Durant el 2016 es van resoldre a l'Alt Pirineu i Aran 100 casos per la via de la mediació de consum. Això suposa un augment del 9% respecte l'any anterior. En aquest sentit, les telecomunicacions i internet continuen sent el sector que acumula més casos, amb un 50% del total. A continuació s'hi troben els casos relacionats amb els serveis de subministraments bàsics i altres serveis generals de consum, com el lloguer de vehicles, els serveis turístic o activitats immobiliàries.
La directora de l'
Agència Catalana del Consum (ACC), Montserrat Ribera, acompanyada de la delegada del Govern a l'Alt Pirineu i Aran, Rosa Amorós, i del director dels Serveis Territorials d'Empresa i Coneixements a Lleida, Ramon Alturo, han presentat aquest dijous els resultats de la Memòria d'Actuacions 2016 de l'ACC.
Disminueixen les reclamacions
Pel que fa a les reclamacions, durant l'any passat se'n van registrar 239 a la demarcació, un 5% menys que en el 2015. Les telecomunicacions i Internet continua sent el sector més reclamat. En segon lloc, se situen els serveis generals de consum, seguit dels serveis d'electricitat, gas i aigua i el transport.
Telefónica encapçala les empreses amb més reclamacions a l'Alt Pirineu i Aran, seguida per Orange, Vodafone, Endesa, Vueling, Gas Natural, Turkish Airlines, Bernadó-Bernadó i Caixabank. Pel que fa a les consultes, es van registrar 1.401 a la demarcació, un 2,84% menys que l'any anterior.
El nombre d'establiments adherits al sistema arbitral de Consum a la demarcació de l'Alt Pirineu i Aran a través de la
Junta Arbitral de Consum de Catalunya (JACC) va situar-se el 2016 en els 232. Actualment, l’arbitratge de consum segueix sent un plus de qualitat que pot oferir una empresa als seus clients. La confiança que les empreses dipositen en aquest mecanisme es percep en l'augment que any rere any registra el cens d'adhesions a la JACC.
Mostra el teu compromís amb Pallars Digital.
Subscriu-te al diari per només 3€ al mes, perquè la informació de qualitat té un valor.
Subscriu-t'hi