El
Doctor Music Festival ha reunit aquest dilluns a Londres mànagers, representants i premsa internacional per promocionar entre la indústria musical britànica el seu anunciat retorn. Una "reencarnació" de l'històric esdeveniment, que aquest diumenge s'ha anunciat que se celebrarà a Escalarre els dies 12, 13 i 14 de juliol amb un nou accent sostenible, segons ha anunciat el seu director, Neo Sala.
El festival, encara sense artistes confirmats però amb la
pàgina web ja en marxa, vol créixer fins els 50.000 espectadors diaris però amb una petjada ecològica mesurada al territori, i col·laborant amb l'agricultura i ramaderia locals. A més, el xef Albert Adrià s'ha aliat amb l'esdeveniment, on traslladarà el seu equip del restaurant Tickets per oferir una proposta gastronòmica complementària a la resta d’oferta dins del recinte.
The Groucho Club, ubicat al Soho londinenc, ha acollit l'acte promocional amb què el Doctor Music Festival ha volgut presentar-se a la indústria musical britànica. Mànagers i representants d'artistes internacionals (Muse, Marck Knopfler, Arcade Fire o Red Hot Chili Peppers i Robbie Williams, entre altres, confirmats per l'organització) i mitjans locals i internacionals (Rolling Stone, Associated Press o The Guardian) estaven convocats per conèixer detalls del retorn del festival de les Valls d'Àneu vint anys després.
A la cita també s'hi ha desplaçat el president de la
Diputació de Lleida, Joan Reñé; el president del
Consell Comarcal del Pallars Sobirà, Carles Isús; així com alguns dels alcaldes de la zona on se celebrarà el certamen, en una mostra de suport a l'esdeveniment.
Detall del càtering servit per Albert Adrià. Foto: ACN
El director de la promotora
Doctor Music, Neo Sala, ha assenyalat que la visita a Londres respon a l'intent de posicionar amb temps el festival dins de la gran oferta actual de d'esdeveniments europeus d'aquest tipus. "Hem volgut ser els primers a dir a la indústria musical britànica que ja som al mapa, i que això es farà, per assegurar que tindrem un cartell a l'alçada del de les edicions originals", ha exposat en declaracions a l'ACN.
El festival no ha anunciat encara el nom de cap dels artistes participants ("dos anys i mig abans és impossible tenir cartell", ha afirmat Sala). No obstant això, els primers abonaments del que anomenen
Reincarnation Edition (l'edició de la reencarnació) estaran disponibles a partir del maig, a un preu inicial de 175 euros.
La visita a Londres ha servit, també, per anunciar les dates definitives de l'esdeveniment (12, 13 i 14 de juliol de 2019), així com per pregonar "un missatge de sostenibilitat, de sobirania alimentària i de recolzament al territori". Sala ha exposat un "compromís" més marcat amb el desenvolupament de la zona, i un interès en contribuir al seu desenvolupament "agroecològic i sostenible".
Primera imatge promocional del Doctor Music Festival 2019. Foto: Doctor Music Festival
En aquest sentit, el festival ha avançat avui que tot el menjar que s'hi consumirà provindrà d'agricultura i ramaderia ecològiques, prioritàriament de l'entorn de les Valls d'Àneu. Aquest esperit agrada a la Diputació de Lleida perquè entronca amb la promoció de la zona com a destí de turisme ecològic i sostenible. La institució serà un dels patrocinadors del festival, i segons ha avançat el seu president, Joan Reñé, explorarà inversions en "infraestructures" viàries i tecnològiques necessàries pels municipis de l'entorn del festival i que contribueixi a "l'excel·lència" de l'esdeveniment.
Objectiu, 50.000 assistents diaris
D'altra banda, Doctor Music ha informat que l'aforament creixerà ostensiblement, i que aspiren a acollir 50.000 espectadors diaris (40.000 amb abonament, 10.000 amb entrada d'un dia). "Amb 40.000 persones diàries el festival serà sostenible", ha quantificat el director general del soci de Doctor Music en aquesta empresa, In cow we trust, Chema Arnedo. El nombre màxim d'espectadors dels festivals originals havia estat de 28.000 persones.
En conseqüència, també ha crescut l'extensió dels terrenys que s'ocuparan en aquest indret de les Vall d'Àneu. Si als anys 90 el recinte arribava a les 90 hectàrees, el 2019 en seran 140. Al respecte, els responsables del festival han explicat que a dia d'avui ja han llogat la totalitat d'aquests terrenys als seus propietaris (uns 200), d'acord amb els municipis de la zona.
Albert Adrià, xef convidat
L'acte promocional celebrat a Londres ha comptat amb la presència del xef Albert Adrià i el menjar que ha preparat amb el seu equip del restaurant Tickets de Barcelona. La seva participació no ha estat casual, sinó part de l'escenificació de la nova edició del festival, on el cuiner participarà activament.
I és que Adrià i tot l'equip del Tickets tancaran el restaurant de Barcelona durant els dies que se celebra l'esdeveniment, i es traslladaran al festival. Allà oferiran una proposta gastronòmica –encara per decidir- d'acord amb la filosofia del festival "i a la vegada divertida". Adrià no vol reproduir la fórmula "exclusiva" del restaurant barceloní, i es planteja poder servir uns 400 comensals per jornada. "Començant a peu dret i acabant asseguts", el cuiner preveu enllestir una proposta culinària que rondarà els 70 o 80 euros per persona, segons ha calculat orientativament aquest dilluns. La resta de l'oferta gastronòmica dins del recinte tindrà preus més assequibles i no serà en cap cas "menjar escombraria", ha remarcat Neo Sala.
Neo Sala, atenent a l'ACN, diumenge a Londres. Foto: ACN
"El millor festival que s'ha fet mai"
Neo Sala ha argumentat que una de les raons que més l'han "animat" a repetir l'experiència del Doctor Music Festival és la predisposició del territori. "La desconfiança normal que hi havia fa vint anys pel desconeixement del que representava, ara són somriures, mostres de suport i ganes que tornem", ha assegurat.
"Entre tots farem el millor festival que s'ha fet mai", ha proclamat. Prèviament, Sala havia remarcat que el retorn del Doctor Music Festival és puntual i d'esperit commemoratiu. No hi ha, doncs, previsió de donar continuïtat a l'esdeveniment, han declarat aquest diumenge els seus responsables a Londres.
Amb tu, el periodisme al Pallars és possible!
A Pallars Digital treballem per oferir-te una informació rigorosa, lliure i honesta. Per mantenir-ho, necessitem el suport i el compromís de persones com tu.
Subscriu-t'hi