_de_segre_isona_tUnel_de_comiols_2744.php
Crec que el 3% i els interessos han fet pujar el cost de les obres.
Segons el Sr. Rull ja passem a 185M € S'ha duplicat el cost de l'obra. I segur que per fer l'estudi es va tenir que pagar el projecte, és a dir, que s'ha fet 3 vegades més aquesta última del 2016 que curiosament no l'he trobat. però aquí teniu la notícia:
http://www.naciodigital.cat/pallarsdigital/noticia/5539/josep/rull/projecte/tunel/comiols/no/podem/assumir/cal/tenir/ambicio
Posats a opinar, que es gratis...
Per Anònim el 23 de març de 2017 a les 12:54
Comiols, Cabús, Bonaigua, ....ja només falta Salau, tunel del Cantó, i jo hi afegiria Llessui-Espui i ja serem el Pallars Foradat.
Andorra
Per Anònim el 23 de març de 2017 a les 12:26
El Sobirà demanant comiols? Del jussa s'entén. Cabús és VITAL
Preservar la comarca
Per Anònim el 23 de març de 2017 a les 12:07
Jo crec que es una errada (seré molt criticat) facilitar l'accés desde Barcelona, només ens portarà a perdre l'identitat del Pallars. El desenvolupament del Pallars ha de ser per la seva situació i caracteristiques especials, no per instalar mes botigues com las de Barcelona per les bones comunicacions...
no se no se
Per Anònim el 23 de març de 2017 a les 12:07
encara sort que no es fa tot el que la gent demana....
...a veure si amb tant bones comunicacions entraran per un costat sortiran per l'altre i al final serem una banal comarca de pas entre Catalunya i la vall d'Aran i sud de França
Bay bay
Per Anònim el 23 de març de 2017 a les 11:45
Més important Comiols que Bonaigua? Bcn versus Europa, molt bon raonament, si senyor, continua així, el alumno parece que va mejorando...
ja era hora
Per Anònim el 23 de març de 2017 a les 10:22
A veure si per fi al sobirà s'adonen q l'area d bcn amb els seus 4 milions d'habitants i un dels principals aeroports del sud d'europa és el mercat més important i la porta al mon...Aventures com la bonaigua només responen a petits interesos especulatius i no tenen cap sentit pel q fa a la demanda. Cabus per on creus que entra la gent de la que viu el pallars sobirà els caps de setmana?
SENTIT COMÚ.
Per Anònim el 23 de març de 2017 a les 10:01
De on son la majoria de turistes que venen als Pallars?.
Per que empreses importants no s'instalen als Pallars?.-
Avui dia, les bones i rápides comunicacions, son un tema FUNDAMENTAL.
Per això, jo crec prioritari, el TUNEL DE COMIOLS, per que Barcelona, estigui mes a prop. Tant, pels que hi anem, com per els que pugen.
bla bla bla
Per Anònim el 23 de març de 2017 a les 09:32
Construir variants, com la de gerri. Seguim
Cabús
Per Anònim el 23 de març de 2017 a les 09:27
Si la carretera que prioritza el consell del sobirà és Comiols, apaga i vámonos. No dic que no sigui important, però quan de temps ens estalvia per anar a Barcelona?
Port de Cabús i Port de la Bonaigua molt més interessants des d'un punt de vista estratègic, però com sempre anem a remolc del sud de la comarca, continuem així...